Leuke topic! Leuk om te zien dat er zoveel verschillende namen zijn Onze dochter heet Lorena (de doopnamen laat ik jullie bespaard) Eerst zou ze lynn heten, maar aangezien die naam erg veel voorkomt (tenminste, wel in onze omgeving) zijn we daarvan afgestapt. Haar naam betekent: 'de met lauweren bekranste' en heeft te maken met de stichting van Rome en de Aeneïs. Dat vonden we erg leuk: voor school heb ik een deel van de Aeneïs vertaald, en mijn vriend is gelovig. Dat was echt het doorslaggevende argument om voor Lorena te kiezen Ons zoontje (ben nu 31 weken zwanger) gaat Bo heten. Mijn vriend en ik vinden het allebei stoer klinken
Onze zoon heet Sem Toen mijn man en ik verkering kregen zeiden we al tegen elkaar mochten we ooit een zoon krijgen dan heet hij Sem en 6 jaar later is onze zoon Sem geboren Ik vind het nog altijd en stoere naam Voor een meisje hadden we de naam Senna namen die ook op het lijstje stonden toen waren : Demi , Chayenne,Sharona
Ons zoontje heet Mees. Toen de film het zakmes jaren geleden uitkwam was ik nog een klein meisje en vanaf toen heb ik gezegd dat als ik ooit een jongetje krijg hij Mees gaat heten.
onze dochter heet Vanessa. het is een jaren tachtig naam, maar hoor hem in de loop van de jaren steeds terug komen, wij vinden het een hele mooie, zachte lieve naam.
Onze dochter heet Livia. Het is haar roepnaam, want volledig is het Julia Olivia Noor! Ook ik vind Livia een leuke naam om niemand te onthouden!
Leuk dit! Mijn oudste heet Milan. We hebben er heel lang over gedaan om deze naam uit te kiezen. Ik kwam iedere keer met hele lijsten, maar mijn man had hele andere ideeën. Milan vond hij meteen leuk! Rafi waren we veel sneller uit. Ik vond en vind Reva namelijk een hele mooie naam voor een meisje, beetje vervormd krijg je Rafi. Het had ook Ravi kunnen zijn, maar Rafi klinkt net iets ondeugender vond ik....past ook bij hem..haha
Ons knulletje heet Hugo Angelo Curtis. Hugo vonden we allebei helemaal geweldig en met een mooie betekenis (denkende geest, verstandig). Angelo komt van mijn vader Engel en Curtis van mijn schoonvader Koert.
Mijn zoontjes heten, Jorrit, Kièro ( spreek je uit als Kiejero ) en Djurre. als we dochters hadden gekregen zouden we Indira en Djaira hebben gegeven. Leuk topic met leuke en mooie namen! Gr MB2005.
Onze zoon heet Sven, kort en gemakkelijk uit te spreken/schrijven. De naam van onze tweede zoon is Olaf, hij moet alleen nog geboren worden over een week of 9
Leuk, Logan!! Die willen we ook gaan geven mochten we ooit een zoon krijgen Onze dochter heet Emma (Zelda Sophie)
Mijn dochters heten: Demi en Iris. Mijn zoons heten: Dave en Tim. Demi: van Demi Moore Iris: in juni '99 was "Iris" van de Goo Goo Dolls een grote hit. Dave: van Dave Mustaine, zanger/gitarist van Metallica/Megadeth Tim: heeft mn zoon verzonnen haha.
Emma en Fleur Emma had ik al jaren op 1 door Friends waarin Rachel Emma krijgt. Fleur had bijna Fiene geheten. Als het een jongetje was geworden vond ik Karsten leuk maar vlak voor de geboorte vond mijn man het toch niet zo fantastisch. Afgesproken dat bij een jongetje mijn naam het ging worden en bij een meisje zijn naam ( al vond ik Fleur ook heel leuk hoor!) Ik was er van overtuigd dat het een jongetje zou zijn en met de keizersnee was ik 1 seconde erg verbaasd maar het was meteen onze kleine Fleur
wat een leuke namen komen er voorbij... weer wat inspiratie voor als er ooit een 2e mag komen... Onze dochter heet Jenthe, wij kwamen niet echt uit de naam en toen hoorden we op de radio de naam Jenthe voorbij komen en ik dacht wauw mooie naam, maar zal mijn man wel niets vinden....2 minuten later zegt ie ineens goh hoorde jij die naam? die vond ik wel erg mooi.... mocht het een meisje worden (wasn pas 11 weken zwanger ofzo) dan gaat ze zo heten! En na 16 weken wisten we dat het een meisje zou worden... en nu is onze kleine meid alweer ruim 6 maanden!
Onze dochter (5 jaar) heet Malee. Ergens tegengekomen op een site met allerlei namen en deze vonden we allebei leuk. Later kwamen we erachter dat Malee van Magdalena komt. Die naam komt uit het Hebreeuws, bijzonder omdat mijn man Joodse roots heeft. Deze naam komt in Nederland bijna niet voor. We wilden graag een aparte naam maar niet zo apart dat ze er later niet mee kan solliciteren! Onze zoon (bijna 2) heet Colin. Gewoon een stoere naam en Engels omdat mijn man ook Engelse roots heeft. Niet te apart, vonden we voor een jongen niet leuk. Voluit heet hij Colin Asher Abraham. We wilden hem graag vernoemen naar mijn schoonvader (Asher) want hij is de eerste kleinzoon die de achternaam (deze achternaam heeft alleen onze familie in Nederland) gaat doorgeven (soort van stamhouder) en dat is voor de cultuur waar mijn schoonvader vandaan komt heel erg belangrijk en ook omdat mijn schoonvader net hersteld was van een hartinfarct en het kantje boord was. Abraham is naar mijn man (zijn roepnaam is anders) en zijn opa. We wilden niet dat deze namen verloren zouden gaan. Mijn schoonvader is helemaal trots dat zijn kleinzoon naar hem (en zijn eigen vader en zoon) vernoemd is.
Onze zoon heet Pepijn. Na 4generaties peter (inclusief mijn man) hebben we de P gehouden maar de lijn toch wat doorbroken. Pepijn vinden we een vrolijke en sterke naam die tijdloos en oerhollands is. Ook nooit problemen met de uitspraak of spelling