Onze kleine meid heet Maud. We hadden allebei nog geen idee voor een meisjesnaam en toen hoorde ik van een collega de naam Maud.Was meteen helemaal gek op de naam en toen ik het 's avonds aan mijn vriend vertelde was de beslissing snel gemaakt. Wij waren dan ook op zoek naar een simpele korte naam, enigste jammere eraan is dat het in de top 20 staat, maar ja kleiniheidjes blijf je houden. En jullie??
Onze zoon heet Sil. Het is een korte friese naam met een mooie betekenis en dat is wat we zochten, dus de keuze was niet heel moeilijk.
Kick. Een korte, Nederlandse naam die ook in het buitenland goed uit te spreken is en niet op elke straathoek te horen is
Mijn kereltje heet Joey. Mijn vriend vond het een leuke naam, ik moest er even aan wennen maar ik was vrij snel om! Als Joey een meisje was geweest, had zij Daisy geheten. Deze naam houden we zowiezo op het lijstje mocht er een brusje komen!
Mijn dochter heet Sasha Nathalie. Sasha zag ik op de aftiteling van NCIS staan, was er meteen helemaal gek van! Nathalie, zo heette het eerste vriendinnetje van mijn man, toen was hij 11 jaar. Schattig hé?
Onze dochter heet Eva...de keuze van die naam, raar verhaal haha. Ik werkte toen in een verzorgingshuis, was daar op een rustige middag in de koffiezaal koffie aan t zetten. Hoor ik op de radio het Ave Maria. Voor de zwangerschap is binnen een half jaar tijd, mijn man zijn opa en oma verloren. Hier had ik ook een goede band mee.....zijn opa heeft op de bruiloft van zijn dochter het Ave Maria gezongen en zijn oma had gewoon iets met Maria. Dus ik hoorde dat en dacht; verrek, als je Ave omdraait, dan krijg je Eva... Tja Eva is dus vernoemt naar t Ave Maria hahaha
Voor Finn waren we op zoek naar een Scandinavische of Ierse naam. Finn komt uit beide gebieden. Veel namen waren niet lekker uit te spreken En Finn wel. Toen we de naam zagen was het meteen goed. Ik vond nog wel veel meer namen leuk, maar mijn man is erg kritisch. We wisten alleen niet dat het zo'n populaire naam was. We hadden er bij ons in de omgeving nog nooit van gehoord. In het begin moesten zelf een boel mensen erg wennen aan de naam! Maar hij staat dus wel op nmr 13 van meest gegeven namen in 2008. Jammer, maar voor ons geen reden om het niet te doen.
Onze zoon heet Aimar. Waar de naam precies vandaan komt is onduidelijk, er gaan op internet verschillende verhalen de ronde. Hoe wij op de naam kwamen: Mijn vriend is Spaanstalig en ik wilde een naam die zowel in het Spaans als in het NL goed uit te spreken was. Wat was dat moeilijk want we wilde geen typisch Spaanse naam als Antonio, Pablo etc. Toen waren we op vakantie en daar liep een Spaans jongetje rond met de naam Aimar. Mijn moeder zei: dat is ook wel een leuke naam. En dat vond ik ook! En zowel in het Spaans als het Nederlands goed uit te spreken en je schrijft het zoals je het zegt (en nog gaan mensen moeilijk doen ) Het grappige is dat zijn oma Maria heet en wij pas na zijn geboorte beseften dat die naam uit dezelfde letters bestaat, dus indirect is hij vernoemd naar zijn oma ZIjn tweede naam is Emilian, vernoemd naar zijn overgrootopa Emilio en opa Jan. Naím heeft ook nog lang op ons lijstje gestaan, maar ook Jesse (op z'n NL) vonden we erg leuk!
Onze dochter heet Sam. Ik vond Sam Noordermeer altijd leuk in Westenwind en een stoere naam. We spreken het vaak uit als Sem, maar dat was het compomis met vriendlief... Zoon heet Djim, gewoon stoer en toch beetje apart. En zo gespeld omdat hij dat altijd met een D wordt uitgesproken en geen jim wordt..
Ons meisje heet Nikki Andrea, Nikki omdat dit de 1e naam was waar lief en ik het over eens konden worden Andrea naar mijn overleden vader Andre
Onze zoon heet Jeroen Lucas, de roepnaam is Jeroen. Beide manen gewoon omdat we ze mooi vonden en Lucas bewust als Bijbelse doopnaam.
