Zijn er hier misschien meiden met ervaringen met een wortelkanaalbehandeling ? M'n vriend kreeg een week of drie geleden last van z'n kies hij is toen naar de tandarts geweest, heeft een noodvulling gehad en er is een afspraak gemaakt voor een wortelkanaalbehandeling. Deze heeft hij dus vanochtend gehad ( alles is open gemaakt, schoongemaakt en er is een "stift " in geplaatst. Hij loopt nu eigenlijk al heel de dag te stuiteren van de pijn terwijl hij normaal eigenlijk nooit ergens over klaagt en heeft inmiddels 8 ibuprofennetjes van 400 MB op die bijna niet helpen en alleen even de ergste pijn weghalen. Ik lees overal op internet dingen als een beetje napijn is normaal maar goed te onderdrukken met paracetamol dus vraag me nu af: Is het normaal om er zoveel last van te hebben ? Alvast bedankt voor eventuele antwoorden. Liefs Deb
Ik heb het zelf niet zo erg ervaren. Heb wel wat napijn gehad, maar niet zodanig dat het met een 'simpele' pijnstiller niet viel te onderdrukken. Succes & beterschap!
Ik heb een heel mooi gebit, maar helaas wel een heel zwak gebit. Heb dan ook al meerdere wortelkanaalbehandelingen gehad. De ene keer was de napijn heftiger dan de andere keren. Maar nooit zo erg als dat je man het nu heeft, kon het vaak met 2 paracetamolletjes op een dag goed af ! Lijkt me dus niet goed, en zal toch even met de tandarts bellen !
De pijn die je nu beschrijft wat je man heeft heb ik alleen maar als ik juist een fikse onsteking heb zitten. Dus wbt napijn lijkt dit mij niet normaal.
Ik had helemaal geen napijn van mijn wortelkanaalbehandeling. Een beetje pijn lijkt me normaal, maar zoveel pijn niet.
ik heb 3 keer en wortelkanaalbehandeling gehad en achteraf niet zo een pijn gehad als u vriend. 1 keer had het echt pijn gedaan na de behandeling maar 2 ibubrufens en het trok weg. beter even naar de tandarts bellen? lijkt me alsof een zenuw blootligt ofzo?
Bedankt voor jullie reactie's. Hij heeft vanacht nog een tandarts gebeld en die zei dat hij maar over moest gaan op paracetamol omdat meer ibuprofen niet mag en hij er verder ook niks aan kon doen. Hij is heel de nacht zo ongeveer wakker geweest (half 2 naar bed , 4 uur paracetamol en toen ik er net uit kwam bleek je alweer vanaf kwart voor zes beneden te zitten) Om acht uur is de tandarts er weer dus hij gaat daar nu heen. Liefs Deb
Hij belde net toen is bij de tandarts is geweest..... Ze hebben er een klein stukje afgeslepen zodat hij zn kiezen weer op elkaar kan zetten of zoiets en hij heeft een recept voor ibuprofen 600 wat hij mag gebruiken icm paracetamol en antibiotica. Dat het zoveel pijn doet is normaal en kan wel drie dagen duren zeggen ze ..... Nogmaals bedankt voor alle reacties Liefs Deb
ik heb al heel wat wortelkanaalbehandelingen gehad , maar ken deze pijn echt niet ..hopelijk is het snel over ..