Hoi meiden, Ik hoorde onlangs de naam Nim voor een meisje. Ik moest er even aan wennen, maar vind het nu eigenlijk best een stoere naam. Kennen jullie een eenlettergrepige naam, die ook zo stoer en apart is. Ik zoek ze voor jongens en meiden....
Meisje: - Ise - Nea - Joy - Evi - Flo - Sus - Puk - Emy - Izz - Rue - Liv - Ann Jongensnaam: - Kai - Seb - Fin - Raf - Bas - Dex - Dan - Ido - Fer - Sim - Dim - Cas - Tis - Lex - Rex - Guy - Ab - Ot
Ah, wat een leuke namen komen er al voorbij. Nea, vind ik bijvoorbeeld heel leuk, maar dan zou ik hem wel op zijn engels uitspreken. En Mae vind ik ook leuk. Hoe zouden jullie dit uitspreken? Ik als Mee....
ik wou mn dochter eerst Mae noemen.. ik zal t een beetje uitspreken als maii of meeii .. maar vriendlief vond t stom klinken " mee ga je mee?" haha want zo zag hij het dus. dus toen werd t maeve
Nim is leuk! nog nooit eerder gehoord. ons dochtertje heet Nouk. Heel veel leuke reacties op gekregen. Ik zou mae ook als mee uitspreken, maar dan vind ik persoonlijk Nim leuker. voor een meisje verder nog: Lis, Oona, Mare, jongensnamen vind ik moeilijker, wij hadden: Mas, Sepp, Cas, Jorn
Ik vind Nim ook erg leuk, ik ken een meid die Kimm met dubbel m heet, misschien voor deze naam ook leuk: Nimm??
ik vind Nim niet leuk klinken, was er bij babyboom ook geen Nim geboren? van dat tatoo stel? Ik vind van de korte namen Liz, Tes, Fem, veel mooier.
Bedankt voor de reacties... Ja, Lenn en Senn vind ik ook heel leuk. En van Mae vind ik het nadeel inderdaad ook: He, Mae ga je mee.... Dat klinkt niet he. Maeve vind ik een geweldige naam, maar onze achternaam begint met een v dus dat werkt niet.... Nim met dubbel m zou ook leuk zijn, zeker omdat mijn zoontje Finn heet, dus dan komt de dubbele medeklinker weer terug....
Nim is even wennen, vind hem niet lelijk. Alleen naast Finn vind ik Nim dan weer niet mooi. Eigenlijk dan alle namen met een i niet. Sepp vind ik persoonlijk heel mooi, of Bo, Jet, Fem
Fem vind ik ook wel leuk, maar dát vind ik dan juist weer niet bij Finn passen. Jet vind ik te hollands en Sepp is bij ons een carnavalswinkel, dus die associatie vind ik gewoon niks. Anders had ik het waarschijnlijk wel een leuke naam gevonden. Finn en Nim.... Tja, moeilijk. Het kan wel, maar iets met een e in het midden zou mooier zijn, bijvoorbeeld Lenn....
Toen ik zwanger was wouden we t uitspreken als meev maar t is mee-vee meevie geworden sommige zeggen ja maar t is met 1 e maar je moet t maar net weten haha maevie,maebhe,mave kan ook allemaal haha
Ja, ik zou het dan ook uit willen spreken als meev, dus helaas is het dan geen combi met mijn achternaam. Wat hadden jullie als jongensnaam als ik vragen mag?
Je gaat trouwens we'll snel meev zeggen haha vind t een heeele stoere naam mochten wij ooit nog een meid krijgen noemen we haar Nikki
Nim : ik zou denken dat het een jongensnaam is.. moet aan Pim denken. Of als het een meisjesnaam blijkt te zijn: Nymf.. hm ik vind zelf Neva een erg leuke naam..