Omdat hier het slaapprobleem van Noelle nog steeds blijft bestaan en ze dus vanaf haar geboorte vooral de avonden niet wil slapen, komt er komende woensdag een babyfluisteraar oftewel een medium of helderziende, die met baby's kan communiceren, bij ons thuis. Wij zijn dus zeer benieuwd of Noelle ons zelf duidelijk kan maken wat de oorzaak van haar slaaprobleem is. Ik ben dus benieuwd of er hier ook anderen zijn, die al eens een consult bij een babyfluisteraar hebben gehad en of ze daarbij iets hebben gehad aan de adviezen van hem/haar.
Wa spannend! Ik kijk iedere week naar Baby's wil is wet met Derek. Vind het erg interessant. Stond er altijd een beetje sceptisch tegenover, maar sinds ik een keertje heb gekeken, kijk ik er heel anders naar. Laat je weten hoe het gegaan is, ben erg benieuwd! Succes!
Hmm, van die Derek hoor je juist dat mensen gewoon moeten zeggen dat wat hij zegt waar is, ook als het niet klopt...
Ik ben bij een show van hem geweest, en er kwam na de show een vrouw naar hem toe die zich had opgegeven voor babyfluisteraar maar dus niet was uitgekozen. Hij vertelde dat ze alles moest bewaren omdat er misschien nieuwe afleveringen kwamen van babyfluisteraar. Dit was de eerste keer dat zij elkaar zagen zei die vrouw zelf. En hij zei tegen de vrouw, vertel niemand dat wij elkaar vandaag gesproken hebben anders denken veel mensen weer dat ik alles verzin en dat jij in het complot zit. Denk dus dat veel wat hij zegt, ook waar is...ik geloof hem iig wel. Zelf trouwens geen ervaring mee, maar mijn ouders wel met een medium die mij van mijn gehuil door verbrande slokdarm af heeft geholpen via een foto van me. Die vertelde bv tegen mijn ouders die midden in de nacht belde, omdat ze het niet meer wisten, dat ik beneden op een de groene bank gelegd moest worden op mijn buik, en dat ik dan 3 uur zou slapen. En dat deden ze dus en ik sliep, 3 uur lang...apart
@Rozemarijke dat is dus zéker niet zo! Een vriend van me filmt hem en via die manier heb ik al een aantal keer contact met hem gehad... hij is laatst bij een vriendin van me thuis geweest die op sterven lag (is inmiddels overleden) wat hij daar allemaal heeft verteld en gedaan... nee dat is écht geen onzin hoor... Ben ook meerdere malen bij hem geweest en never nooit komt er ooit iets boven tafel van dat mensen 'moeten zeggen dat het waar is' ofzo... @Ts, ben erg benieuwd hoe het gegaan is, hoop dat je het hier laat weten? Hier ook een mannetje wat vanaf de geboorte slaapproblemen heeft, dus mocht het goed gegaan zijn heb ik zeker interesse in die persoon..
Waar of niet waar.. De mensen hebben er baatbij. Dat is toch waar het om gaat? Of hij nou kan 'communiceren' met de kinderen of dat hij misschien gewoon goed getraind is op lichaamstaal o.i.d., zolang hij er goed mee doet vind ik het best. Heel veel succes in elk geval, spannend hoor!!!!
