hoe heet jullie dochter? of hoe gaat jullie dochter heten?

Discussie in 'Babynamen' gestart door emje, 24 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

@Cathy en Ellaa: dank je wel meiden voor het advies, maar elke keer als ik ook maar probeer over de baby te praten ofzo, word ie boos:S en al helemaal over namen, en als ik iets voor zn neus leg doet ie dr niks mee...
    11 januari zal ons kleine meisje ter wereld komen, en als ie zo doorgaat nu, kies ik gwn zelf wel de naam en dan heb ie lekker pech heb lang genoeg gewacht en de tijd begint toch echt te dringen nu:( hij wil gwn niet na denken en dat irriteerd me, kan niet met hem praten hij geeft mij overal de schuld van, het gaat gwn niet goed tussen ons, maar weg lopen wil en kan ik ook niet want ik hou van hem.. en ik wil alleen maar dat ie mij begrijpt:( Hij is niet eens vandaag mee geweest naar het ziekenhuis, terwijl het heel belangrijk voor me was, hij neemt de moeite niet eens om met zn baas te prate en te vrage of ie vrij mag voor dat soort dinge:S hij werkt sinds vorige maand in een kreog, en sindsdien leven we langs elkaar heen, als hij thuiskomt lig ik te slapen, als ik wakker word ligt hij te slapen:( weet gwn nie wak moet...:(

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Miracle meid ik ken je al uit ons topic van de januari mama's.
    Vind het toch wel erg dat je vriend echt met alles zo raar ( sorry) doet.
    Hij probeert alles te ontwijken enz.
    Wat is er nu niet geweldig als samen kunnen denken over hoe je dit wondertje gaat noemen?
    En idd zoals je al schreef dan kies zelf gewoon maar een naam wat jij mooi vind !!!

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Miracle: Ik sluit me aan bij Elif. Wat doet jouw vriend raar. Ik zou er echt helemaal klaar mee zijn. Als hij niet mee wil denken over een naam zou ik er gewoon zelf 1 uitkiezen. Ga je dan ook zelf aangifte doen, of doet je vriend dat wel? Ik zou het, als dat ook maar enigzins mogelijk is zo vlak na je bevalling, zelf gaan doen, anders geeft hij straks nog een naam op die je helemaal niet wilt :$.

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mermaid vind het gewoon zonde voor miracle:(
    Beetje offtopic sorry, maar de meid word met niks gesteund door hem of dergelijke:(
    Vind dat zo erg.

Maar idd goed idee van jou dat ze de kleine probeert zelf aan te gaan geven!!

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou, lekker dan als je zo'n kerel hebt. Bedoel het niet verkeerd naar jou hoor Miracle, maar ik zou er heel verdrietig van worden als mijn man zo zou doen...

@ Miracle: Als er nog iemand anders behalve je vriend aanwezig is bij de bevalling (bijv. je moeder ofzo) dan mag die persoon je kindje ook aangeven bij de gemeente. Misschien ook nog iets om over na te denken.

@ TS: Sorry voor het off-topic gaan. Vind het zo sneu voor Miracle dat ik even wilde reageren.

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Onze dochter heet Esmay
    Verder geen namen :p

7. Miracle1990

Lieverds, bedankt!!
    Ja ik wil graag dat mn vader erbij is, en die laat ik dan wel aangeven:)
    Me vriend is gewoon ontzettend raar aan het doen maar wil eigelijk helemaal niet weg bij hem, maar als ie niet veranderd zal ik wel moeten want dit is ook niet goed voor de kleine straks:(
    Tis gwn moeilijk, maar ik hou me sterk, en ik kies gewoon zelf een naam als we dr samen niet uitkomen, wat het geval ook een beetje is...:S jammer maar helaas...

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Miracle: jeetje wat een rotte situatie! Ik ken je verhaal niet, maar is er een reden waarom hij boos wordt als je over de baby begint? Wil hij het kindje wel? Klinkt namelijk alsof hij jou aan je lot overlaat en je het straks zelf mag uitzoeken. Wil echt niet bot overkomen, maar je moet echt aan jezelf en je kleine denken en hij vreet op dit moment energie van je, die je straks nodig hebt voor de bevalling!

Kun je anders een tijdje bij je ouders zitten om rustig na te denken? En wat die naam betreft, als het hem niks uitmaakt, dan kies jij toch de naam die je helemaal geweldig vindt! Ik zou dan zelf maar kiezen en dan straks inderdaad je vader in jouw naam aangifte laten doen. Sterkte meis..