Yelena (roepnaam): ik had de naam al eens op internet gezien en ik vond hem erg mooi. Mijn vriend dus ook. Roza: van Rozalia, poolse oma van mijn vriend. Niet meer in leven Katharina: voornaam van mijn oma die een half jaar voor de geboorte van Yelena overleed.
Mijn zoontje heet Jason Kayne Wij wilden sowieso een stoere Amerikaanse/Engelse naam en ik vond Kayne helemaal geweldig alleen wilde mijn vriend dat niet als 1e naam vandaar dat het Jason is geworden en zijn 2e naam is Kayne. En Jason stond ook bovenaan op mijn lijstje en vond het gewoon een stoere naam en het past ook bij mijn ventje! Dus vandaar! Dus geen speciale achterliggende gedachte maar gewoon omdat wij het een leuke naam vinden.
onze zoon heet Mert. betekenis hiervan is 'dapper, moedig'. Ik ben zelf turkse en mijn man nederlandse, we wilden een makkelijke turkse naam. Onze dochter heet Helin, heeft mijn man uitgekozen. spreek je uit als Heelien.
onze oudste dochter heet Anisha we zijn aan haar naam gekomen toen mijn vriend en ik voor de eerste keer samen om vakantie waren hadden we een ned stel ontmoet en dat meisje heette zo en wij vonden dat zo`n mooie naam dat we gelijk zeiden mochten we ooit een meisje krijgen wordt het zoiets we hebben wel voor een andere spelling gekozen en onze tweede dochter heet Kyana die naam had ik via internet gevonden, we hadden eerst voor een jongetje Keano en toen we te horen kregen dat we weer een meisje verwachte werd het Kyana!!
Onze zoon heet Justin, toe mn man en met de pil stopte waren we precies 7 jaar samen en gingen we proberen om voor onze bruiloft zwanger te worden, die bruiloft was 3 maanden later. We gingeen toen naar een concert van Justin Timebrlake en daar op de tribune zittend keken we op het kaartje en zeiden we tegen elkaar, Justin gaat het worden!! en zo geschiede....
Onze zoon heet manolito, dit omdat mijn vriend een vage kennis heeft die zo heet en hij het een mooie naam vond, ikzelf was het met mijn vriend eens. Het was voor mij ook wel belangrijk dat het geen top 10 ging worden. Vandaar Manolito.
Onze kleine man heet Levi Durk. Roepnaam Levi. Van mijn vaders kant stam ik af van de bekende jood Salomon Levi. Nou doet die man me niet zo veel, maar ik vond de naam Levi heel mooi. Toen ik het voorstelde aan mijn vriend vond ie het maar een rare naam, totdat de wielrenner Levi Leipheimer op tv voorbij kwam, vanaf toen kon hij er aan wennen en Levi is het geworden. Zn 2e naam is Durk, vernoemd naar de vader van mn vriend. Hij is bijna 80, heeft 3 kleinzoons (nu 4) en was nog niet 1x vernoemd, vandaar dat Levi de naam Durk erbij heeft gekregen.
Onze dochter heet Emy. We wisten al dat het een meisje zou zijn, en mijn vriend vond 2 namen mooi, Emy en Lynn. Ik vond het allebei mooie namen, maar ik kende een Lynn van school en die vond ik nooit zo leuk (beinvloed toch een beetje je mening over de naam, haha). Maar ik kende ook al 2 Emy's (wel leuke meiden hoor), ook op deze manier geschreven. Ik had dus het idee dat de naam Emy veel voorkwam. Toen we de 3d-echo hadden gehad, zei ik tegen mijn vriend; het is echt een Emy! Dus dat is het uiteindelijk geworden. En ik hoor van heel veel mensen dat het een originele naam is. Ben er uiteindelijk ook heel erg blij mee, want ze is nog steeds echt een Emy! We hebben er trouwens ook aan gedacht om haar Emy Lynn te noemen, vind ik ook heel mooi klinken.
Moyra. Normaal schrijf je Moira, maar wij doen lekker dwars. In het oud keltisch is er (blijkbaar) een soortgelijke naam die je met een q op t eind schrijft, en dat betekent zoiets als dondersteen. Aan de manier waarop ze in mijn buik tekeer ging wisten we dat die naam wel zou passen! Moyra betekent volgens de nederlandse sites vaak bitter of gewenst kind.