'saaie functie' versus 'uitdagende functie'

Discussie in 'De lounge' gestart door Lt20, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

24 of 32 uur?

1. 24

2. 32

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Goedemorgen,

De situatie is als volgt:

Ik werk nu 24 uur per week (3 dagen) in een (saaie) functie waar ik geen uitdaging in heb. Het werk vind ik niet erg om te doen maar het is niet bepaald leuk/ spannend/ uitdagend.

Qua opvang: Als mijn vriend moet werken (werkt wisselend) dan gaan ze naar oma en opa toe. Dit is meestal 1 of 2 x per week. 3 x per week komt echt zelden tot nooit voor.

Ze hebben mij een functie voorgelegd die mij hartstikke leuk lijkt! Dit is heel afwisselend/ uitdagend werk. Alleen is dit voor 32 uur (4 dagen), hier kan ook niet over gepraat worden.

Qua opvang: Nu zal ik dus voor die 4e dag gebruik moeten maken van het kinderdagverblijf. Kinderen zullen dus 1, 2 of 3 x per week weg zijn. Dat zal dus meestal 2 of 3 x per week zijn.

Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen..

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

32 uur...
    Maar ik wil dan ook absoluut uitdaging in mijn werk hebben.
    Dan ben ik thuis ook beter te genieten en ben ik thuis sneller tevreden waardoor ik er dan "meer" voor mijn zoontje ben...

3. giraf

giraf Niet meer actief

Toevallig zit ik in exact dezelfde situatie....
    Voor nu zou ik de 24 uurs baan kiezen. Zeker nu de kindjes nog zo klein zijn ben ik liever een dag meer thuis.
    Ik heb met mijn leidinggevende afgesproken dat ik voor de uitdagende functie van 32 uur ga zodra de jongste op de basischool zit.
    Misschien ook iets voor jou om af te spreken met je leidinggevende als het kan?

4. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Dat zal niet gaan, het is een nieuwe functie die ze nu aan het creëren zijn. Wijs ik dit aanbod af dan zullen ze een sollicitatieprocedure gaan starten.

5. giraf

giraf Niet meer actief

Hmm lastig :(
    Dan is het echt een kwestie van je gevoel volgen, kan ik je helaas niet bij helpen....
    En als je de baan van 32 uur aanneemt, kun je niet terugvallen in je oude functie als het niet bevalt? Waarschijnlijk niet zeker....

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.031
    3.850
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou voor de uitdagende functie gaan.

Ik werk ook 32 uur, omdat minder betekent dat ik veel saaier werk zou moeten gaan doen.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou voor die van 32 uur gaan!

8. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Dat denk ik wel, heb het zwart op wit staan.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Zonder seconde twijfel, zou ik voor die van 32 uur gaan.

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Als je de garantie hebt dat je terug kan in de oude functie als het toch niet bevalt, dan zou ik zeker voor de 32 uur gaan.

Je hebt namelijk niets te verliezen. Voor het zelfde geld bevalt het hartstikke goed.

11. giraf

giraf Niet meer actief

Dan zou ik toch voor de 32 uur gaan, bevalt het echt niet, kun je altijd terug! :)

12. absoluut de 32 uur! Voor mij zou het een no brainer zijn ;)

13. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Deze reacties had ik eerlijk gezegd niet verwacht, had eerder reacties verwacht dat ik thuis moest zijn voor de kids :).

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wil je dat horen dan????

ik zou er ook geen seconde aan twijfelen en gaan voor die 32 uur!
    succes met het maken van je keuze!

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Zeker 32 uur, ik werk ook 4 dagen. Ben wel altijd op tijd thuis. Vind het erg fijn om werk te hebben waar ik op mijn plek zit, anders vind ik het uberhaupt zonde om te werken eigenlijk ;) (dat rotgeld ook :D) Dus.. ga voor uitdaging!

16. giraf

giraf Niet meer actief

Dat kunnen wij niet voor je beslissen ;)
    Kijk, IK kan het belangrijk vinden om nu bij de kindjes te blijven nu ze nog zo jong zijn, maar een ander vind het belangrijker om werk met een uitdagende functie te hebben. Misschien is diegene dan ook wel een leukere moeder dan dat ze een saaie baan zou hebben en zich ongelukkig voelen...
    Oftewel, je moet doen waar je je zelf goed bij voelt en absoluut niet naar een ander kijken :)
    Succes met je beslissing!

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zonder twijfel 32 uur

Ik vind het persoonlijk belangrijker om er te zijn voor de kids wanneer zij naar school gaan en vooral naar de middelbare school. Van kleine kinderen en jonge schoolgaande kinderen hoor je toch wel wat er speelt.
    Ik zou dus nu voor de uitdagende functie kiezen en misschien over een paar jaar een heroverweging maken.

18. Bri

Bri Niet meer actief

Cygnet, ik vind het grappig dat je dit zegt, en het komt ook aardig overeen met hoe ik ernaar kijk.
    Ik heb ook het idee dat het voor een schoolgaand kind nog wel belangrijker is dat zijn/haar ouders vaak thuis en beschikbaar zijn. Maar tot nu toe zag ik hier niemand die hier net zo over denkt.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik snap het wel want de zorgtaak is wanneer de kinderen erg jong zijn natuurlijk nog wel groot maar ik denk dat mensen vergeten dat het juist bij (pre)-pubers zo belangrijk is om er voor hen te zijn! Misschien niet altijd fysiek maar wel in tijd en aandacht...
    Wij hebben nog even maar man en ik zijn het er over eens dat als de kinderen in groep 7-8 en de middelbare school zitten dat we proberen veel thuis te zijn na schooltijd. We zijn er dan in ieder geval voor ze.. dan zie je de gezichten, de reacties etc. Dat vinden we belangrijk.

Nu worden mijn kindjes twee dagen in de week opgevangen door het KDV / BSO en één dag door opa en oma. Beide zijn heel goed in staat om de zorgtaken uitstekend uit te voeren. De overige dagen zijn wij er voor ze, altijd.

20. Bri

Bri Niet meer actief

Misschien komt dat door de vraag die je uiteindelijk hebt geformuleerd in de titel van het topic?
    Blijkbaar zie jij het als een keuze tussen saai of uitdagend werk (en wie moet daar nou lang over nadenken?); had je in de titel gevraagd '24 uur of 32 uur werken', dan had je vast andere reacties gekregen.

Door de manier waarop je het hebt geformuleerd, denk ik ook dat jij je keuze allang gemaakt hebt, en het hier even wilt checken, klopt dat misschien?

Deel Deze Pagina