welk boek over kinderpsychologie?

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Weet iemand een goed boek over kinderpsychologie? Ik ben aan het zoeken naar een boek waar ik veel informatie uit kan halen. Het is handig om mijn eigen kids beter te kunnen begrijpen natuurlijk maar ook in mijn werk als gastouder vind ik het fijn om wat meer te weten over hoe een kind denkt en doet en waarom e.d. Vind het reuze interessant om me daar eens in te verdiepen maar de prijzen lopen zo uit de hand met boeken van 20 tot 60 euro dat ik zeker wil weten dat ik echt een goed informatief boek te pakken heb.

Iemand verstand hiervan of toevallig een HBO opleiding gedaan in deze richting?

Ik kijk nu bijvoorbeeld naar "de magische wereld van het kind" met een voorwoord van Rita Kohnstamm en zit te twijfelen om die aan te schaffen...

2. papier

papier Actief lid

25 sep 2008
    275
    20
    18
    misschien 'pedagogische adviezen voor speciale leerlingen' van Trix van Lieshout? Er worden diverse stoornissen besproken, zoals hoe het ontstaat, wat voor signalen kinderen afgeven, wat de gevolgen kunnen zijn. Aan het einde van ieder hoofdfstuk staan trouwens tips hoe om te gaan met bepaald gedrag.

3. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Ontwikkelingspsychologie wordt op de pabo gebruikt
    Gelukkige kinderen opvoeden voor dummies

Deel Deze Pagina