verzorgingshuis zoeken, hoe?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bkoenen, 1 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Even een vraag, ik kom er namelijk niet helemaal uit via de grote vriend google.
    En voor hetzelfde geld werkt 1 van jullie wel bij een verzorgingshuis, of woont jullie moeder/oma bij een verzorgingshuis.

Ik zoek voor oma (89 jaar, licht dementerend, moeilijk ter been, heeft absoluut dagelijkse zorg nodig..) een huis. Het liefst een particulieren instelling.
    Het gaat er om dat ze nog wel een eigen plekje heeft, maar ook veel zorg en aandacht. Misschien iets van dagbesteding en natuurlijk bingo :p

Ik zoek in de omgeving Lansingerland. Zoetermeer zou ook kunnen, maar verder dan 20 minuten afstand wil ik eigenlijk niet.

Wie kan helpen? Kennen jullie adressen, huize of mensen waar ik contact mee op kan nemen - ik hoor het graag!
    Oma en ik zijn jullie dankbaar :D

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    De huisarts kan je adressen geven, soms zelfs met namen van contactpersonen waar je een afspraak kan maken voor rondleiding en/of bezichtiging van kamers

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Wat apart dat jij dat gaat regelen.

In delft heb je de Bieslandhof van de stichtign pieter van foreest.

Kan nu niet reageren dochter word heeeel boos hihih succes in elk geva.

4. ikke1610

ikke1610 Lid

21 mrt 2011
    33
    3
    8
    NULL
    NULL
    Je hebt hier in Zoetermeer een stuk of 5 verzorgingshuizen.
    Google op verzorgingshuis zoetermeer. Eeen aantal zijn van dezelfde organisatie dus dat moet je even bekijken.
    Succes met zoeken.
    groetjes Ikke1610

5. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Ik heb geen advies voor een speciaal huis, want die ken ik niet.

Ik weet wel dat er jaarlijks onderzoeken worden gedaan naar de ervaringen van clienten in verzorgings en verpleeghuizen. Daar kan best nuttige informatie tussen zitten.

Als het goed is kun je informatie over oa dit onderzoek op deze website vinden.
    kiesBeter.nl - Verpleging en verzorging

Succes met je zoektocht naar informatie en een mooi en goed huis.

6. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Hoezo is dat apart?

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Normaal wordt iemand geindiceert en aan de hand daarvan zoekt de indicatiecommissie een plekje

8. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Dit is een betere link:

kiesBeter.nl - Resultaten Verpleging en verzorging

DIt zijn zorgverleners die verpleging en verzorging leveren, -> dus in de meeste gevallen huizen, in de omgeving van zoetermeer.

Als je op de naam van een instelling klikt krijg je meer informatie over de instelling. Onder het tabblad kwaliteit kun je ervaringen van clienten vinden. Dit wordt weergegeven in een schaal van sterren, waarbij 1 ster betekend dat zij slechter scoren dan gemiddeld en 5 sterren betekend dat zij beter scoren dan gemiddeld.

Nogmaals succes.

9. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Daarin heb je wel degelijk zelf ook een keuze. Tenzij de ernst van de situatie dat niet toelaat, kun je over het algemeen zelf aangeven waar je wil wonen, welke verplegings en of verzorgingshuis de voorkeur heeft.

De opa en oma van mijn man hebben zo jarenlang op de wachtlijst van een verzorgingshuis gestaan. Toen er een plekje naar de zin van Opa vrijkwam zijn ze verhuisd, zij hadden tot die tijd zorg aan huis.

Ook in een urgenter geval kun je 'kiezen'. Alleen de mogelijkheden zijn dan vaak beperkt vanwege de wachtlijsten die de meeste huizen hebben.

10. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ze zit nu al (jaren) in een verzorgingshuis. Alleen dat is op een uur rijden afstand.
    Ze heeft dus al een indicatie, alleen we willen haar gewoon verhuizen.
    En dan het liefst heel dichtbij en in een particuliere instelling omdat we daar net wat meer 'op maat' kunnen krijgen.

11. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ook daarom willen we particulier, geen wachtlijsten...

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

O je ik bedoelde er niks mee;)

Kon daar straks niet verder reageren dochter werd boos;)

wist niet dat je als fam zelf ook kon kiezen vandaar ik het denk apart noemde.

Succes in elk geval.;)

13. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Volgens mij moet er eerst een ciz indicatie worden gedaan.

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    #14 taliaa, 1 aug 2011
    Laatst bewerkt: 1 aug 2011
    als je particulier wil en alles zelf gaat betalen heb je geen indicatie nodig.
    in alle andere gevallen begint het met een indicatie van ciz. Dan zal je moeder ingeschaald worden in een zzp (1t/m7) en op grond daarvan kun je kijken bij watvoor tehuis ze terecht kan. (een somatische afdeling? pg? verzorgend, verplegend, of aanleunend?)
    Houd er rekening mee dat als ze nu zorg ontvangt (bv thuiszorg of dagbehandeling) en je vraagt een indicatie-verblijf aan bij de ciz, dat de huidige indicatie wordt omgezet in overbruggingszorg en dat kan nadelig uitpakken voor de huidige zorg.
    succes!!

Deel Deze Pagina