Wie weet waar ik dit kan kopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jatobe, 26 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Ik ben op zoek naar Natusan baby cream. De oude variant is niet meer verkrijgbaar. Het is geen lotion, het is echt dikke creme, die niet zo snel intrekt. Ik gebruik hem voor mijzelf. Andere merken, ook neutral ed vind ik niet fijn, ben dus echt op zoek naar deze creme,niet naar alternatieven.;) Ik denk dat de variant nu heet de Natusan first touch baby protection cream, niet verkrijgbaar bij de bekende drogisten.Wel kan ik die in Noorwegen, Finland, Zweden en Denemarken vinden, maar diegenen die ik gevonden heb, verzenden niet naar Nederland.

Weet iemand waar ik de cream kan krijgen? Of de oude baby cream?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
  3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Helaas moeten wij u meedelen dat de Natusan Cream Babyzalf op basis van glycerine en boorzuur niet meer geproduceerd wordt. De reden hiervoor is dat een van de ingrediënten nl. boorzuur (boric acid), volgens richtlijnen van de Europese Unie, niet meer toegevoegd mag worden aan producten voor kinderen onder de 3 jaar. Aangezien Natusan een babymerk is heeft de fabriek de zalf uit het assortiment gehaald. Hiervoor in de plaats is de Natusan preventieve zalf gekomen. Deze zalf is ongeparfumeerd, bevat geen kleurstoffen en is bedoeld om de huid soepel en zacht te houden en te beschermen.

Reden is waarschijnlijk de toxiciteit van boorzuur indien het bij rode geïrriteerde eventueel openliggende babybilletjes teveel geresorbeerd zou worden.

De oude kan je dus niet meer krijgen. De nieuwe vind ik alleen in de Scandinavische landen , er is wel zinkzalf bijgekomen in het assortiment.

4. veense

veense Niet meer actief

Google eens op penaten baby cream
    Zo heet Natusan in Duitsland. Ik denk haast dat het bij zaken als de DM en Kaufland nog gewoon te koop is.

5. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Hmmm............dat wist ik niet. :) Dank je!
    Maar hoe kan ik dan die nieuwe Natusan baby first protective cream in huis krijgen?;)

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Die penaten baby cream kan je online overal kopen.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
  8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007