Hoe heet jouw kind?

Discussie in 'Babynamen' gestart door mamavanmara, 21 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Dianthe Isadora, Raphaël Lucius en Dion Gabriël.

We hebben voor deze namen gekozen omdat we ze natuurlijk mooi vinden klinken, maar ook de betekenis en een klein beetje vernoeming heeft een rol gespeeld.

2. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Mijn dochter heet Fenna, zoon houd ik nog ff geheim ;)

3. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Dank je :D
    En ik blijf erbij, Alexander vind ik prachtig :D

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn zoontje heet Levi.
    Op mijn 13de kreeg een vriendin van mij een neefje met deze naam. Is altijd in mijn hoofd blijven hangen en heb mijn man ook om gekregen.

Milou* kwam mijn man mee aan en vond ik ook een mooie naam.

Mijn jongste dochter heet Elin.
    Kwam deze zelf tegen tijdens het zoeken op internet. 2x op mijn lijst gestaan, 2x er weer afgehaald omdat mijn voornaam met dezelfde letter begint. Toen stond hij bij mijn man op het lijstje en zijn we er toch voor gegaan.

5. XoXo

XoXo Niet meer actief

Onze zoon heet Bart. Voor onze volgende spruit zijn we er nog niet uit.........

6. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    #106 laura28, 30 jul 2013
    Laatst bewerkt: 30 jul 2013
    onze dochter heet Meya Isolde

Meya kwamen we tegen toen we op zoek waren naar geboortekaartjes alleen dan iets anders geschreven...en we waren er eigenlijk meteen wel uit dat dat de naam moest worden...

en Isolde is naar de film van Tristan en Isolde, vriendlief is enorm filmfanaat, en dit is een mooie film en een mooie naam...ben er nog steeds heel erg blij mee..

7. Storm

Storm Niet meer actief

De oudste heet Vincent, de tweede Silvan en de derde Lisette. Wij houden van simpele krachtige namen.
    Als Lisette een jongen was geweest was het waarschijnlijk Timo geworden.

Voor meiden hadden we nog Emily, Lisa en Olivia op het programma staan. Lisette was ook bijna Olivia geworden maar toch 1 dag voor haar geboorte vanaf gestapt. Het was niet onze naam en het moest denk ik zo zijn, want Lisette maakt haar naam meer dan waar. Ons achternichtje heet Lisa en niet dat we haar vaak zien, maar mijn man vond het niet leuk om die naam dan te gebruiken. Ik had daar minder problemen mee gehad.
    Vincent was er ineens. Dat moest schijnbaar zo zijn. Naam past perfect bij hem. De tweede had ik graag Elvis genoemd, maar vond mijn man niet mooi Beetje jammer, had perfect bij hem gepast. Is dus Silvan geworden, maar hoe stom ook, ik blijf het een Elvis vinden.

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mijn man en ik zijn beide hier geboren, onze ouders in Turkije.
    Het ging ons vooral om de uitspraken hier in Nederland, Simpele namen die ze niet 20x moeten zeggen voor iemand begrijpt hoe ze heten, maar toch ook onze roots erin. Mira's naam heeft voor ons een hele betekenis. Heel lang verhaal, maar manlief en ik waren heel lang goede vrienden en kregen daarna pas een relatie. Hij noemde mij altijd 'Nazli Yarim'. Dit is een Turks koosnaampje. Als je Yarim zonder de Y achterstevoren leest heb je Mira en Naz van Nazli is dus haar tweede naam. Naz is in Turkije wel een bekende naam, maar moeilijk te vertalen! Er is niet echt een geschikt Nederlands woord voor de naam Naz.
    Leuk dat je haar naam zo leuk vind! Ik ben ook echt dol op haar naam en het zal altijd een hele speciale betekenis voor ons houden.

Noah had ik altijd al in mijn hoofd! Iets met de Turkse roots vinden was moeilijk, maar ik ben dol op namen met een Z! Dus na een hele lange tijd twijfelen, rondkijken, zoeken op internet etc zijn we toch bij de naam Ediz blijven hangen. Je spreekt het uit met een kleine 'e'. Zoals de 'e' in de naam EDDY bijvoorbeeld.

Al met al vond ik de Z die terug komt in hun namen, de max van 4 letters, dat ze zowel Internationale als Turkse namen hebben en dat hun tweede namen beide met een N beginnen het leukst :D

9. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    J.anneke :D

10. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Onzen dochter heet Esmée..

We hadden eerst de naam Caithlinn, maar hij had niet de wow factor. Toen ik na de ha belde nam de assistente op; goede morgen met Esmée ;)

11. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Leuke naam :D

12. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16
    Erg leuk!

Ons meisje haar volledige naam is Olivia Vajèn en haar roepnaam is Liva.. Gewoon omdat we dit mooi vinden en een naam wilde die je niet vaak hoort en toch uit te spreken is;)

13. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    leuke naam stond ook op ons lijstje en is nu 2de naam geworden.

dochter heet: Elize Fenna Sarah, gewoon omdat we het mooi vinden

14. mamavansuus

mamavansuus Actief lid

26 jul 2010
    194
    0
    0
    whauw liva wat een mooie naam!

Mijn zoon heet Romeijn

15. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Onze dochter heet:L.aetitia A.gatha W.ilhelmina
    Laetitia zo heette een vreindin van ons en de spaanse kroonprinses heet zo :d de andere namen zijn vernoemingen naar de omas.

Onze zoon heet: J.ack J.annes P.etrus.
    We zochten een stoere naam en ik vond als meisjes naam Jacky ook heel mooi en zo kwamen we op Jack.. Stoer kort en leuk :d
    de andere namen zijn vernoemingen naar opa's.

16. daisyvda

daisyvda Lid

30 jul 2013
    7
    0
    0
    onze eerste zoon heet randy en de tweede kyran de volgende weten we nog niet dus als iemand suggesties heeft.. ?! :)

17. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
  18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Mijn meiden heten Elin en Julie.
    Ben met beide namen erg blij!

19. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Mijn dochter heet Luana. ( loe wa na )

Haar 2e naam is Kayleigh (dit was jarenlang onze naam voor een meisje, maar hoor je toch te veel ).

Manlief kwam met het idee en vond hem super mooi!
    Op het laatst nog getwijfeld om haar Luna te noemen door de hormonen. Gelukkig bij deze naam gebleven.

20. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Onze oudste zoon heet Milan De jongste heet Lucas vonden we gewoon mooie namen

Deel Deze Pagina