Hoi, Er werd daarstraks aangebeld, maar dan beneden, ik woon in 1 van de minst fijne buurten die ik ken, dus ik doe dan normaal gesproken niet open, maar er is blijkbaar door iemand anders open gedaan, dus er werd net aangebeld bij de voordeur, dus ik keek door het kijkgaatje en er stonden twee Marokkaanse jongens rond de 23 voor de deur, maar ik kende ze niet, dus ik dacht in eerste instantie, ik doe niet open, maar ik bedacht me toch maar, zeiden ze tegen me; "Hey, ben jij de hoofdbewoner?" Ik vertrouwde het al niet, dus ik zei van niet, toen zeiden ze "We komen je internetsnelheid verhogen namens KPN, kunnen we binnenkomen?" De ene had een KPN shirt aan en de andere had een pasje van KPN om zijn nek, maar ze hadden verder niks bij zich, plus ik weet toevallig dat KPN internet ook van afstand kan verhogen, dus ik zei dat ze later maar terug moesten komen als de hoofdbewoner weer thuis was. Toen zijn ze weggegaan, maar het zat me toch niet lekker. Dus heb ik even KPN opgebeld om te vragen of het klopte of niet, KPN wist dus van niks en vroegen of ik aangifte wilde doen, dit heb ik niet gedaan, want ik sta niet ingeschreven bij mijn woonadres dus het lijkt me niet zo handig.. Maar vind het toch best wel eng, wat nou als ik ze wel had binnen gelaten, ben hier alleen met mijn dochtertje.. pfff..
als ik jouw was direct aangifte doen, zo zijn veel mensen namelijk berooft. KPN zal namelijk nooit bij jouw aan de deur komen om je internet snelheid te verhogen want dat kan daar niet een Je moet namelijk altijd een upgrade doen via internet en wordt het in de systeem aangepast en wordt je ADSL lijn/tel lijn namelijk volop open gezet of gedeeltelijk ligt eraan wat je vorige pakket is geweest. En dit wordt allemaal aangepast in de centrale die bij jouw in de buurt staat.
Gadver, maar goed dat je niet hebt open gedaan. Bah lijkt me echt niet tof dat je niemand in je buurt kan vertrouwen. Ook shit dat anderen wel gewoon mensen in je portiek kunnen laten. Maar goed dat je gevoel al zei dat dit niet kon kloppen! pffff
Ik zou hier zowieso bij kpn aangeven dat er dus fakers bezig zijn. ik werk toevallig bij kpn, en weet dat internet snelheden alleen via onze systemen te verhogen zijn en dus alleen vanuit kpn locaties gedaan kan worden en in de centrales dus nooit bij iemand thuis want daar heeft t niks mee te maken. als je wilt kan ik er morgen op mijn werk melding van maken dat kpn hier werk van maakt (ik zal je naam zowieso niet noemen ookal weet ik je naam niet eens) maar gewoon voor dat kpn de mensen kan waarschuwen dat er dus 2 mensen actief zijn die deze onzin uitvoeren. zodat ze gestopt worden! ook zou ik er aangifte van doen als ik jou was. want anders voel je je dalijk niet meer thuis in je eige huis bang dat ze terug komen of wat dan ook.
zeker melden bij politie, die willen deze signalen graag horen. ALs je ze nog ziet lopen gewoon ook direct politie waarschuwen
oeh bah, eng, ik zou ook aangifte doen, ze zullen het ook zeker ergens anders proberen, ik zou nu nog de politie bellen
Rono; nee hoor want zo krijgen mensen vooroordelen als ze volgende keer iemand voor de deur zien staan met een "Marokkaans uiterlijk" zijn ze mischien al gelijk bang dat ze kwaad willen. @ ts, je hebt gelijk dat je niet open hebt gedaan voor 2 vreemde mannen, zou ik ook niet doen. Alleen ik zie de toegevoegde waarde er niet van om te vermelden dat ze Marokkaans zouden zijn.
nou shereen buitenlanders dan zeg pffff whatever ! Bah zeg zulk soort gasten aan de deur. Gelukkig heb je ze niet binnen gelaten zeg! Zal aangifte doen hoor.
@xSNDY19x Dat heb ik al gedaan, heb ze gebeld, en hun zouden het melden. Misschien kan ik overigens wel een anonieme melding maken bij de politie. @Shereen23 Ze hadden een Marokkaans uiterlijk, ze waren idd misschien niet Marokkaans, bedoel er verder ook niks mee, misschien was het niet heel nuttig om het te vermelden. Maar ik had hier sowieso geen Nederlanders aan de deur verwacht, want die wonen hier vrijwel niet.
Als ze Nederlands waren geweest had ze vast gezegd dat er 2 Nederlandse mannen aan de deur stonden, zie het probleem ook niet zo
Er zijn vaak ook zulke bedriegers in heel NL op pad. en bijv weten mensen in groningen niet wat er in maastricht is gebeurt en zowaar doen bijv ook hier 2 marokkaanse jongens zich voor als KPN mensen. Komt hier dan ook een melding van kunnen ze hun stappen volgen.. en ja tussen marokkanse jongens of indo jongens of antilianen is een wereld van schil dus ja zeker heeft dat wel toegevoegde waarde. en nee ben geen rasist, mijn schoonzusje is marokkaans.
Jeeeeeetje wat eng!!! Wel goed gehandeld zeg! Ik zou ook aangifte doen... @shereen; ze kan een Marokkaan toch herkennen? En wat maakt het nou uit dat ze dat benoemd!
Mamavaneenmeid je kunt het inderdaad anoniem doen! geen probleem joh. maar dannog al sta je niet ingeschreven maakt niet uit hoor dan kun je alsnog onder je eige naam aangifte doen!
Meldmisdaadanoniem zegt inderdaad dat ik de politie moet inschakelen, en dat ik dan niet hoef te zeggen op welk nummer ik bijvoorbeeld woon, want hun kunnen er niks mee omdat er niet daadwerkelijk een misdaad is begaan.