Hoe heftig was jou eerste echte menstruatie na een curretage?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Claudia88, 1 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Hoi meiden!

Ik ben gisteren eindelijk ongesteld geworden na 47 dagen na mijn curretage.
    Ik lig grotendeels van de tijd echt krom van de pijn en het bloedverlies is echt enorm. Ik ben vannacht zelfs compleet doorgelekt... Als ik naar de wc moet, is de hele pot rood!! Nog nooit zo heftig meegemaakt.

Hoe is de eerste echte menstruatie bij jullie gegaan?? Ook zo heftig of vrij normaal?

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij mij was hij juist veel lichter. En daar maakte ik me dan weer zorgen om. Volgens de gyn was dat normaal. Ik weet net of zwaar bloedverlies ook normaal is. Als je daar aan twijfelt, zou ik even bellen met de gyn (eventueel vk proberen, die zijn misschien beter bereikbaar in het weekend.)

3. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Eerste menstruatie na een mk kan idd heftiger zijn, je baarmoeder wordt nu goed schoon gemaakt. Als je het niet vertouwt kan je de hapost bellen he om te overleggen..
    Eerste menstruatie na je bevalling is meestal ook een stuk heftiger. Sterkte!

4. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hier ook hoor. Moest echt om de 1,5 uur verschonen anders lekte ik door. Duurde 2 dagen, daarna nog een aantal dagen licht bloedverlies.
    Sterkte meid!

5. plurk80

plurk80 Actief lid

9 nov 2010
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik heb ook net mijn eerste menstruatie na de miskraam gehad en dit was ook erg heftig. Veel bloedverlies, elke 3 kwartier mijn tampon en maansverandering verschonen en idd ook wakker geworden in een plas bloed. Gelukkig werd dit na de tweede dag steeds minder. Menstruatie duurde bij mij ook iets langer dan normaal. ( ik ben trouwens best heftige menstruaties gewend maar hier schrok ik ook van)
    Veel sterkte, het is al confronterend dat je weer ongesteld wordt en dan ook nog zo erg:(

6. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Bedankt allemaal!

Inderdaad, het is inmiddels sterk afgenomen! Gelukkig maar... Nu lijkt het tenminste op een 'normale' menstruatie!

Pijn is ook weg.. Volgens mij moest alles even goed 'doorgesmeerd' worden... :-D

7. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Die van mij is nu ook net weer afgelopen en was veeeel lichter dan normaal, duurde ook maar een dag of 4. Normaal 5 dagen met ongeveer het dubbele aan bloed, dus ik werd er nu wel blij van :D. Ook bijna geen kramp enzo.

8. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Gelukkig Sandra! Bij mij is het nu een beetje normaal aan het worden! Geen pijn meer en een normale hoeveelheid ;) Maar de eerste nacht. .. pffff ik kon bijna niet slapen van de pijn!!

9. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    He Claudia,

Na mijn curettage had ik geen noemenswaardige menstruatie juist. Heel iets rood (een vol inlegkruisje) en twee dagen bruin (kon makkelijk op 1 inlegkruisje). Waarschijnlijk heb ik geen eisprong gehad of hebben ze mijn baarmoeder zo goed leeg geschraapt, dat er nog nauwelijks wat slijm was aangegroeid (denk zelf het eerste).

Sterkte met het verwerken van alles!

Deel Deze Pagina