Tandarts of assistente hier?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 11 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Omdat mijn tandvlees wat onrustig is heb ik mondwater gekocht. Dat zou net wat meer reinigen dan 2x per dag poetsen. 30 sec in de mond houden, vlg de fles.

Dat spul brandt en prikt zo erg op mijn wangen en vooral op mijn tong dat ik het al binnen 5sec moet uitspugen en naspoelen.....zweet breekt me gewoon uit.

Is dat normaal? Went dat?
    Ik heb het huismerk van Etos.

2. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik herken dat branden ja. (Jaren geleden eens gedaan).
    Maar misschien is het een idee om langs de mondhygiënist te gaan? Of die om tips vragen?

3. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Mondwater heeft niet zo heel veel toegevoegde waarde. Het is beter om tandenstokers en flossen te gebruiken naast het poetsen. Een keer per dag stoken en flossen is voldoende. Binnen 2 weken is de irritatie verminderd.

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dat mondwater spul heeft geen toegevoegde waarde.
    Kunt Veel beter flossen of raggen. Daar hebben ze bij drogist speciale kleine "raggers" voor waarmee je tussen je tanden kan fkossen/raggen. Soort heel dun flexibel tandenborsteltje.

Op mijn vraag aan de tandarts of dat mondwater spul misschien iets is om te gebruiken kwam het antwoord.
    "Was er maar de ramen mee dan heb je er nog wat aan"
    Heeft totaal geen toegevoegde waarde voor je gebit.

5. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Hier ook zeer onrustig tandvlees rond een kies door het klemmen van mijn kaken (1 kies steekt uit nadat hij gereconstrueerd was, waardoor ik die ene kies nu met geweld naar beneden duw en m'n tandvlees vind dat niet zo tof). Ik ben inderdaad aan het raggen en spoel 3x pd water met zeezout. Niet dat het wat helpt want ik klem dag en nacht dus zolang hij niet bijgevijld is zal t zeer blijven doen :'). Tandarts was dicht vandaag en naar een ander durf ik niet, helaas voor mij. Ik zit inmiddels aan de ibuprofen zo zeer doet het.

Mondwater van de drogisterij vind ik echt zonde van m'n geld. Mocht je langdurig last van je tandvlees hebben en het willen gebruiken kun je het beste oxyd8 of periotherapy kopen, maar dat is knetter duur en alleen online te bestellen.

Deel Deze Pagina