Mijn zoontje heet Ezra Bernhard Yusuf, roepnaam Ezra. Ezra is een hebreeuws joodse naam en betekent "hulp". Ik vond dit al lang een ontzettend mooie naam en gelukkig vond mijn vriend dat ook Verder is hij vernoemd naar de 2 opa's!
Onze dochter heet Jailey! Lief en apart! Onze zoon komt Devano te heten! Stoer en apart! Veel mensen op sites vinden deze namen "ordinair" maar dat boeit ons niet..
Mijn dochter heeft A.yla Olivia. De eerste naam komt uit het boek "De Stam van de Holebeer". Zo'n mooi boek en zij is zo'n sterk en mooi persoon dat ik mijn dochter ook graag zo wilde noemen. Tweede naam vond (en vind) ik "gewoon" mooi. Mijn zoontje heet T.obin Ivar. Ik kon maar geen leuke naam vinden voor een jongen en toen hoorde ik deze naam (de eerste) in "Wheeler Dealers" op Discovery Channel . Ik was gelijk verkocht. De tweede naam vond en vind ik gewoon lekker stoer.
Onze dochter heet Eleny (uitspraak eeleenie) en het is een Griekse naam. Het betekent, Fakkel/de stralende. Mijn man ving deze naam op in Griekenland nog voor wij zwanger waren en we waren het er gelijk over eens. Ik heb nog wel de naam Alysa in mijn hoofd gehad maar die vonden we niet zo leuk als Eleny. Als het een jongen had geweest was het een probleem, hierin verschillen wij heel erg Alexander vind ik prachtig maar dat word vaak afgekort naar Alex of Lex en die namen vind ik niks.
Onze oudste heet Emmanuëlle Maria Magdalena, haar roepnaam is Emmy. De eerste naam komt van Immanuel, een naam van Jezus en betekent God met ons. Verder is ze naar haar peettante Madeleen genoemd, vandaar dus Maria Magdalena. Als roepnaam dus Emmy, dat vonden we een vrolijke, leuke naam. Emma vond ik ook best leuk (maar lang niet zo leuk als Emmy), maar stond in 2007 in heel West Europa op nr 1. Onze tweede heet Maximiliaan Maria, helaas is hij/zij met een week of 14 zwangerschap overleden. Hij/ zij is genoemd naar de heilige Maximiliaan Maria Kolbe, die ik erg inspirerend vind. Als "roepnaam" Max of Maxim, omdat dat (min of meer) voor zowel een jongen als meisje kan. Onze derde heet Jozefien Maria Gerarda Dorothea, roepnaam Jozefien. Jozefien vonden we allebei een mooie naam (en grappig dat mijn man's vroegere oppas ook zo heet en zij haar zoontje hetzelfde als mijn man genoemd heeft). Maria, omdat we onze kinderen graag naar de H. Maria willen noemen. Gerarda omdat ze een ziekte heeft die bij de bevalling (o.a.) gevaarlijk is en de H. Gerardus de voorspreker voor bevallingen is. Bovendien heet mijn moeder Gerarda . En Dorothea betekend Godsgeschenk, dus die vanwege de betekenis, maar ook vanwege de klanken. Onze vierde heet Benedictus Nicolaas Paulus Maria, roepnaam Ben. Mijn man wilde heeeeeeeeeeeel graag naar Benedictus noemen en ik vond het ook mooi. De roepnaam moest ik wel erg aan wennen, maar nu vind ik het wel heel leuk dat hij zo heet. Paulus is naar de heilige, mijn schoonvader en de peetoom. Nicolaas naar mijn vader. Onze vijfde gaat waarschijnlijk Lodewijk Maximiliaan Maria heten, roepnaam Lodewijk. Lodewijk naar iemand die ons erg dierbaar is en die Luigi heet (maar die naam vinden we niet zo bij ons passen, daarom de nederlandse versie ). En Maximiliaan Maria om dezelfde reden als de 2e en een beetje als vernoeming naar hem/ haar. Het zal niemand ontgaan zijn dat wij gelovig zijn, wat onze naamkeuze behoorlijk beinvloed
Leuk topic! Onze zoon heet Vince! Ml kwam ermee, ben super blij met de naam... Het is een stoere krachtige naam! Zijn tweede naam is Didier, wij hebben beide een Franse voornaam en vonden het leuk daar wat mee te doen! Hoe onze meid gaat heten, verklap ik nog niet
Zoontje heet d.eacen vonden het een stoeren en aparte naam Dochter heet l.ieviènne man heeft hem verzonnen ik vond het een mooie naam
L.e.y.a. (bedoeld als Lee-ie-ja, maar vaak spreken we het uit als Lee-ja, de ie hoor je amper) en T.i.r.z.a Xxx
Onze dochter heet T.a.t.u.m. We wilden een stoere naam die je niet vaak hoort. De betekenis sprak ons heel erg aan: vrolijke brenger van vreugde!
Willemijn Een niet veel voorkomende hollandse naam zonder vernoemingen ( op verzoek van de oma's) Betekenis is de wilskrachtige beschermer, wat ook echt bij haar karakter past iig de wilskrachtige Een jongen zal in de toekomst feibe-jan (feibe vernoeming schoonopa, overleden en jan schoonvader ) of johan ( vernoeming mijn vader overleden) gaan heten Een meisje zouden we nu nog niet weten
Onze dochter heet Anne Johanna Maria. we kwamen er maar niet uit met meisjesnamen. Totdat mijn man deze noemde. Meteen verkocht! Johanna/johannes zit in beide doopnamen van zijn ouders, maria in de doopnamen van de mijne.