Ik heb een gezinspakket genomen maar normaal gesproken zijn de kinderen tot 18 jaar gratis meeverzekerd... Ik moet nu 276 euro per maand betalen, mijn man heeft uitgebreid aanvullend en ik gezinpakket ik heb niet voor allebei gezinpakket genomen omdat het voor mij veel te duur uitkomt. Ik denk dat ik naar uitgebreid aanvullend ga verandere want ik heb er echt geen voordeel aan dat gezinspakket beugel word vergoed maar de kids zijn daar veel te klein voor, kraamzorg 15 uur extra hoef ik niet want ik denk dat ik weer lang termijn in ziekenhuis blijf na de bevalling. Maar wie heeft er voordeel aan de gezinpakket (vgz), mijn eerste bevalling was medisch en nu de tweede ook ik zie echt geen voordelen...
hier vraag ik me hetzelfde af want heb daar afgelope jaar gehad voor de bevalling maar mijn volgende bevalling is zoiezo medisch
Kijk eens op independer.nl Daar kun je aangeven wat je vergoed wilt hebben en zien welke verzekering het beste bij je past!
Ik heb 3 jaar geleden het gezinpakket van VGZ genomen en had geen kosten aan mn zh bevalling (uiteindelijk dan wel medisch maar anders geen kosten) en geen eigen bijdrage aan de kraamzorg en nog wat andere dingen. Geen aanvullende verzekering en betaalde toen 126,31 ik vond het heel fijn om te hebben zo hoefde ik me geen zorgen te maken over die kosten en later heb ik hem gewoon weer omgezet naar een gewoon pakket.
Ik heb dit jaar nog een uitgebreidt pakket van de zorgverzekering maar heb hem nu per 1 jan 2012 naar beneden gegooit. Ik beval de week voor kerst (Ks + sterilisatie) en heb dan kraamzorg tot 28 december dus dat komt mooi uit!! want ben volledig verzekerd tot de 1e van januari dus krijg alles vergoed. Daarna heb ik die duurste pakket niet meer nodig vandaar dat ik hem heb omgezet....zou gewoon gaan kijken wat je echt nodig hebt en daar de verzekering op aan passen.
Ik vind het ook lastig allemaal. Wij hadden gewoon Trias, en dat is nu dus ook ineens VGZ geworden. We gaan veeeeeeeeeeel meer betalen per maand, en er gaat vanalles af. Dus erg voordelig is die gedwongen overstap niet. Ik ga me ook eens verdiepen in al die pakketen e.d. Want het wordt mij zo een beetje te duur.
Hier overweeg ik FBTO met gezinsplanning en therapieen (voor fysio en dietist ivm allergieen dochter). Voor dat laatste kies ik dan voor extra, krijg ik tot 500 euro vergoed. Betaal dan 106,55. Voor de rest kun je de aanvullende modules per maand aan en uit zetten. Dochter komt bij mij op en man blijft denk ik bij Anderzorg Jong. Hij betaald dan 111 euro. Ik hoef geen tandartsverzekering omdat dat voor mij niet uit kan aangezien ik alleen voor controle heenga. Man wil ik wel tandarts voor vergoed hebben en tot z'n 30e is een jongeren aanvullende verzekering dan het voordeligst. We betalen nu 209,50 bij Anderzorg. Dochter en ik hebben Extra. Dan gaan we maar 8 euro meer betalen.
Vind het belachelijk! Eigen risico ook weer omhoog...lekker voor de mensen met chronische aandoeningen die het gewoon MOETEN...
Ja ik ga dus nu gewoon 134,- betalen! Vind het van de zotte! Helemaal omdat de tandartsverzekering zo omhoog gaat, maar ik altijd een rekening krijg omdat het tandsteen weghalen bijv. al niet wordt vergoed!
ik heb het uitgebreid verzekerd pakket genomen bij vgz en basis tand. kost mijn 139 euro meen ik. vriend heeft beperkt aanvullend verzekerd en ook bassistand en betaald rond de 130 euro. gezinpakket is inderdaad denk ik pas voordelig als je oudere kids hebt en kans groter is op beugel en/of bril. andere dingen worden ook vergoed met aanvullende verzekering en de praktische dingen als logepedie, tandarts en fysio worden voor jongeren daarmee ook voor een groot deel of helemaal gedekt.
Ik heb wel voordeel gehad van de 15 uur extra kraamzorg. Ik had ook een ziekenhuisbevalling, maar mocht na een dag naar huis. Ook de eigen bijdrage voor de kraamzorg vervalt, dus dat scheelt ook behoorlijk wat geld.
eigen bijdrage vervalt ook bij uitgebreid aanvullend . verder kreeg ik 40 uur kraamhulp en had 2 nachten in het ziekenhuis gelegen na de bevalling. heeft me niks gekost