9. Miracle1990

@Cathie: nou ik kan niet bij mn ouders terrecht om te slapen, mn moeder wil niets met me te maken hebben en heeft afstand van me gedaan, en me vader heb simpelweg geen plek omdat me broer nog thuis woont:(
    Tis wel lastig zo,,, ik wil zo graag met me vriend erbovenop komen..
    Goed ik zal vertelle waarom ie zo raar doet.. want ik weet het wel.. ik wilde heel graag een kindje, al vanaf mn 18de, iets om lief te hebben, al mn liefde aan te geven, en iemand hebben die me altijd nodig zal hebben, en zodat als ik alleen ben en me vriend aan het werk snachts ik me niet meer alleen voel:$ Dus ik heb zonder ook maar enig overleg zelf besloten de pil niet meer te slikken.. tja ik weet het heel stom.. maar wilde het ZO graag!
    Voor ik stopte met de pil, raakte ik al een keer zwanger, en dat liep helaas fout.. en toen werd de verlangen naar een kleine als maar groter.. en ja toen ben ik gestopt en een maand later was ik dus zwanger, me vriend weet dit, ik kon het gewoon niet verzwijgen, en ik terrecht heel boos geworden, hij wilde wachten, maar hij zei dat ie me vergeven had, en het beste ervan wilde maken...
    Nou goed.. het ging goed, tot het na de 20 weken,, toen werd het toch griezelig echt voor me vriend.. vanaf toen ging ie heel raar doen, hij blijft het mij verwijten dat ik zn jeugd van hem afpak enz.. en ja.. ik weet dat ik fout zat, maar hij komt er niet overheen:(
    Nu denk ikw at heb ik in godsnaam gedaan, straks sta ik er alleen voor.. tja das dan mn eigen domme sguld, maar daarom denk ik dat ie zo vaag blijft doen, omdat hij het eigleijk nog niet wilde, hij zegt tegen iedereen wel van ja ik vind t leuk om vader te worde, maar volgensmij vind ie dat helemaal niet:( tja heb t goed verknalt.. en dat weet ik dondersgoed:(

10. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Onze dochter heet Oona Marthe (Roepnaam Oona)
    Marthe is een vernoeming naar mijn overleden oom Martien)

Oona is een ierse naam en betekend Lammetje. Ik zag hem ooit in een belgisch reisverslag en was meteen verkocht.. (de naam Oona komt meer voor in Belgie)

(Je spreekt het uit als Oo-na... dus niet Oena of Una)

11. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Ons meisje heet Renske! je hoort haar naam wel vaker, maar tis zo lekker no nonsens!

12. wendie70

wendie70 Lid

9 aug 2010
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    feline heet ze ik vond celine heel mooi maar wou toch wat anders toen kwam ik feline tegen op internet nooit van gehoord dus die werd het komt wijkverpleegkundige 2e keer bij mij thuis vertelt ze dat er nog een feline in de wijk geboren is met toevallig ook nog de zelfde achternaam die paar dagen ouder is als mijn dochter
    en ik wou een naam die je neit veel hoort zodat ze niet met naamgenootjes in de klas zou komen grote kans dat dit nu wel gebeuren gaat aangezien wij mar 1 school in de wijk hebben:D

13. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Onze dochter heet Noor Helene (met de streepjes, maar die kan ik zo gauw niet vinden :))

Niet vernoemd naar familie, maar de namen zijn zo gekozen:

Noor, van koningin Noor van Jordanië
    Helene, van Prinses Marie-Helene (Marilène)

14. fruitella

fruitella Actief lid

28 jan 2009
    119
    0
    0
    marketing en communicatie
    Dordrecht
    Wat een prachtige en bijzondere naam.

15. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Onze 3 dochters heten:
    Süreyya
    Derya en
    Feyza

En zijn we nog opzoek naar een nieuwe naam, want ben weer inverwachting.
    Weten alleen niet of het een jongen of meisje wordt.

16. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Onze dochter heet OOK feline....vond het ook zo'n mooie naam.
    En vooral de betekenis.....vruchtbaar en geluk brengend...

Toen ik in het zh lag was er nog een feline geboren....

17. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Ja kijk...er zijn altijd twee kanten van een verhaal! Ik kan jou vriend goed begrijpen. Ik denk dat het tijd word dat jullie gaan bespreken of jullie het samen gaan doen: met 100% inzet of dat jij opzoek moet gaan naar iets anders. En dit allemaal voor het kindje dat graag wil leven in een gezonde en gelukkige familie!!

18. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    In eerste instantie vond ik Noa en Tessa erg leuke meisjesnamen. Maar mijn man was daar niet zo weg van. En bovendien is Noa een top 10 naam en dat wilden we niet.

Wat we uiteindelijk gekozen hebben blijft nog even geheim tot de geboorte ;).

19. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    MIjn oudste dochter heet Renée en mijn jongste dochter heet Nikki

20. Miracle1990

@Sarah: nou we hebben al gesproken, en we willen beide voor 100% ervoor gaan, omdat we toch heel veel van elkaar houden:)
    Dus het moet allemaal wel goed komen:)

Deel Deze Pagina