vraagje aan kattenliefhebsters

Discussie in 'De lounge' gestart door debby82, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi meiden,

Een vriendin van mij is op vakantie. En die vriendin die heeft een kat. Nou is die kat op de dag voor haar vakantie overreden en toen ze op vakantie ging was die kat bij de dierenarts. Nu gaat het hardstikke goed met het beestje dus nu is ze een weekje bij mij. Ik moest haar wel goed in de gaten houden van de dierenarts.
    Gisteravond toen ik haar net opgehaald had van de dierenarts was ze heel speels en was ze de hele tijd bij ons, maar vandaag ligt ze al de hele dag op bed. Ze is wel even beneden geweest om te eten en naar de kattenbak te gaan maar verder ligt ze de hele dag op bed.
    Nou is mijn vraag of dat normaal is voor een jonge kat (ze is 1 jaar) of dat ik toch morgenochtend ff de dierenarts moet bellen.
    Ik weet het zelf niet zo goed want ik heb geen katten. Ik wil niet dat het beestje iets overkomt ofzo want het is een lief beestje en ik wil wel goed voor dr zorgen.

groetjes

Debby

2. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik zou voor de zeker heid nog maar eens langs de dierenarts gaan.

3. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Ik zou het nog even 1 of 2 dagen aankijken hoor. Beestje heeft natuurlijk de schik van zijn/haar leven gehad. Lekker een dagje rustig op bed is ook wel eens lekker. Dat deden mijn katten heel vaak.

4. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Hoi hoi,

Ik weet niet of ze ernstig gewond was, maar anders komt het daar misschien door.
    Ik heb er 2 van iets meer dan 1 jaar. 1 van de 2 is ook de ene dag druk en de volgende dag niet vooruit te branden. Zou het inderdaad nog 1 of 2 dagen aankijken en anders weer even terug naar de dierenarts.

Succes en je vriendin mag blij zijn met zo'n bezorgde verzorgster

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Dank jullie wel voor de reacties.

Het is heel vreemd want de auto is echt over haar heen gereden maar het lijkt alsof ze helemaal niks heeft. De dierenarts wil over 2 weken nog een rontgenfoto maken maar dat doet hij liever als mijn vriendin weer thuis is.
    Mijn man heeft haar nu mee naar beneden genomen zodat ze daar even kan rondhobbelen. Ze is natuurlijk ook in een vreemd huis dus dat is ook wennen voor dr.

En ach, ik hou gewoon van dieren en wil dat beestje ook niet de hele week bij de dierenarts laten. En mijn vriendin zit dan ook niet lekker op vakantie en ze heeft het hardstikke verdient want ze probeert al bijna een jaar zwanger te raken maar het lukt maar niet.

6. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Ik zou het nog even afwachten, ze eet wel en doet haar behoefte. Heb je goed gekeken hoe haar poep eruit ziet? Als dat er gewoon goed uitziet zou ik me nog niet ongerust maken. En na zo'n ongeluk zou je zelf ook wel graag een dag op bed willen liggen. Misschien loopt ze morgen wel weer vrolijk rond. Ook onze katten doen dat hoor, de ene dag hebben ze een luie dag en de volgende dag zijn ze hyper.

7. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik heb ook een kat van net 1 jaar oud, toen zei net gesteriliseerd was, heeft ze een week alleen maar geslapen!
    Mijn kat heeft voedselallergie, en ziet dus regelmatig de dierenarts, als ze daar is geweest, moet ze altijd eerst een paar dagen bijkomen. Als die kat is overreden dan moet hij/zij gewoon van de schrik bekomen, ook bij de dierenarts is er waarschijnlijk van alles onderzocht, en dat is best stressvol voor zo'n beestje.
    Kijk het nog even aan, zolang hij/zij eet/drink/plast en poept dan komt het vaak wel goed. Katten slapen nou eenmaal het overgrote deel van de dag.

