Gorredijk, kon er vanacht niet van slapen..

Discussion in 'De lounge' started by Kalush, Jun 12, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hier is al eens een topic over geweest, alleen ik wilde wat met jullie delen.
    Gisteravond zat ik hier zo eens overna te denken, en opeens vond ik het een hele vreemde zaak.
    Het kindje was pas 8 dagen oud, als deze een kik geeft, ben je als moeder toch meteen wakker?
    De hond bijt je niet in 1 keer dood (klinkt wel erg hard)
    Je hebt toch moeder/vader gevoel. speciaal de eerste weken? Je zit meteen rechtop als je maar een zuchtje hoort, of niet?

Heb op internet een aantal dingen over deze husky honden opgezocht, het vreemde is (ja niet alle honden zijn hetzelfde natuurlijk) maar in de landen waar ze ze echt als slece honden gebruiken, worden ze ook gebruikt op pasgeboren kinderen warm te houden??

Ook hebben ze als eigenschap, dat de honden alleen iets gaan 'verslepen' als het al dood is.
    Dit zowel met hun eten, met hun kleintjes.. etc..

Ach ik weet het ook niet, ik vind het allemaal zo vaag.. Ik vind het verschrikkelijk, maar gisteravond bedacht ik me opeens, je slaapt de eerste dagen heel ligt, je bent zo gericht op je baby.. Hoe kan het dat je dan nooit een keer wat gehoort hebt??

Nou ja dit wilde ik alleen even kwijt, dit is een gedachtenspinsel van mij.. pin me nergens op vast, ik veroordeel niemand, het is verschrikkelijk genieg allemaal!

Groetjes Kalush

2. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Wat je zegt is inderdaad erg vreemd allemaal.
    Las ook dat de ouders niet worden vervolgd op nu.nl

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Kalush, je vertaald precies wat ik dacht toen ik het hoorde. Husky's staan bekend als zeer zachtaardige honden, vooral met kinderen. Ook dat die ouders niet wakker geworden zijn.
    Ik weet het ook allemaal niet....

4. Niki

Niki Fanatiek lid

Dec 13, 2005
    1,663
    1
    0
    Venlo
    Klinkt inderdaad allemaal beetje raar... maar ja, je weet het nooit...
    maar bij wat jij allemaal zegt, krijg ik wel een raar gevoel... Het zal toch niet?

Gr. Niki

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Het is misschien vreemd, maar ik denk dat het echt een ongeluk is geweest. Mensen die net ouders zijn geworden kunnen natuurlijk ook heel erg moe zijn van alle gebeurtenissen, en er doorheen hebben geslapen? De een slaapt lichter dan de ander, iedereen is verschillend. Maar deze mensen zitten waarschijnlijk al met een verschrikkelijk schuldgevoel en verdriet en ik denk niet dat het ooit nog goedkomt als mensen allemaal van dit soort speculaties de wereld in brengen..... Dit is mijn mening en iedereen mag zijn eigen mening erover hebben natuurlijk

6. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    precies er wordt weer gespeculeerd

en dat is niet de bedoeling
    ook al komt het raar over we moeten gewoon aannemen dat de berichtgevingen kloppen

niemand is erbij geweest dus het fijne zal nooit aan het licht komen

dus laten we ons aub niet verleiden tot speculatie's

7. Vicky

Vicky Fanatiek lid

Aug 11, 2005
    1,200
    0
    0
    Enschede
    Ik wil maar even zeggen dat ik de eerste weken (en zelfs nu nog eigenlijk) met de babyfoon vlak naast mijn oor sliep omdat ik zo kapot was (door wekenlang niet slapen tijdens de zwangerschap en daarna niet door Kaylees ziekenhuisperiode) dat ik Kaylee echt niet zomaar hoorde huilen... Sydney hoorde haar zelfs niet huilen toen ze nog in dezelfde kamer sliep... Dusssssss... niet te snel oordelen....

8. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Het is ook wel zo, dat je geen oordeel over mensen moet hebben die je niet kent, of over situaties waar je niet het fijne vanaf weet, maar de informatie die Kalush beschrijft is inderdaad wel allemaal waar.

Niemand zal er ooit achter komen hoe het allemaal precies is gegaan. Alleen weten we wel allemaal dat het vreselijk is. Zoiets wens je je ergste vijand niet toe !

Groetjes,
    Nikki F

9. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    In het bericht stond dat de moeder ERG vroeg smorgens (wat was het, 4 uur ofzo?) bij de baby ging kijken of alles nog goed ging.
    Misschien heeft ze dus WEL iets gehoord maar heeft het even afgewacht. Sommige babietjes (af gaande op de 2 eerste van mij) willen nog wel eens even wakker worden wat snikken ofzo en dan weer in dutten. Misschien is ze nadat t stil werd even gaan kijken of het kindje er goed bij lag.
    Krijg weer kippevel als ik er aan denk hoe ze hem vond :(

10. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Nou, ik ook!

