Wanneer kan je kindje zitten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bo20, 10 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Wanneer begint een kindje met zitten? Chloe heeft nu namelijk iets nieuws.. Wanneer ik haar handjes pak als ze ligt trekt zichzelf omhoog en blijft dan (wankelig) zitten (natuurlijk wel met een hand van mij om haar middeltje) maar zodra ik haar neerleg, begint ze te gieren en te gillen (want ze wil zitte :) ) en duwt ze haar hoofd helemaal omhoog.. maar haar lichaampje lukt nog niet...

Hoe lang gaat dit proces duren?

2. AlRe

AlRe Bekend lid

8 mrt 2007
    803
    0
    0
    Rijen
    Een paar weken terug merkte ik dat Kaydee ook recht wou zitten. Ze liep steeds te mopperen totdat we haar rechtop op onze schoot liet zitten. Nu nog steeds zit ze graag rechtop maar heeft het nog niet helemaal onder knie. Ze kan het 5 sec. zelf maar dan moeten we haar ondersteunen. Ik denk dat het nog een paar weken gaat duren voordat ze het echt zelf kan.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier hetzelfde, maar gezien haar leeftijd denk ik dat we nog wel even moeten wachten...

4. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Dat deed femke ook al heel erg snel en ze kon zitten toen ze 6 maand was. Dus wie weet zijn die van jullie ook zo snel. :)

5. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    hier pas sinds een week kan ze zitten :) :) :)

6. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Hannah is op het moment ook het best in de ziitstand. We zetten haar dan in de hoek van de bank met een paar kussens er omheen. Maar echt zelf zitten gaat denk ik nog wel een paar maandjes duren. Je merkt dat haar ruggetje lang nog niet sterk genoeg is. Ik heb geen haast, maar ze lijkt zelf niet te kunnen wachten!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat geeft wel hoop! :D Anders moet ik dat gemiep nog langer aanhoren ;). Als ik het zo zie heb ik het idee dat Eva nog eerder kan zitten dan met 6 maanden, maar dat lijkt me wel heel erg snel, dus daar ga ik maar niet vanuit.

8. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Wij hoorden van het cb dat je je kindje niet moeten laten optrekken aan 2 handjes. Een arm/handje van je baby moet schuin over haar lichaam, die houd je vast. Met haar andere hand moet ze zichzelf optrekken en ondersteunen. Zo leren ze het beste hoe ze moeten zitten.

9. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Kyano was net 6 maanden toen hij heel goed kon zitten dus niet meer wankelend ;) het heeft daarna nog maar een maand geduurd voordat hij kon staan :D

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

joey vind het heerlijk om op schoot te zitten, of op de bank in de kussens zodat hij neit wegzakt! Heerlijk rondkijken en lachen doet onze nieuwschierige wijsneus dan! Maar ligt hij weer in onze armen is het brullen en jengelen geblazen tot hij weer zit!

11. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra zat met iets meer dan 6 maanden

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat bedoel je met 'Met haar andere hand moet ze zichzelf optrekken en ondersteunen'? Kan me even niet voorstellen hoe of wat.

Ik had trouwens bij het cb gevraagd hoe of wat met het zitten, maar kreeg geen duidelijk antwoord. Wel dat oefenen op haar buik goed is, ja, dat wist ik al wel. Maar over het zitten kreeg ik gewoon geen antwoord.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    alicia zit sinds kort erg stevig maar heeft zo nu en dan de neiging om ineens neer te vallen naar achter of naar voren. ze valt dan om en gaat kei hard lachen maar komt dan voor geen milimeter meer omhoog en gaat dan wel roepen hoor. ze zit op een dik kleed dus pijn doen zal ze niet met het omvallen. ik zit er altijd bij dus vang haar dan wel op. misschien dat ze op de grond beter zit maar ik moet haar wel rechtop zetten hoor want uit haar eigen gaat ze niet zitten. nu ze kan zitten is de tijd aangebroken dat ze continu wil staan maar dat probeer ik toch wel te vermijden met af en toe een uitzondering

14. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Als kindjes van die leeftijd vaak buikspieroefeningen doen en zichzelf optrekken tot zit dan is dat enkel en alleen omdat ze iets willen zién...niet dat ze willen zitten. Daar moet verschil in gemaakt worden. Aldus onze kinderfysio.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als Eva bij mij op schoot rechtop zit en dus alles kan zien, spant ze ook haar buikspieren aan zodat ze rechtop kan zitten. Lijkt me dus niet omdat ze iets wil zien.

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook een 'zitter' ook al kan ze het niet (Mirre en Eva lijken volgens mij wel een beetje op elkaar ;)) ... Mn moeder vertelde dat ik ook zo was ... ik zat vrij snel (wist ze niet meer precies), maar ik stond met 9 maanden en liep vrij snel daarna ...

Op het CB hier werd ons verteld dat als je je kindje veel laat zitten dat er dan een kans is dat ze het kruipen gaat overslaan. Ben verder vergeten te vragen of het slecht is. Maar ik denk dat ze het dan wel had gezegd ... toch?

17. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Dewi blijft wel recht zitten als ik haar zo neer zet, en trots dat ze is!

Maar van alleen kan ze nog niet gaan zitten.

18. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Mijn zoontje kon goed zitten ,en blijven zitten, zonder wankelen vanaf 9 maand.
    Kruipen ho maar. Hij krijgt wel steeds meer de neiging te gaan staan, dus ik denk idd dat hij het kruipen overslaat.

19. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Shanna kon ook met 6 maanden helemaal goed los zitten en ze ging met 7 maanden mee voorop de fiets,het was toen mooi zomerweer.

20. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    hier vandaag voor de eerste keer los gezeten.

weet niet meer hoe oud mijn andere kindjes waren toen ze gingen zitten.
    ze hebben alleen nooit gekropen en liepen alletwee net voor ze 1 jaar werden.

Deel Deze Pagina