defecte kolf via marktplaats, hoe aanpakken

Discussie in 'De lounge' gestart door Fireangel, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    In november heb ik om kosten te besparen een b2b kolf via marktplaats gekocht. Mijn man heeft hem toen uitgepakt en vond de kolf wat zacht zuigen. Maar omdat hij wel gewoon het pomp geluid maakte gingen wij ervan uit dat hij gewoon werkte. Toen de slangetjes, flesjes en schelpen nieuw besteld uit oogpunt van hygiëne.
    Eind december is onze dochter geboren. Helaas had ik een keizersnede nodig en kwam mijn melkproductie maar langzaam op gang.
    Dus meteen besloten om de kolf te gaan gebruiken. Thuis uit het ziekenhuis (natuurlijk op een zaterdagavond) geprobeerd en bleek de kolf niet hard genoeg te zuigen. Hij maakt geen vacuum en kan dus niet kolven.
    Omdat het toch nodig was en thuiszorgwinkels dicht waren hebben we er gelukkig een kunnen lenen van vrienden. Deze hebben we in die week daarna ook zelf nieuw gekocht.
    De dag na thuiskomst uit het ziekenhuis heb ik de vrouw van de b2b kolf gemaild dat hij dus niet goed werkte.
    Kreeg een mail terug dat ze hem tot de dag van de verkoop nog heeft gebruikt en dat deze prima functioneerde (in de advertentie stond, zo goed als nieuw, maar 6 weken gebruikt).

Ze had er geen garantie meer op, had hem ook maar van haar schoonzus gekregen en kon niks voor ons betekenen.
    Ik haar weer terug gemaild dat ik dit niet terecht vond omdat wij eigenlijk 85 euro hebben betaald voor een kapot apparaat waar ik niks mee kan.
    Kreeg ik net weer een mail terug dat zij een werkend apparaat heeft opgestuurd en niks voor ons kan betekenen.

Helaas heb ik verder ook geen telefoonnummer of adres, alleen haar naam en rekeningnummer. Dus veel anders dan mailen kan ik niet.

Wat kan ik nog doen, moet ik het laten, wat zouden jullie doen?
    Heb difrax (producent/fabrikant) al gemaild of zij misschien weten wat het zou kunnen zijn. Als het nu makkelijk te repareren is moet ik dat misschien maar doen en hem zelf weer op marktplaats verkopen.
    Maar vind het niet netjes dat ik in principe 85 euro heb betaald voor een apparaat wat stuk is.

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Netjes is het zeker niet, maar dat is wel een beetje het risico van iets via mp kopen en op laten sturen denk ik...

3. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    noord-brabant
    Ja achteraf ook een beetje dom. Heb er in ieder geval van geleerd de volgende keer een elektrisch apparaat op te halen en daar uit te proberen. Heb het nu laten verzenden omdat het zo ver weg was..
    Maar achteraf dus eigenlijk 3 x zoveel geld uit omdat we nu alsnog een nieuwe kolf hebben gekocht en onderdelen voor de b2b

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Denk inderdaad dat je er niks aan kunt doen. Wel een les voor de volgende keer ;)

5. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Flink balen inderdaad...
    Nog gefeliciteerd met je dochter trouwens :D

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Vervelend, maar dit vind ik gewoon een risico van Marktplaats en ik zou er zelf niks meer aan doen...

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.201
    10.805
    113
    Weet je zeker dat hij stuk is, dat het niet bv is dat jij m verkeerd hebt aangesloten? Het luistert erg nauw bij een kolf, als er ergens iets niet goed is aangedrukt maakt hij inderdaad geen vacuum. :Maar ook als ie echt stuk is: Mede omdat het al twee maanden geleden is dat je m gekocht hebt, denk ik dat t lastig wordt om er nog iets aan te doen eerlijk gezegd.

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

#9 Marieke1983, 23 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2013
    Ik snap het van haar kant wel, hoe vervelend ook. Vanuit haar oogpunt zou jij hem ook zelf per ongeluk gesloopt kunnen hebben. Ik ga mijn kolf binnenkort ook op mp zetten en eerlijk gezegd zou ik je nu ook niet meer tegemoet komen.
    Maar goed, ti's wel rot voor je natuurlijk.

10. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Had je haar meteen de dag dat je hem binnenkreeg gemaild dat hij het niet deed, dan had ik het terecht gevonden dat ze hem terug zou nemen en het geld terug zou geven. Maar aangezien jij de kolf al een dikke maand in huis had kan hij ook bij jullie stuk zijn gegaan. De verkoper kan niet zien hoe en wie hem in de tussentijd gebruikt heeft, dus ik begrijp wel dat ze hem niet vergoed. De volgende keer idd ophalen en daar uitproberen, dan kun je ook meteen vragen hoe iets zit. Ik hoop dat er gewoon een klein mankementje is wat makkkelijk opgelost kan worden zodat je hem gewoon weer kunt verkopen. Dan is het voor iedereen weer opgelost.

11. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik vind met zulke dingen dat je die gewoon niet op de gok moet kopen via marktplaats... ga hem dan ophalen kun je hem eerst bekijken/testen. en na 2 maanden vind ik het eerlijk gezegd stom dat je nog contact met haar opneemt. wat had je gedacht? dat ze je je geld terug zou geven (ongeacht of ze nu wel of niet wist dat hij kapot was) een wijze les voor een volgende keer denk ik.

12. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    noord-brabant
    Eerder had ik hem niet kunnen uittesten. Ons kindje was nog niet geboren en ik had geen idee hoe hard zo'n ding moest zuigen.
    Maar al jullie reacties helpen mij wel. Ga dat vrouwtje niet meer mailen. Hoop dat ze mij van difrax nog kunnen helpen. Anders kan ik altijd nog de nieuwe onderdelen op marktplaats zetten.
    Bedankt voor de antwoorden. Volgende keer koop ik zoiets toch meteen nieuw of ga ik het ophalen zodat ik het kan uitproberen!
    Bedankt in ieder geval voor alle antwoorden!!!

Deel Deze Pagina