Hoi, ik snap het echt niet meer hoor. Ben een boerenpotje het maken met gehakt, aardappel en paprika. eerst alles aanbakken en daarna 250 ml water met een mix erbij. 30 minuten laten staan en lekker eten. Ik heb een speciale stoofpan,hapjespan wat dan ook geprobeerd maar steevast bakt het me aan aan de onderkant. temperatuur staat op laag dus daar ligt het niet aan. Wat doe ik fout... Ben geen keukenprinses maar dit is toch zoiets simpels en het lukt me al niet..... HELP
Je moet regelmatig doorroeren en dan even goed over de bodem van de pan. En zorgen voor een goede anti aanbaklaag.
nou dat roeren doe ik. het is nl al na 5 minuten beetje aangebakken. is toch niet de bedoeling dat "af en toe doorroeren" betekent dat je er constant in moet gaan roeren of wel??? nou ja denk dat het tijd wordt voor een andere pan haha thanx voor het meedenken
idd, je had moeten blijven roeren, en als het droger begint te worden, scheutje water bij doen en dan weer roeren. Als je het laat staan, tja dan bakt het idd ook aan. Vooral met stoofpotjes. Dat is toch elke keer door blijven roeren, en water toevoegen indien nodig. Hoop dat het nog gelukt is?
het gekke is dat er dus 250 ml water bij gaat, dan die mix en vervolgens ga ik heel even achter de laptop zitten, max 5 minuten later ga ik weer roeren en merk ik dat het aan begint te bakken... zelfs meer water erbij helpt niet echt veel. het is wel super lekker geworden, dat wel maar baal dus van dat aanbakken.....
Ik doe dan als het moet sudderen de pan op een sudderplaatje op de kleinste pit. Want de kleinste pit op zijn zachtst is soms ook nog te hard.
wou het net zegge ik sudder wel een wat ook en dan sudderplaatje kleinste pitje laagste stand no problemo! dus ik zou zegge haal zon plaatje!