Voor m'n zoontje van 9 mnd ben ik op zoek naar een doosje met een deksel waarin gaten in verschillende vormen zitten waar je dan blokken met verschillende vormen in kunt stoppen. Dus een rond gat voor een rond blokje en een stervormig gat voor een stervormig blokje. De blokjes kan je na afloop in het doosje opruimen. Wie weet hoe zoiets heet? Ik kan het nl. nergens vinden en het lijkt me leuk, hij kan nu zitten dus kan 'ie daar mee aan de slag. Ik vind het trouwens moeilijk in te schatten aan wat voor speelgoed 'ie toe is. Hij speelt ook nog heerlijk met een bijtring of een pluche knuffel waar 'ie zich drie maanden terug ook nog mee vermaakte, maar ik wil hem wel blijven uitdagen. Hoe doen jullie dat?
blokkenstoof? Dat vond mijn klieine inderdaad best interessant. Hier wisselde we onderling met vrienden en kennissen vaak wat speelgoed uit. Als de ene het niet leuk vond op dat moment vond vaak de andere het wel interessant.
Je vindt ze o-ve-ral. Struin maar een paar speelgoedzaken/websites af Volgens mij is het trouwens voor 1+.
Een blokkenstoof! Dat is het. Helaas ben ik binnen de vriendegroep de enige met een klein kind, uitwisselen is niet echt aan de orde.
houten speelgoed winkel het speelgoedhemeltje amsterdam houten Hier bijvoorbeeld. Eerste de beste website die ik google Bij babyspeelgoed.
Zag ze laatst staan bij bart smit (dacht ik) in de vorm van een schildpad. Die is volgens mij van playskool. Op die leeftijd vond Thijmen dingen omgooien leuk (blokkentorens etc) en hij was in de weer met duplo (ton leeggooien enzo). Verder van die stoffen knisperboekjes enzo. Oh ja, dingen met geluidjes en knopjes vond ie toen ook heel interessant. Dat heb je veel van V-tech.
En misschien een speel-o-theek? Moet ook eerlijk zeggen dat mijn dame al heel tevreden was met wat potten en pannen en bakjes uit de kast. Gewoon hier en daar wat rijst in een dicht (heel belangrijk detail hahaha) bakje stoppen en propjes papier in de pannen stoppen. En een pollepel om op de pannen te meppen! Kon ze echt uren mee zoet zijn. Haar mooie speeltjes liet ze gewoon links liggen.
@angel: is wel waar, maar dit is daarnaast ook educatief Hier leren ze wat van en het is veelvuldig bewezen dat het wel degelijk bijdraagt aan de intelligentie (educatief speelgoed, naast het voorlezen, musea bezoeken, etc.). Al is je fantasie loslaten op dingen anders dan speelgoed ook erg goed
Blokkenstoof of vormenstoof.. Ik zou wel eentje uitzoeken met 4-5 simpele vormen. Wij hebben eentje staan met 10 vormen, en gaten aan alle kanten van het kistje. Maar dat was nog best ingewikkeld voor ukkie..
Ik ben voor Thirza ook op zoek naar zo'n ding. Vind zelf die schildpadden wel leuk, maar mag van mij ook een andere vorm zijn. Iig niet te veel vormen enzo, want anders overziet ze het niet meer. Heb gisteren van die stapelbekers gekocht voor d'r: waarmee je een toren kunt maken van groot naar klein als je ze op de kop opstapelt. Helemaal super ook. Wordt nog niet mee gebouwd, maar de bekertjes zijn los helemaal leuk. En van een ander speeltje (zo'n houten plankje met een ijzerdraad erop waar dan weer kralen opzitten), heb ik wat losse kralen, die ik in die bekertjes gooi. En toen merkte ik dat ze dat dus ook nog moet gaan snappen: hoe haal je dat er weer uit? Als ze me na probeert te doen door haar handje erin te steken, blijft ze steeds met haar pinkje haken Maar daar is ze dan dus steeds wel even zoet mee, Maar goed, dat is dus ook redelijk succesvol. En ik was ook van plan om lid te worden van de speelotheek: scheelt toch een eind en kun je ook eens uitproberen of iets voor jouw kindje wel zo succesvol is. Verder zijn hier dingen met knopjes en geluidjes erg leuk: een paar speelgoedtelefoontjes, de loopauto met wat geluidjes erop (daar ligt of zit ze naast en dan lekker prutsen), activitycenter in de box, knsiper- en badboekjes, badspeeltjes (lekker bijtbaar).
Oja, verder ook speelgoedautootjes, (voor baby's/dreumessen, duis van die grote plastic gevallen met grote wielen) en bij m'n zwager en schoonzus de speelgoedpannetjes en etenswaar van een peuterkeuken (ook redelijk groot dus, plastic met weinig kleine uitsteekseltjes).
Nee hoor die dingen zijn vanaf een maandje of 8 a 9 al leuk. Ik heb een houten bakje van Eichhorn (houten speelgoed) met 5 blokjes en een schuifdeksel. We hebben eerst geleerd hoe je dingen er "in" en er "uit" haalt. Dat is nml een erg leuk spelletje rond de 8 a 9 maanden. En nu we dat goed weten (en handige is dat ze ook weet wat in en uit betekent nu, en het na zegt ) zijn we begonnen met de vormpjes door de gaatjes doen. Het is al 1 x gelukt ook. En ondertussen hebben we flink geoefent met torentjes omgooien en kan ze nu zelf 2 blokjes op elkaar zetten (dat was nog best lastig met timen waneer je die 2e dan precies los laat ) Dus echt niet voor 1 jaar en ouder hoor!
BARTSMIT.COM - Games en speelgoed online bestellen Wij hebben hier deze voor Wayne! Leuk ding. Vooral om met de blokjes te gaan gooien...
@ wilma: oke! Ik kan me er echt nog geen voorstelling van maken.... Mijn zoontje stopt dingen gewoon nog in zijn mond Tenzij ik een speen in zijn mond doe haha. Wanneer gaat dat over?
Je hebt ook de rollebol dat is het zelfde idee, alleen in een bal vorm dus als ze die rollen de de vormpjes zitten erin dan rammelt dat ook nog eens, vindens ze ook meestal wel leuk. Gylano speelt verder met blokken en boekjes vindt hij erg leuk. Hij speelt ook graag met de nijntjeballen die rilt hij weg, kruipt er achter aan en rolt hem dan weer weg en zo verder.
Vormenstoof is vaak pas interessant vanaf 1 jaar. Uiteraard zal het weer eens het geval zijn dat een kind met 2 maanden al hiermee aan de slag kan, maar over het algemeen moet je toch 1 gepasseerd zijn om te snappen wat de bedoeling is. Met 9 maanden was hier het indrukken van knopjes die een bepaalde actie met zich meebrachten heel interessant.
die blokkenstoof hebben ze ook bij kruidvat het is er 1 van fisher price. ik heb trouwens een super kadootje gekregen. het is vanaf 9 maand en van playskool. het is een ding met ballen en af en toe "spuugt" dat ding zo'n bal uit de kindjes moeten er dan achteraan kruipen en er weer in stoppen zodat er opnieuw een bal uit kan komen. nikki is er nog te klein voor maar ik vind hem zelf helemaal geweldig. heb ook al van meerdere mensen gehoord dat dit ding een supersucces is.
Ik heb gewoon de echte ouderwetse vormenbal van tupperware. Chris is nu 13 maanden en vind hem erg interessant. Het is een stevige hardplastic bal/8 hoekige vorm. Hij kan er mee rollen en dan zijn de blokjes die er in zitten een leuk muziekje. En hij kan de vormpjes erin stoppen wat hij ook leuk vind om te doen. Marktplaats.nl > Tupperware vormenbal - Kinderen en Baby's - Speelgoed | Overig een vb van deze bal