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Katten houden van slapen. Misschien heeft ze ook wel pijn ofzo en behoefte aan rust. Zolang ze eet, drinkt en naar de kattenbak gaat zou ik niet naar de dierenarts gaan. Bij mijn katten geeft dat alleen maar een heleboel extra stress namelijk.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o ok, ik ben al weer een beetje gerustgesteld. Ik ben alleen honden gewend en geen katten dus vandaar! Volgens mij heeft ze hier nog niet gepoept, alleen geplast, maar ik hou het in de gaten!

Dank jullie wel meiden!

10. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    katten hebben een goed zelfherstellend vermogen en dat kost veel energy. Zo lang ze lekker rustig aan doet herstelt ze goed. Ze eet en drinkt dus dat is goed. Wel even in de gaten houden of ze poept en plast en verder normaal loopt e.d. Geef het even de tijd.

11. Skye

Skye Niet meer actief

Waarschijnlijk heeft ze bij de da ook een pijnstiller gehad en die zal nu wel uitgewerkt zijn. Dus ze zal nu wel last van spieren ed hebben. Gewoon goed in de gaten houden zal mijn advies zijn (ik ben dierenartsassistente). Ze moet in ieder geval blijven eten en drinken en ook blijven plassen. Bij nmiet vertrouwen altijd naar de da gaan.

12. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik zou het ook even aankijken, dat beestje heeft toch een flinke opdonder gehad, dus bewegen zal ze wel niet echt heel fijn vinden! En katten zijn slimme dieren, ze weten wat goed voor ze is! Als er echt iets heel erg mis is zoeken ze een verstop-plaatsje en eten en drinken ze ook niet, dus ik denk ook dat het de schrik is!

Plus dat ze haar vrouwtje natuurlijk ook mist!

13. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Je kan natuurlijk ook altijd even telefonisch contact op nemen met de dierenarts als je het niet vertrouwd. Zij kunnen dan advies geven wat je eventueel zou kunnen doen.
    maar wat ook al gezegt is, ze zal wel een pijnstiller gehad hebben en die nu is uitgewerkt dus ze doet het rustig aan.

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    En, hoe is het met Minoes?

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    haha het gaat heel goed met het poesje. Vannochtend ging ik emma een flesje geven en toen ging ze mee naar beneden en vanaf toen wilde ze alleen maar spelen. Het is echt een lieverdje

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ff een fotootje dat ze met een tennisballetje aan het spelen is... ik vind het toch wel heel leuk hoor een kat! Ik mocht van mijn man (na heel veel discussie omdat hij katten leuker vind...) een puppie van de winter... maar ik ga toch even diep nadenken of ik toch geen kat wil...

17. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Wat een leuk beestje. Wel klein nog. Wat heeft ze een apart vachtje

18. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    katten zijn zooooooooooooo leuk! Wij hebben er nu 2 en denken nu ook na over een 3e. Wij zijn niet van die honden mensen. Is ook fijn dat katten zich prima alleen redden. Als je een dagje weggaat hoef je je niet druk te maken. Voor een hond moet je regelen dat hij wordt uitgelaten. Maar met een hond heb je wel je dagelijkse 30 min beweging te pakken ;)

19. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ik heb er drie:D Zolang katten eten en naar de bak gaan, is het goed. Mijn katten liggen soms hele dagen voor pampus en andere momenten vliegen door het huis. Ik heb er twee katers van 10 maanden. Waarschijnlijk is dat poesje idd wat suffig e.d. En idd de tip is al gegeven bij twijfel bel ff.

Succes:D

...en katten zijn ook heeeeeel leuk. Ze komen altijd lekker bij je liggen alleen als ze erg jong zijn, is het weleens vermoeiend. Net een eigenwijze peuter;) Maar daar moet je toch ook altijd weer om lachen en ben je blij mee!

20. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    wat een leuk beestje zeg. Wel zielig van die aanrijding.

Als een kat gewond is zoeken ze een plekje op om te genezen. Vaak gaan ze dan ergens diep in de struiken liggen of achter een schuurtje. Ze houden zich heel stil om zo te genezen.

Het beestje heeft natuurlijk flink wat meegemaakt en misschien blijft ze daarom rustig.

Maar ik las al dat ze meeloopt in huis, dus volgens mij komt het wel goed.

Deel Deze Pagina