Wat zal ik toch eens maken...? Dinsdag hebben wij van het werk een kerstborrel en iedereen moet een hapje meenemen voor ca. 20 personen. Ik zoek iets dat simpel/snel te maken is. (ben absoluut geen keukenprinses). En het moet ook echt niet te duur zijn. Er is geen magnetron of oven aanwezig op locatie, dus het moet koud ook nog eetbaar zijn.. Wie o Wie?
wraps, met serrano ham, pijnboompitten, roomkaas, pesto erg lekker en super makkelijk heerlijk om koud te eten,
Is iets zoets ook goed? Een paar grote repen chocolade au bain Marie smelten met een blikje gecondenseerde melk. Hier een of twee rollen fijngehakte kingpepermunt aan toevoegen. Gied doorroeren en in een vorm gieten. Paar uurtjes in de koelkast (liefst een nachtje), in blokjes snijden en klaar! Is heerlijk.
Arretjescake? Recept staat in dit topic, http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/321792-oudhollandse-recepten.html Kan lekker zijn als toetje
Hmn.. nog niet helemaal wat ik zoek Misschien iets meer richting een mouse/salade/koud soepje/kip/vlees hapje
gehaktballetjes met vlammetjessaus. (Gehaktballetjes kan ook koud) Kleine sandwiches met kip en tomaat en komkommer salade van pasta ook met kip en pesto en komkommer pijnboompitjes enzo
Rolletjes serranoham gevuld met roomkaas, bestrooid met bieslook ofzo (idee van AH) Je zou sowieso bij die tapas bakjes van bijv AH kunnen kijken, en deze zelf maken.
Luxere gevulde eieren.. Bijv met een mengsel van rode pesto en garneren met garnaaltjes, erg lekker!!
whaha, klinkt voor mij al te moeilijk hihi Lus overigens zelf geen roomkaas, dus tsja, wil er zelf ook van genieten natuurlijk
Gevulde tomaatjes: die kun je met vanalles vullen, klassiek met garnaaltjes, maar dat kan ook met simpele ham-prei salade uit een bakje! Prikkertje met klein tomaatje, blaadje basilicum en een klein mozarella-bolletje... is ook altijd een succes! Rolletjes kipfilet (of ham) met daarin een reep (gegrilde) paprika en een olijfje bovenop!
- cherrytomaatjes, kleine bolletjes mozzarella, groene pesto en basilicum in een schaaltje mengen en klaar - minisandwich met kipkerrieslade en kipfilet, of roomkaas/rauwe ham
- een stukje komkommer uitgehold en gevuld met selleriesalade - plakje opgerolde zalm met een lekkere dressing op een amuselepel - nachochips met een tomaten/komkommersalsa (moet je er wel pas vlak voor serveren op doen)
-ham ( welke je lekker vind) -rode paprika heel fijn gesneden en gedept zodat het niet vochtig meer is. - een half uitje heel fijn gesneden - monchou 2 pakjes even doorgeroerd - een snufje peper en zout De paprika, monchou, ui, zou en peper mengen tot een smeuige massa. Plakjes ham neerleggen en over de lengte het mengsel verdelen. Daarna rol je de ham op en snij je de rol in vieren of vijven.Echt zo lekker en fris. Dit hapje is hier zo op!!