Mijn bevallingsverhaal van Jelmer

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Mvj, 29 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    nou ja effe kort door de bocht ...
    heb dinsdag ochtend gel gehad om in te leiden dit deed niks alleen wat krampjes...s'middags weer gel die deed ook niet veel had 1 vingertopje ontsluiting...maar mijn vliezen braken wel...was niet een zee wat er uit kwam maar toch..
    woensdagochtend weer gel deed niks ...s'middags weer gel nog steeds 1 vingertopje ontsluiting maar na de gel kreeg ik ontzettende buikpijn die uiteindelijk weeen werden , vanaf toen had ik regelmatig weeen die steeds erger werden.
    maar men vond verder onderzoek niet nodig dit zou donderdag gebeuren
    weeen werden steeds erger en kwamen om de minuut ...en ik stikte van de pijn ....dus ik kon eindelijk wat krijgen voor de pijn ...
    voordat ik de injectie zou krijgen moest ik eerst even gaan plassen...
    dus ik plassen en ik had zoiets van nou misschien ook even poepen ...dus ik pers voorzichtig viel opeens heel de pot vol met weet ik veel wat ( heb ook niet meer gekeken maar mijn man zei dat het bloedrig was....) dus ik begon om hulp te schreeuwen....uiteindelijk moest mijn verpleging gaan roepen want de ene zuster dacht van de andere dat ik geholpen werd ...
    uiteindelijk 2 zusters er bij mij op mijn bed gerold en naar de verloskamers gesjeesd....
    op de verloskamer bleek dat ik 9 cm ontsluiting had ....tja
    ik hoefde dus alleen maar een randje weg te puffen....en dat was moeilijk ik wou zo graag persen....het is net of dat je heel nodig moet poepen en het niet mag
    ik begon om 23.10 te persen ..en mijn streven was om op de 22ste te bevallen.....op een gegeven moment werd de vacuumpomp binnen gereden maar dat leek me niet zo'n strak plan ...dus toch nog effe flink gas gegeven ...
    op een gegeven moment hoorde ik de vk zeggen ik ga je everdoven en ik zag ze smoezen met zn 2en ...tja dan weet je wel hoe laat het is ...wel ja een knipje ...voel je dus echt niks van je hoort het wel en het klinkt niet lekker haha
    nou ja weer flink door persen en om 23.50 kwam jelmer eruit ...
    en als ze dan je kindje op je buik leggen...dat is onvoorstelbaar mooi meiden heerlijk was dat ....hij keek me ook gelijk helder en open aan ....
    en hij lijkt echt als 2 druppels water op zijn vader hihi hij heeft alleen mijn oren (gelukkig)
    jelmer is gelijk onderzocht door de kinderarts omdat hij nogal kreunde maar alles was goed

na de bevalling heb ik totaal niet geslapen ...heb alleen maar naar mijn ventje gekeken....
    ik moest sowieso 24 uur blijven ivm de vliezen die vroegtijdig waren gebroken en ik heb donderdagochtend een catheter gehad voor 24 uur omdat ik niet kon plassen

jelmer zijn suikers waren de eerste keer goed gelijk na de bevalling en de volgende 2 keer te laag
    de kinderarts kwam toen weer en zei de volgende 3 moeten goed zijn anders gaat hij naar neonatologie ...maar dat was gelukkig niet nodig .....
    jelmer kreeg wel direct na iedere bv 20 cc flesvoeding om zijn suikers op peil te houden ....

meiden ik heb 1 gouden tip ....als je borstvoeding wilt geven zorg er echt voor dat je binnen 2 uur je kindje aanlegt
    dit is nl niet bij mij gebeurt en ik ben na 5 dagen tobben getstopt met de bv

2. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zoontje!
    Geniet van elkaar!

Deel Deze Pagina