Wie heeft er een hoelahoep?

Discussie in 'De lounge' gestart door Treez, 28 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Treez

Treez Niet meer actief

Ik wil een hoelahoep aanschaffen om mijn buikspieren te trainen. Ik vind de meeste buikspieroefeningen dodelijk saai en dit leek mij nog wel leuk. Ik doe aan survival en sterke buikspieren zijn echt een must. Dit weekend een hoelahoep van 1.8 kilo bij een vriendin uitgeprobeerd en dat ging direct goed. Het was ook makkelijk vol te houden. Ik dacht daarom een wat zwaardere aan te schaffen? Wie doet er nog meer aan hoelahoep? Merk je effect en welke heb je?

2. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Nou.... die heb ik wel....
    Vroeger heel veel gehoelahoept en dacht dat het mij nu wel makkelijk af zou gaan. Het bleef bij denken, de eerste keer dat ik het probeerde bezorgde mij zo een enorme blauwe plek! En spierpijn, en een minderwaardigheidscomplex omdat mijn houterige eega beter kon hoelahoepeb dan ik met met mijn soepele heupen.
    De hoelahoep ligt in de kast en daar blijft nog wel even ;)

Treez vindt dit leuk.
  3. Manque

Manque Niet meer actief

Ja, ik! 1.4 kilo dacht ik. Geen effect, maar wel leuk om te doen. Het voelt niet echt als een workout vind ik. Maar ik doe het 2x per dag een kwartier dus dat is misschien te weinig.

Treez vindt dit leuk.
  4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/p/powerhoop-deluxe-fitness-hoelahoep-1-9-kg-o-100-cm-regenboog/9200000044719915/ met extra gewichtjes zodat het gewicht varieert van 1,6 tot 2,2 kilo
    Had eerst een lichtere en die was prima in het begin, maar nadat ik eenmaal gewend was, was ik ook al snel toe aan een zwaardere.

Op het moment doe ik het niet, maar wil weer beginnen, zodra zoontje wat vaker naar de psz gaat. Je moet iig heel rustig opbouwen en goed naar je lichaam luisteren, anders wordt je middel echt beurs en doet het pijn bij het draaien. Blauwe plekken zouden ook kunnen ontstaan.
    Maar bij rustige opbouw is het goed te doen.
    Ik begin steeds (in de opbouwfase) met een minuut linksom en rechtsom. En zodra dit soepel gaat en ik weinig last heb bouw ik dat steeds met een minuut op. En dan meestal 3x per dag. Totdat ik op een gegeven moment makkelijk een half uur (of langer) per keer kan doen. Wel altijd links- en rechtsom. En ik probeer ook echt vaart te maken met dat ding, zodat je kracht moet zetten met je bewegingen.
    Werkt echt super voor buik en rugspieren. En je verbrand in korte tijd relatief veel calorieën.

Treez vindt dit leuk.
  5. Treez

Treez Niet meer actief

@Kanarie sorry ik moet een beetje lachen om je post. Je enthousiasme spat van het scherm :p. Toevallig ben ik megahouterig en mij lukte het ook meteen. Ik zie een verband!

@Manque wel een beetje jammer dat je geen effect merkt. Geen sterkere spieren? Geen wasbordje? Helemaal niks?

@Adje wat een mooie hoepel wel prijzig om mee te beginnen. Voor blauwe plekken ben ik niet bang, want deze heb ik standaard op mijn buik door survivaltraining. Ik vond de 1.8 kilo vrij makkelijk draaien en kon tegelijkertijd ook nog een heel gesprek voeren. Vandaar dat ik overweeg om er eentje van 2.1 kilo aan te schaffen of overdrijf ik nu?

6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Nee hoor, ik denk dat jij in de basis gewoon al sterke buikspieren dan hebt. Dus dan is met een lichte beginnen niet eens zo handig. Ik heb echt slechte buikspieren (lang leve 3 keizersnedes :roflmao:) maar doe met een rustige opbouw toch al vlot de eerste gewichtjes erbij.
    Ik ben begonnen met deze https://sportbay.nl/nl/pr/Sporthoepels-Sportbay-FIT-fitness-hulahoop-1.2-kg/3602?gclid=CjwKCAjw5ZPcBRBkEiwA-avvk9PXBjdyaZnvoCdmu7ssyCdZGtP0O7IRo7m_O7NH2Fux2mIoJRdM5BoC0vIQAvD_BwE maar die was al snel te licht.

Treez vindt dit leuk.
  7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.183
    113
    Ik heb er 2, een gladde en 1 met noppen. Maar doe er weinig mee nu omdat ik het alleen in de kamer voor het raam kan doen... straks als de gordijnen savonds weer dicht zitten wil ik het weer gaan doen. Met een filmpje ofzo erbij aan :thumup:

Treez vindt dit leuk.
  8. Treez

Treez Niet meer actief

@Adje ik denk dat ik wel redelijke sterke buikspieren heb. Het jammere is dat ze alles behalve zichtbaar zijn ;). Ze mogen echter nog wel wat sterker worden, maar graag wel op een leuke manier.

Adje vindt dit leuk.
  9. Treez

Treez Niet meer actief

Adje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina