Ik vertrek dit jaar voorgoed naar het buitenland en ga daar totaal iets nieuws opbouwen. Zoals het er nu uitziet kan ik voorlopig nog niet werken (ivm werk vergunning). Ik werk nu gemiddeld 50 uur per week en ga dus even in een gat vallen. Dit wil ik graag voorkomen?. Wat zouden jullie gaan doen als je naast je huishouden nog tijd over hebt? Geld en ruimte is geen probleem maar wil hem ook niet op kosten jagen. Heb altijd paarden gehad maar daar ga ik niet aan beginnen dit ivm mogelijk zwanger worden. Fotografie is ook wel een aardige hobby van mij maar ook snel saai. iemand leuke ideeen?.
Mijn verhaal: Ik heb 11 jaar geleden een ongeluk gehad en sindsdien heb ik mijn beperkingen. Dat kwam er in t kort op neer, dat school niet meer ging en na jaren aanmodderen hebben we proberen te werken (parttime) ook opgegeven. Maar dan zit je thuis en ben je aan jezelf overgeleverd. Ondertussen was i verhuisd naar een ander deel van het land waar mijn man vandaan komt, maar waar ikzelf helemaal niets heb. En ik heb ook weinig met de andere mentaliteit hier. Ik heb echt vreselijk moeten wennen aan de omschakeling. Mensen die ik leerde kennen werkten en vanwege de mentaliteitsbotsingen voelde ik me behoorlijk eenzaam. Ik vind het echt heel goed van je om nu alvast een plan te trekken wat betreft je nieuwe leven zometeen! Wat kan ik je aanraden: ga alvast na wat voor sociale dingen er te doen zijn in je nieuwe leefomgeving. Ik heb mezelf nuttig kunnen maken als vrijwilliger in een verzorgingstehuis (bejaarden). Zo leerde ik "collega's" kennen en zo bouw je een eigen sociaal leven op. Maar ook het verenigingsleven kan uitkomsten bieden, sporten oid. Een cursus kan je ook leuk van de straat houden. Fotografie vind ik ontzettend leuk. Ik heb er de tijd nu niet meer voor en voorheen had ik het niet zo ontdekt, maar dat kan een hele tijd aan voordat dat gaat vervelen. Maar de belangrijkste tip: Zorg voor een vast ritme in je dag. Om dezelfde tijd opstaan, een blokkie om, boodschappen doen, huishouden doen,happie eten, tv kijken, sporten enz. Als je geen vast ritme maakt, dan ga je geheid de bietenbrug op. Het valt niet mee om je eigen ritme te gaan bepalen, maar heel veel succes ermee!
Wat dacht je van je eigen internetwinkeltje? Bijvoorbeeld met zelfgemaakte sieraden? Of bijvoorbeeld met leuke t-shirts met opdruk? Misschien ben je wel goed in schrijven en kun je tekstschrijver worden (niet plaatsgebonden) en kun je zodoende schrijven over het leven in het land waar je gaat wonen? Of schrijven voor een paar van die Vakantieboeken/tijdschriften etc. Meer weet ik even niet. O ja, schilderen?
In het begin wil ik idd toch wel wat met paarden gaan doen. Maar het probleem is een beetje hoe snel ben ik zwanger ja of nee. Sporten zal ik savonds met mijn vriend doen hij moet namelijk ook. Smorgens vroeg opstaan zal wel blijven hij gaat naar zijn werk toch gezellig om samen op te staan. Zit meer te denken aan vrijwilligerswerk met dieren. Ik zie op Animal planet altijd die dieren programma's misschien dat ik mij daarin ga verdiepen. Kan de tijden dan ook redelijk zelf bepalen. Wil graag het huis uit en onder de mensen komen. Mijn vriend heeft een redelijke drukke baan dus moet echt een stuk eigen leven gaan opbouwen. Het lijkt heel zwaar maar ik heb zoveel zin liefst zou ik nu gaan. Jeetje minni wat een verhaal zeg. Ik denk dat ik meer met de Amerikanen heb dat met bv de mensen uit drente of groiningen (kom zelf uit het zuiden). Heb een vriend in drente gehad en dat was totaal niets kon niet mijn weg vinden daar. Geef wel je will power aan dat je nu het wel hebt gevonden. Ik vin dhet niet erg als de weg lang is weet dat er een hoop zorgen gaan wegvallen. En mocht ik snel zwanger zijn weet ik dat ik er kan zijn voor het kind en niet druk hoef te zijn met werk. Geeft wel een fijn gevoel. Tja nog verder gaan denken.
heey meid wat leuk zeg mag ik vragen waar je naar toe gaat? mn zus heeft ook een aantal jaar in het buitenland gewoont in duitsland te verstaan en die deed heel veel met hobbies en toch via internet vrouwen zien te zoeken daar in de buurt! mn zus had ook kinderen dus contact was wat makkelijker want ze ging naar soort speel plaats met alleen maar kinderen soort creche achtig en daar heeft ze ook veel mensen leren kennen. en ik zou idd nu alvast gaan opzoeken wat er in de buurt allemaal te vinden of te doen is... succes xxx
het wordt Amerika daarom heb ik er extra zin in. Groot land met toch wel veel mogelijkheden en nieuwe dingen. Ben er nu al een paar keer geweest en beviel mij super de sfeer enz... Ligt ook aan het gebied (texas). Ben een buitenmens dus vandaar.
Als je wat met dieren wilt doen kun je wellicht de RSPCA benaderen, die kunnen denk ik altijd wel mensen gebruiken! Succes!
Ik persoonlijk zou ook uitkijken naar vrijwilligerswerk en dan op een vlak waar ook je intresses liggen. Het voordeel hiervan lijkt me dat je eerder een 'vast' ritme krijgt in je week en dat je sneller sociale contacten ontwikkeld. Je fotografie zou ik niet zomaar opgeven want wat ik van mijn zus begrijp zijn er niet altijd goede fotograven voor handen en maken wij europeanen toch weer op een andere manier foto's. En daarbij zie je ze op animal planet toch regelmatig foto's maken om als bewijs te dienen. Groetjes
Lijkt mij erg leuk om dat te gaan doen. Ik weet alleen dat het op TV mooier gemaakt wordt dan het eigenlijk is. BUT vin dhet heerlijk om met dieren te rommelen dus dan maakt het mij niet zoveel uit.
Haha dan zou ik eerder weer een paard kopen . Heb 13 jaar eigen paarden gehad dus het word al aardig wennen zonder. Nu maar hopen dat we misschien een leuk huis vinden met stallen erbij dan komen ze zeker. Maar omdat we toch aan een gezin willen denken is het gewoon lastig.