Dat er meer tussen hemel en aarde is, daar ben ik in elk geval wel van overtuigd. Mijn oudste dochter Anouk is namelijk ook een hooggevoelig meisje en, vooral toen ze nog jonger was, heeft zij al verschillende keren voorspellende dromen gehad, die later ook uit kwamen. Daarnaast leest ze ook heel vaak mijn gedachten. Dan spreekt ze soms ineens uit, wat ik net dacht. Ook heeft ze het een keer, toen ze een jaar of 5 was, over mijn overleden oma, die ze eigenlijk helemaal niet heeft gekend en waarvan ze ook niet wist, waar zij had gewoond, gehad. Blijkbaar had ze dus 'contact' met haar gehad, want ze had het ineens over haar en noemde ook de plaatsnaam, waar zij had gewoond. Veel kinderen hebben als ze klein zijn 'paranormale' ervaringen, omdat ze nog heel dicht bij, waar ze vandaan komen, staan. Momenteel hoor ik Anouk niet zo vaak meer over dromen of andere ervaringen, dus het lijkt er op, dat ze dat nu wel een beetje kwijt raakt, maar ik merk nog wel dat ze af en toe mijn gedachten opvangt. Ik geloof dus zeker wel, dat er mensen zijn, die het onderbewuste van anderen kunnen lezen of op een bepaalde manier informatie over je kunnen krijgen of kunnen communiceren met overledenen. Derek Ogilvie is, wat dat betreft iemand die daarin, volgens mij, heel goed is, want hij verteld ook ontzettend vaak hele kleine details uit het leven van mensen, die hij echt niet zomaar kan weten. Maar goed, ik zal hier in elk geval nog laten weten, wat babyfluisteraar en medium Selma Weideman uit Deventer www.labane.nl ons kan vertellen over Noelle. Ze komt hier dus komende woensdag en de zaterdag daarna gaan wij meteen op vakantie. Ik weet dus niet of het nog lukt om voor onze vakantie t/m 8 augustus nog wat te laten horen, maar anders horen jullie na mijn vakantie hoe het is afgelopen.
Volgens mij was de vraag of iemand ervaring had met babyfluisteraars???? En niet of Derek nu echt is of niet....
Inderdaad Sukkie, maar ik had ergens ook wel dit soort reacties verwacht, want het grootste gros van de mensen heeft helemaal niets met dit soort dingen. De mensen die ervaring hebben met een babyfluisteraar zullen dus ook wel dun gezaaid zijn hier, denk ik.
Ja ik ben ook benieuwd hoe het gegaan is!!! Ik hoop dat het geholpen heeft, al is het nu misch nog te vroeg om daar iets over te zeggen. maar ben erg benieuwd hoe het ging...
Geen ervaring mee, maar het lijkt me wel erg interessant. Laat je nog weten of het geholpen heeft bij Noelle?
Wat leuk, dat jullie zo nieuwsgierig zijn. En wie er niets mee heeft, die moet dan ook maar niet meelezen, maar ik ben blij hier toch af en toe wat mensen te treffen, die toch wel iets hebben met het alternatieve en voor die belangstellenden volgt hier dan het hele (lange) verhaal over onze babyfluistersessie: Gisteravond is babyfluisteraar Selma Weideman dus bij ons geweest en we zijn toch een stuk wijzer geworden, wat betreft de oorzaak van Noëlle's slaapprobleem. En wat mijn moedergevoel mij steeds heeft ingegeven, blijkt dus ook exact waar te zijn. Zelf heb ik namelijk steeds gedacht, dat ze haar geboorte, via een keizersnee, als zeer traumatisch heeft ervaren en dat blijkt dus ook zo te zijn. Aan haar geboorte heeft ze dus een heel onveilig gevoel overgehouden. Noëlle gaf aan dat ze vast zat en ontzettend schrok toen ze ineens uit mijn buik werd getrokken. Daarbij heeft ze dus haar nekje bezeerd en ze had ook hoofdpijn na de bevalling. Dat Noëlle zelf aangaf, dat ze vast zat, lijkt mij ook zeer waarschijnlijk trouwens. Ze is met 41 weken gehaald via een geplande keizersnee en omdat na de zware bevalling van mijn oudste dochter Anouk, uit foto’s bleek, dat ik een krap bekken heb, zou ik sowieso een keizersnee krijgen als een volgend kindje ook redelijk zwaar zou zijn en de bevalling ook niet zelf op gang zou komen. Omdat na 