ja hoor dat kan dit hebben we zelf ook gehad en ze kunnen nu goed met elkaar opschieten de volwassen poes word er waarschijnlijk ook weer veel speelser door
Ja hoor, op Kattenplaza - Kattenforum • Forumoverzicht kun je zien hoe je ze het beste aan elkaar kunt laten wennen .
Bij ons ging het prima, maar er zijn wel manieren hoe je dit het beste kunt aanpakken, moet je even googlen Wij kwamen er pas later achter dat je eigenlijk op een bepaalde manier aan elkaar moet laten wennen! Gelukkig is het wel goed gekomen Wij hadden ook al een gestereliseerde poes en kregen toen een jong katertje.. de poes begon eigenlijk meteen te moederen net alsof het haar eigen kitten was
Ja gaat lukken hoor Hebben wij ook gedaan en eerst gaan ze een beetje snuffelen en wennen aan elkaar maar gaat daarna super goed
kan absoluut, wat wij wel gedaan hadden was eerst de twee katten afzonderlijk door de kamers laten lopen zodat ze elkaars geur konden leren kennen zonder dat ze elkaar echt zagen. Toen we ze bij elkaar deden was het eerst blazen en dreigen en vechten maar dan schijnt het belangrijk te zijn dat je er niet tussen komt, omdat ze op dat moment bepalen wie de baas is eigenlijk. Dus laat ze een beetje hun gang gaan. tenzij ze echt vechten tot bloedens aan toe natuurlijk... Geef het ook niet te snl op. Bij mij duurde het wel 2 weken voordat ze elkaar een beetje gewend waren en nu zijn ze echt onafscheidelijk. xxx
Jahoor kan makkelijk Het kan eerst even wat ongemakkelijk zijn, want de oude poes die is het natuurlijk niet gewent, en de kitten wil natuurlijk spelen. Je hebt kans dat het wel even vechten wordt omdat ze hun plek moeten weten, maar kan absoluut. Ik heb 2 oude katten, en daar is al 2 keer een kitten bijgezet en dat ging na een klein poosje echt super goed Ik heb wel altijd, als ik er niet bij was, de kitten bij de oude poes weg gehouden zolang als het nog in de wen periode is. Als ze goed aan elkaar gewent waren liet ik ze gewoon lekker samen.
Bij ons ging het wel goed maar ze zijn nooit elkaars vriendjes geweest... In het begin was de oudste nog wel aan het moederen, schoonlikken, beetje spelen etc maar na een tijdje niet meer. De ene wilde wel steeds spelen etc maar dan begon de andere steeds te blazen en uit te halen. Best sneu maar op zich ging het wel goed...
ja hoor kan wel. Wij hadden een poes en een kat toen er nog een kitten bijkwam. Ze gaven de tip om de volwassen poes op een handdoek te laten slapen zodat de geur erin komt en dan de kitten ermee inwrijven zodat de geur van de volwassen kat eraan zit. De jongste is een keer weggelopen voor een paar maanden. Daarna is de band wel minder geworden, maar het lukt nog prima. (weet de oorzaak er niet van dat het minder is geworden)
Ja t lukt! Ik heb gister een zwarte kitten opgehaald en t gaat goed! Jinx ( de volwassenkat) negeert haar zo'n beetje hahah en af en toe een keer blazen, maar dat alleen als ze aan zijn eten komt. Verder gaat t super! Nu nog een naam hahaha... ik zei gister tegen me dochtertje, hoe zullen we haar noemen.. zeg ik "mina??" roept ze voor t eerst PAPAAAAAAA hahaha
JA nu moet je het katertje papa noemen ook hahaha nee maar wel super dat ze voor het eerst papa zegt!! En de katten komt wel goed, ze moeten aan elkaar wennen. Hadden wij met de labrador pup van ons met onze 2 volwassen katten (5 jaar). Zijn nu dikke maatjes.
Normaal gezien geen probleem... maar verwacht de eerste paar dagen wel wat geblaas en gegrom... geen reden tot paniek, dat is vaak zo en zo bepalen ze een beetje wie de baas is.
Het zielige verhaal van mijn kat, Vorig jaar november werd ik door me ex het huis uitgezet, met beesten en al, een kat kon ik niet meenemen maar mocht daar nog blijven, me andere kat de jongste nam ik wel mee. Hij was toen iets ouder dan een half jaar, hij heeft eerst een maand bij me opa gezeten, waar hij alleen was. Tis een mongolische kat want ga je weg dan wacht hij je op tot je thuis komt. Later kwam hij bij me moeder, zij heeft al een hond en een kat, ( gecastreerde kater) maar haar kat en de buren hun poezels, waren vriendjes. Mijn kat, ongecastreerd, ging bij me ma wonen. En werd al met een paar dagen dikke vriendjes met de buren hun poezels ( gesteriliseerd). Mijn kat is tot op heden niet gecastreerd, er zitten gewoon geen mannelijke hormonen in hem. En of hij heeft nog niet door dat dat plasdingetje ook voor andere dingen kan gaan dienen. In elk geval, binnen een maand 2 verhuizingen, met kennismakeing me een nieuwe kat en hond, plus 2 vriendinnetjes van de kat van mijn moeder, hebben totaal geen problemen opgeleverd. Heb altijd geleerd dat als je nieuwe dieren in je huis haalt of op een andere reden je dieren moeten wennen aan nieuwe dieren je bepaalde handelingen die je altijd doet moet blijven doen. Altijd als ik bij me kat kom, dan vraag ik een "Kus"hij geeft me dan een kopstoot op me mond, en hij krijgt dan zijn kus op zijn hoofd. Dieren wennen vaak wel makkelijk, maar niet als alles in eens veranderd, dan kan het wel problemen geven. Heb je bepaalde handelingen met je eigen kat, blijf die dan aanhouden, dus als de oudere kat bv wel savonds bij je op schoot lag, blijf dit wel doen, ga niet ineens dat kleintje bij je op schoot houden en de oudere kat "wegsturen" Dan is het enkel even afzien de eerste paar dagen en voor je het weet liggen ze kont op kont tegen elkaar te slapen
Kan prima! Toen mijn geholpen kater 5 jaar oud was, heb ik er een kitten (poes) bijgenomen. Dat ging zonder een enkel probleem! Ze zijn de beste vriendjes.
Het kan prima. Ik had een kater en een poes en kreeg er toen 1 bij. Moet er wel even bijzeggen dat het kittentje wel eerst regelmatig als ''speeltje'' is behandeld. Ze werdt regelmatig door het huis gemept. Maar uiteindelijk heeft zij haar wraak goed terug betaald hoor. Dus het kan wel maar verwacht niet gelijk dat ze dikke vriendjes zijn.
Het gaat heel goed, kom er alleen nu achter dat ik geen vrouwtje kitten heb gekocht maar een katertje... ik had me gister bedacht en dacht ik doe toch maar een vrouwtje.. aghjaaa blijkt t een henk te zijn haha
Och hier gooien we alles bij elkaar, jong oud, kitten of volwassen, geholpen katers, ongeholpen katers (die daarna wel geholpen worden) en poezen. Hier is het nog nooit fout gegaan en wij hebben heel veel katten.