Giulian heeft 5 mndn bij ons op de kamer geslapen en Elmar heeft nooit iets gemerkt van mijn soms hele roerige nachten. Giulian en ik deden echt niet voorzichtig. :oops:

Ik heb er ook al 1000 gedachten op los gelaten en kwam neer op de volgende theorie:
    misschien was het kindje al dood en heeft die hond daarom de deur open gemaakt en t kind uit bed gesleurd?
    Dat was de theorie die ik de ouders toewens, want het is toch onverteerbaar als je moet denken, dat je misschien een slot op de deur had moeten maken zodat de hond niet binnen kon komen? Dat doet natuurlijk niemand, maar de schuldgevoelens zullen niet van de lucht zijn, denk ik.

Vreselijk, vreselijk, vreselijk!

11. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    het blijf speculeren meiden hoe erg het ook is
    helaas kan het hondje het niet vertellen anders was het verhaal misschien heel anders verschenen

het is en blijft gruwelijk :(

wat er ook gebeurd is

12. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Nou...helaas voor dit verhaal. Ik heb in een update op nu.nl gelezen dat t forensis institut het kindje en de hond onderzocht heeft en het nu duidelijk is dat de hond het kindje gedood heeft :(
    Dus hoe t ook gebeurt is, het kwam door de hond.
    Lijkt me ZO vreselijk... Dat is toch n dier waar je al enkele jaren lief en leed mee deelt. Kan me niet voorstellen hoe ik zou reageren als ik mijn kindje zo vind en zie dat Kara (mn bouvier) dit gedaan heeft...
    Denk dat ze dan n plaatsje kunnen zoeken voor me met van die zachte gewatteerde muren...

13. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    in en in triest allemaal :(

14. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

Feb 13, 2006
    512
    0
    0
    Een hond zal bij een huilende pup deze in het nekvel grijpen. Houdt de pup niet op, zal de hond wat harder "bijten."

Lijkt mij dus best logisch dat de hond dit heeft toegepast bij de baby. Helaas hebben mensen geen nekvel en 1 bijt op de juiste plaats....

Dat je als moeder meteen wakker bent... Ik weet het niet.
    Soms ben je zo gesloopt dat je praktisch overal doorheen slaapt. Of zoals al eerder is opgemerkt: dat de moeder even heeft afgewacht om te kijken of de kleine weer in slaap viel.

Ik vind het echt verschrikkelijk voor deze mensen. Ik denk dat je mij ook zou kunnen afvoeren.

15. Silly

Silly Fanatiek lid

Oct 24, 2005
    1,537
    0
    0
    Is echt een vreselijk verhaal.
    De hond is ook afgemaakt.
    M'n vriend zijn toen meteen; "die hond had bij mij geen uur meer geleefd, ik zou helemaal doorgedraaid zijn als ik gezien had wat ie had gedaan".

Kun je wel zeggen dat het je eigen hond is waar je veel van houd maar ik denk zelf toch ook als je je eigen kindje daar zo ziet liggen dan flip je toch.
    Echt vreselijk voor die ouders.

Silly

16. mouschy

mouschy Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Maar een ding snap ik nog niet dan. Een baby van een paar dagen JONG die leg je toch niet op een andere kamer? die houd je toch bij je op je eigen kamer? rooming in noemen ze dat.
    Ewout was ruim een maand dat ik hem op zijn eigen kamer heb laten slapen...
    Ik kan me ook niet voorstellen dat die hond tot zo iets in staat is geweest. Het moet zo'n lieve hond zijn die altijd het beste met je voor heeft en dan gebeurt er zo iets.
    Als ouder komt het nooit meer goed met je denk ik. Dit kan je nooit vergeten, en je vertrouwd geen hond meer (letterlijk). :cry:

17. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik heb mijn 2 kinderen ook vanaf dag 1 in hun eigen kamertje gelegd hoor. Met n babyfoon er bij dat wel.
    Dit keer wil ik ook een wiegje naast mn bed (lijkt me veeeel handiger maar mn vorige man wilde er niet toen niet van weten).

18. Door

Door Bekend lid

Dec 7, 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Weet je, dit blijft iets waarover je blijft nadenken, maar gdachten van: die leg je toch niet op een andere kamer, of waarom hebben ze het niet gehoord zijn denk ik niet reeel...

Als je een kindje hebt van acht dagen, vraag je hier niet om, zo is het nou eenmaal, en ik krijg kippenvel over mn hele lijf als ik me voorstel wat voor een verdriet dit bij hun heeft veroorzaakt....

Er zijn meer ouders die een pasgeboren kindje gewoon in zijn/haar eigen kamertje leggen, er zijn zat mensen die zo moe zijn dat ze een klein kikje niet horen....
    Helaas.... maar met speculaties en verwijten krijgen ze het kindje niet meer terug....

19. mouschy

mouschy Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Maar met voeden is het veel makkerlijker. Je pakt de kleine op en voed hem en legt hem weer terug, ben je zelf ook niet meteen klaar wakker als je er nog naar toe moet lopen ;) Maar goed we dwalen af van het onderwerp...

20. Door

Door Bekend lid

Dec 7, 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Ja snap ik, maar een kennis van mn zus had t kindje op haar eigen slaapkamer liggen omdat haar katten gewend waren in de slaapkamer van de ouders te mogen, en ze bang waren dat die in het wiegje zouden kruipen.... dus ja....

Mensen maken beslissingen die op zo'n moment goed lijken.....

Share This Page