40 weken bleek dat Noëlle meer dan 6 pond woog en de bevalling nog niet zelf op gang kwam, werd ik dus ingepland voor een keizersnee. Zelf vermoed ik nu dus ook, dat Noëlle klem heeft gezeten in mijn bekken en haar echt geweld is aangedaan toen ze zomaar uit mijn buik werd geplukt. Omdat ze zoveel jengelde en huilde en slecht sliep en dit na 3 maanden nog niets veranderde, leek het mij destijds al wel goed om haar maar eens door een osteopaat na te laten kijken. Dus in de maanden maart/april/mei heeft ze in totaal 4 behandelingen bij een osteopaat gehad, die ook bevestigde, dat haar nekje vast zat. Tijdens de behandelingen heeft ze ook ontzettend traumatisch gehuild trouwens en na elke behandeling ging ze, in eerste instantie, steeds wel wat beter slapen, maar na verloop van tijd ging het ook weer slechter. Dus uiteindelijk dachten we toch dat het vele huilen en het slaapprobleem niet alleen daar mee te maken had en dat het dus ook geen zin had om nog eens weer naar de osteopaat te gaan, die trouwens na de laatste behandeling in mei, ook aangaf, dat het volgens hem nu wel goed moest zijn. Selma had bij Noëlle echter het gevoel, dat het haar nog steeds wel hinderde en begreep ook van Noëlle dat ze met het slapen voornamelijk naar links lag gedraaid en dat was mij in de laatste tijd ook wel weer opgevallen dat ze meteen naar links gedraaid gaat liggen. Maar wij gaan echter zo min mogelijk bij haar kijken als ze eindelijk eens slaapt, omdat ze overal wakker van wordt, en ik weet dus eigenlijk niet of ze altijd zo ligt. Selma raadde ons dus aan om Noëlle toch nog eens door een chiropractor na te laten kijken, dus daarvoor heb ik vanmorgen meteen een afspraak gemaakt en daar kunnen we vrijdag 14 augustus, na onze vakantie, terecht. Verder kwam Selma er ook meteen mee, dat ze veel spuugde en koemelkvrije voeding nodig had, wat ze dus inderdaad al sinds half maart krijgt. Toen ze in maart 4 maanden oud was en de behandelingen bij de osteopaat niet helemaal het gewenste effect hadden, want ze jengelde en huilde nog steeds veel, kreeg ik zelf het vermoeden, dat ze ook wel eens een koemelkallergie kon hebben. We zijn toen, in overleg met het CB overgestapt op Hypo Allergene voeding en daardoor werd ze meteen al een ander kind, want het voortdurende jengelen en huilen was vrijwel meteen over. Het spugen had dus ook wel te maken met haar koemelkallergie, maar komt volgens Selma ook vanuit de problemen in haar nek en Noëlle gaf aan, dat ze te veel voeding krijgt opgedrongen. Selma kreeg heel duidelijk van haar door: “Ik zit zo vol”. Daarbij is haar advies dus, dat we veel meer op Noëlle zelf mogen vertrouwen en dat we haar het beste met onze eigen eetmomenten aan tafel met de pot mee kunnen laten eten. “Ze weet zelf heel goed, wat ze wil eten en drinken en weet ook hoeveel ze nodig heeft en durf daarbij maar op haarzelf te vertrouwen”, zei ze. Als ze dus niet meer wil, dan heeft ze gewoon genoeg gehad. En waarschijnlijk hebben we haar daarbij in de laatste tijd ook veel te veel gegeven / opgedrongen, terwijl ze zelf aangeeft, dat ze niet meer wil. Omdat ze nog geen ander drinken dan haar melk wil drinken en ook nog maar weinig fruit en groente eet, gaven wij haar nog steeds 4 flessen van 180 cc, met daardoor ook vaak nog wat johannisbroodpitmeel en rijstebloem tegen het spugen. Die 4 flessen hield ik er nog maar zo in, omdat ik anders bang was, dat ze per dag te weinig vocht zou krijgen. Maar de laatste 2 maanden kliert ze ontzettend met het fles drinken en wil dan niet drinken of stopt steeds weer met drinken en wil dan niet meer verder drinken en wij gingen dan allerlei kunstgrepen uit halen om het er toch in te krijgen. Als we haar ondertussen maar afleidden met speelgoed dan dronk ze het uiteindelijk vaak wel op. Maar ze gaf aan Selma dus aan, dat