opvolgmelk ander merk

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door wuppie, 6 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Onze grote man is nog niet aan opvolgmelk toe maar ik ben al wel aan het nadenken erover. Hij krijgt nu Nutrilon standaard. Er zijn tegenwoordig zoveel merken flesvoeding, verschillende prijsklassen. Ik zat erover te denken om over te stappen op een ander, goedkoper merk. Ik vind het wel het proberen waard aangezien het euro's scheelt.
    Maar ja, dan heb je veel andere merken; Kruidvat, Bonbebe, Friso, AH, Similac, Bambix. Ik kan niet goed kiezen.
    Heeft iemand ervaring met overstappen naar ander merk of zweren jullie bij jullie eerste merk?

gr.
    wup

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Ik ben vanaf 6 maand overgestapt van Friso naar AH. En ze vind het lekker en doet het er goed op. En het scheelt ook nog al.

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

die twijfel heb ik ook. Maar hier een lang verhaal vooraf; Kruidvat voeding gehad maar Joey reageerde niet echt best; dachten aan KMA en bleek ook reflux te zijn dus aan de Nutramigen. na een flinke tijd geprovoceerd met Nutrilon en geen KMA. Nutrilon zijn we blijven gebruiken tot nu toe. tussen Kruidvat en Nutrilon zit 5 euro verschil en ik weet dat er geen verschil in zit (werk zelf bij Kruidvat) maar het scheelt mij gewoon teveel!

Wat denken jullie?

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    tja als ik zeker wist dat het altijd verkrijgbaar is, als ik het nodig heb, zou ik zo weer kruidvat voeding gaan gebruiken. Demi deed het er prima op, maar ja ik zat iedere keer mis te grijpen in het vak (van 3 filialen in de omgeving!)
    Dus ik blijf op mijn oude vertrouwde merkje Friso, die is tenminste overal verkrijgbaar!

5. famke84

famke84 Actief lid

21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Hier van friso standaard naar extra care van kruidvat... gaat prima en scheelt een hoop!

6. ProudMum

Lexie, nu is het voor mij moeilijk om mis te grijpen omdat ik er bovenop zit zeg maar

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ja dat voordeel heb jij dan weer, Rox ;)
    Ik blijf mooi bij Friso

8. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Ik blijf ook bij Friso. Dat gaat goed en ik vind het wel fijn dat het gewoon overal verkrijgbaar is.
    Bij kruidvat of AH voeding ben je toch afhankelijk van die winkel. We blijven lekker bij Friso.

9. ProudMum

ach ik heb nog een paar weekjes om erover na te denken

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zijn van nr2 naar nr3 van nutrilon naar bambix gegaan. Is toch een paar euro goedkoper met pak (waar hetzelfde aantal flesjes uitgaan).
    We hadden er ook al eerder aan gedacht. Maar hij deed het goed op de nutrilon, dus zijn dat maar blijven houden.
    Maar nu krijgt hij zoveel ander eten, dat het merk melk ook minder uitmaakt

11. ProudMum

heb er over na gedacht, en met mijn vriend erover gehad. t blijft Nutrilon. Reden? Hij doet t nu goed op Nutrilon, andere voeding was janken geblazen. er zijn kant en klare pakjes te krijgen en iedere drogist/grote supermarkt verkoopt het!

12. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Ik heb overleg gehad op het CB. Ga 1 x proberen om over te stappen, lukt het niet dan gaan we gewoon weer terug naar Nutrilon. De stap maken we pas als hij naar opvolgmelk gaat. Onze ervaring bij onze dochter is dat een kleintje toch last kan hebben van deze overstap.
    Ik denk dat het Bambix gaat worden, dat is over het algemeen ook goed verkrijgbaar.
    En als het dan niet goed gaat, gewoon weer Nutrilon.

wup

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zou gewoon iets halen wat goed verkrijgbaar is (bij een winkel waar je vaak komt en waar het ook altijd wel op voorraad is).
    Wij zijn toen van Nutrilon 1 eens naar Kruidvat gegaan, was geen succes, krampjes, huilen etc. Toen weer terug naar Nutrilon. Met de opvolgmelk hebben we het nog eens geprobeerd, maar dan met Bonbebe, dat ging gelijk goed en gebruik ik nog steeds.

14. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik zelf was van Nutrilon standaard, naar Nutrilon Omneo, hielp niet, dus naar Friso Comfort !
    Dat werkt echt toppie ! Ben er eigenlijk erg tevreden over !

Maar ik zie ook soms Bambix en Bonbebe en dan denk ik, hmm zal dat net zo goed gaan ?
    Scheelt niet héél veel, maar goed...
    De andere kant denk ik van, tsjaa, hij doet het goed op Friso dus waarom overstappen, het belangrijkste is dat je kindje tevreden is!

-X-

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik blijf ook lekker op Friso, Ymke doet het er zo goed op!
    Als ze ouder worden krijgen ze ook steeds minder flesjes, dus hoef je ook veel minder vaak zo'n pak te kopen!

Deel Deze Pagina