Mijn zoontje van 7 weken krijgt 5 flessen per dag van 180 + 6 schepjes (hij is al 63 cm en 6930 gram). Zijn laatste fles krijgt hij tussen 22:00 en 23:00 en omdat hij dan heel hongerig is, krijgt hij vaak 210 + 7. Dan slaapt hij tot 5:15, krijgt weer een fles en daarna tot een uur of 8. Overdag zit 4 tot 5,5 uur tussen zijn voedingen in. We mogen natuurlijk heel blij zijn dat hij 's nachts al zo goed slaapt (zijn we ook!), maar het zou fijn zijn als hij ipv 5:15 1,5 uur later wakker wordt. Valt dit te sturen? Hebben jullie tips om hem echt helemaal te laten doorslapen?
Wij hielden overdag een max aan van 4 uur tussen de flesjes .. Als ze overdag meer drinken, dan kunnen ze 's nacht rustig blijven slapen.. Je kunt het eens proberen? Iets van 7-11-15-19-23?
Kyano slaapt van 23.00 tot half acht s'morgens of zo, hij krijgt 5 a 6 flessen (5x 160 en de laatste van 200) en hij slaapt dan de hele nacht door. Maar hoe je dat aan kan sturen weet ik niet Kyano sliep na 1 maand ongeveer al zo goed door.
Inderdaad, overdag maximaal 4 ertussen zou ik eens proberen.. Je merkt overigens vanzelf dat de voeding in de nacht steeds wat meer opschuift naar later. Om 6 uur kan je het ook niet echt een nachtvoeding meer noemen.. Anne krijgt nog steeds de laatste fles om 11 uur s avonds, dan slaapt ze door,maar vaak wordt ze om 5/6 uur weer wakker. Geef dan 1 of 2 x het speentje, en als ze dan nog wakker is, komt ze lekker bij mij in bedje. Slaapt ze vaak toch nog even door tot 6/7 uur..
mijn zoontje is ook bijna 7 weken en hij krijgt om de 3 uur voeding (150+5) moet ik hem nu om de 4 uur voeden?
nee hoor hoeft helemaal niet, als jouw zoontje om de 3 uur komt omdat ie honger heeft, dan zij dat gewoon zo. Ik weet niet hoe zwaar je kindje is? Want je zou bv meer kunnen aanbieden en zodoende kijken of hij dan wat later komt dan die drie uur. Maar het is ook geen ramp als hij dat niet redt dan blijf je toch lekker op 150/5 zitten. Volgens mij was onze Demi pas aan minder voedingen toe toen ze rond de 3 a 4 mnd oud was, dat is gewoon per kindje heel verschillend.