ze veel te vol zit steeds. Maar wat dus vooral de oorzaak is van haar slaapprobleem, is dat ze zich onveilig voelt en zich daardoor niet durft over te geven aan de slaap. Ze heeft dus veel veiligheid en geborgenheid nodig en Selma raadde aan om een BB-tai draagdoek aan te schaffen en haar veel bij ons te dragen. Wanneer het slapen in bed dus niet gaat lukken, kunnen we haar het beste in de draagdoek doen, zodat ze zich veilig en geborgen voelt. “Wat dat betreft, kun je haar echt niet verwennen”, zei Selma, “want ze heeft het gewoon nodig en je zal zien dat je haar dan later zo weer in haar bedje kunt leggen”. Verder is Noëlle dus al heel ver in haar ontwikkeling voor haar leeftijd. Ze is, afgelopen 12 juli, 8 maanden oud geworden en rond die leeftijd kon ze al los zitten, kruipen en zich optrekken tot staan. Ze is dus ook heel druk en kan zich niet in de box vermaken, maar is meteen weer uitgekeken op haar speelgoed en wil overal naar toe. Als ze bij je op schoot zit, hangt ze ook altijd alle kanten op en wil overal aanzitten. Vanuit haar onveilige gevoel, wil ze dus eigenlijk steeds weg van zichzelf en zoekt constant afleiding in alles om zich heen. Ze heeft dus meer begrenzing nodig om dichter bij zichzelf te blijven en wat dat betreft biedt een draagdoek, dus begrenzing en veiligheid, maar we moeten ook begrenzing voor haar aangeven door haar op vaste tijden naar bed te brengen en haar dagindeling qua eten met onze eetmomenten samen te laten vallen. Dat ze met ons mee mag eten zal ze ook heel leuk vinden, zei Selma daarbij en omdat ik vandaag dacht, dat ze misschien ook wel net als ons graag uit een gewoon bekertje zou willen drinken, heb ik dat dus eens geprobeerd. Uit een flesje of een tuitbeker wil ze helemaal geen water of diksap drinken en ik liet haar nu water uit een bekertje drinken en ze vond het geweldig. Ze werd natuurlijk ook zeiknat, maar ze had enorm veel lol en wilde steeds weer een slokje uit het bekertje. Verder kunnen we dus ook nog een aantal andere dingen doen om te zorgen dat ze zich meer thuis voelt bij zichzelf. Zo moeten we elke avond aan haar bad chamomilla-olie toevoegen en haar in een tummy-tub baden en we moeten haar 1 keer per week op maandagavond een ‘voedingsbad’ geven. Daarbij voeg je aan het badwater, 1 halve liter volle melk, 1 ei, 2 eetlepels honing en 1 citroen, die je op het laatst in schijfjes in het bad moet snijden. Klinkt allemaal heel gek, maar we gaan het gewoon proberen. Verder zuigt Noëlle, alle indrukken die op haar af komen, op als een spons en is ze dus snel overprikkeld. Bij baby’s komen die prikkels allemaal via de fontanel naar binnen en daarom zou Noëlle het fijn vinden om iets boven haar bed te hebben hangen, wat bedekking geeft. Daarvoor raadde Selma ons zo’n groot blad aan, dat ze bij de Ikea te koop hebben. Ook zou het goed zijn om haar een wollen of zijden mutsje te laten dragen, waardoor haar fontanel meer wordt afgesloten tegen alle prikkels, die binnenkomen. Ook moeten we haar niet steeds sussen als ze huilt. Ze mag veilig bij ons op de arm flink huilen, want huilen is ontladen en dat heeft ze echt nodig. Zo kan ze haar traumatische geboorte en het teveel aan prikkels verwerken. Ook is het goed om naast haar bed een foto van vlak na de bevalling / geboorte te zetten met daarbij ook een foto van het nu. En ook adviseerde Selma, om eventueel met haar terug te gaan naar de plek waar ze is geboren en over haar geboorte te vertellen. Zelf hebben we echter bedacht om met haar, de foto’s die in de OK zijn gemaakt tijdens haar geboorte, te gaan bekijken en daarbij het verhaal te vertellen. Tevens adviseerde Selma om de grote brok Rozenkwarts, die wij hier in de woonkamer hadden liggen, op Noëlle haar kamertje neer te leggen, omdat dat een hele goede edelsteen is voor baby’s.
Vervolg van mijn verhaal omdat het qua tekens niet in 1 bericht kon: In elk geval heeft deze babyfluistersessie ook veel onzekerheid bij mijzelf weggenomen, want door de vermoeidheid, wordt je zelf ook steeds gefrustreerder en labieler en ga je ook steeds meer aan je kwaliteiten als moeder twijfelen. Selma gaf mij in elk geval de bevestiging, dat ik een hele goede moeder ben (wat mijn hooggevoelige Anouk trouwens ook altijd tegen mij zegt) en dat het feit dat alles zo moeizaam is verlopen de laatste maanden niet aan mij ligt en dat er ook geen probleem in de hechting tussen moeder en kind is. Maar dat het gevoel, dat ik daarover had, meer komt, doordat je niet meer weet wat je moet doen en aan het einde van je latijn bent. Nou, het is een heel verhaal geworden, maar zo heb ik voor mezelf ook even op een rijtje wat ons allemaal over Noëlle is verteld. De komende tijd moeten we dus maar eens met alle adviezen aan de slag en dan zullen we zien of ze lekkerder in haar velletje komt te zitten. Volgens Selma zullen we als we de adviezen opvolgen over 2 maanden een heel ander kind in huis hebben. Maar voorlopig zal, de komende 2 weken, alles nog niet zo gestructureerd gaan lopen met Noëlle omdat we eerst op vakantie gaan, wat misschien wel veel stress voor haar kan opleveren. Maar ik heb gisteravond al een draagdoek besteld, die waarschijnlijk morgen binnenkomt, zodat we in de vakantie met haar kunnen gaan rondsjouwen. En verder zullen we in elk geval de adviezen over het eten al kunnen gaan opvolgen (het voelt vandaag al een stuk relaxter, dat ik daarin, dat pushen om er meer in te krijgen, al achterwege kan laten en er op mag vertrouwen dat ze zelf wel voldoende zal eten, wat tot nu toe al best goed ging, alsof ze al voelt dat ik haar meer vrij laat). Al met al zal ze natuurlijk wel veel nieuwe indrukken te verwerken krijgen in de vakantie, maar we kunnen proberen haar zoveel mogelijk te vertellen wat ze allemaal ziet en wat er allemaal gebeurt en we zitten 2 weken in een particulier vakantiehuisje en kunnen ook zoveel mogelijk rust proberen in te bouwen. Want rust en ontspanning hebben we zelf ook heel hard nodig en ik heb ook wel ontzettend veel behoefte aan verandering van omgeving, want de laatste tijd vlogen de muren hier op me af. Dus als we allemaal eens even kunnen ontspannen, kunnen we na de vakantie wellicht met een schone lei aan een nieuwe structuur beginnen, zodat we alle adviezen van Selma kunnen opvolgen en er hier meer rust in huis komt.
Jeetje...ik ben er stil van. Wat een verhaal meid...ongelofelijk! Nu eerst fijn genieten van de vakantie, met alle adviezen aan de slag en dan ben ik heel benieuwd hoe het straks met jullie gaat! Sterkte en succes!
Vond het erg interessant om je verhaal te lezen! Heel veel succes de komende tijd en fijne vakantie!! Groetjes
Dank jullie wel, wij gaan er een fijne vakantie van proberen te maken. Wel even lekker dat niets moet en alles mag. In elk geval even geen andere verplichtingen, zoals werk en huis poetsen etc. Kunnen we eens echt positieve aandacht aan de kinderen besteden. Nu nog even voor de laatste keer op het forum gekeken en dan gaan we zo maar eens proberen te slapen. Noelle slaapt vanaf 22:30 uur tenminste ook eindelijk en hopelijk houdt ze het vannacht rustig. Tot over 2 weken........