nooit uitgenodigd en nu zelf jarig, wat te doen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door cowgirl80, 8 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.015
    6.756
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn zoontje gaat sinds augustus naar school. Sindsdien is hij 1x uitgenodigd voor een feestje door een kindje die de hele klas uitnodigde. Er is nu 3x een oudste kleuter bij ons komen spelen na school.
    Volgens de leraar speelt mijn zoontje op school wel heel leuk met andere kindjes, hij gaat ook echt met plezier naar school, maar hij heeft niet echt specifieke vriendjes. De leraar denkt dat het volgend jaar wel beter zal gaan met afspreken en feestjes en zegt dat dat vaak voorkomt bij jongste kleuters.

Maar.. nu is mijn zoontje zelf eind augustus jarig en ik heb geen idee wat ik moet doen met zijn feestje. De school is dan net een paar dagen weer begonnen en de klassen gaan helemaal doorelkaar gehusseld worden. Die 3 oudste kleuters die weleens zijn komen spelen zitten dan al in groep 3.... Zal ik een jaar wachten met een feestje omdat hij er misschien nog niet aan toe is? Zal ik heel strategisch uitnodigingen maken als de nieuwe klassenindeling bekend is?
    Wat zouden jullie doen?

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.284
    11.896
    113
    Ik zou wachten tot het schooljaar is begonnen. En dan een paar weken later zijn kinderfeestje doen.

3. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik zou inderdaad een jaartje wachten. Dan weet je wie zn vriendjes zijn en lijkt me leuker dan willekeurig kinderen uitnodigen.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.263
    4.496
    113
    Ik zou gewoon kijken of hij er zelf over begint. Doet hij dat niet zou ik lekker nog een jaartje wachten.

Begint hij er wel over dan eerst eens pijlen hoe hij het feestje voor zich ziet. En het hoeven niet perse kindjes uit zijn klas/school te zijn toch, misschien is er een buurtkindje waar die wel mee speelt ?

Mijn zoon maakt ook niet zo heel veel contact met andere kinderen en het contact dat er is , is gewoon oppervlakkig. Eigenlijk heeft hij maar 1 vriend waar een vorm van vriendschap mee is. Tot nu toe viert hij zijn verjaardag met een diner (patat of pannenkoeken), de heren vinden het geweldig, lekker genieten met zijn tweeën van papa de kok en mama de serveerster compleet met plastic champagne glazen :D

5. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Mijn dochter heeft door de verhuizing nog niet echt vriendjes en vriendinnetjes op school.
    We hebben gewoon vrienden uitgenodigd met kinderen ongeveer van haar leeftijd en de buren met kinderen en nog een jongetje uit de buurt waar ze wel graag mee speelt.

Zolang ze zelf nog amper kinderfeestjes hebben meegemaakt lijkt het me ook niet zo erg om geen echt kinderfeestje te hebben.

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dit zou ik ook doen. Is ook wel een goeie binnenkomer aan het begin van het jaar denk ik.

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl gaat nog lang niet naar school, maar is ook aan begin schooljaar jarig. Leek mij ook een leuke binnenkomer, meteen trakteren :)

Die 3 oudste kleuters zou ik trouwens niet meteen afschrijven, alleen omdat ze naar andere klas gaan. Misschien spelen ze nog wel samen in de pauze ofzo?

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is bij jullie over een maand al zomervakantie toch, is de nieuwe klassenindeling nog niet bekend?

Maar ik zou sowieso wachten tot na de zomervakantie, waarschijnlijk is hij net in het nieuwe jaar jarig? Ik zou je zoontje na een week vragen welke kindjes hij wil uitnodigen en dan weer zo'n 2 weken later het feestje houden.

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.263
    4.496
    113
    Hier nog niet (en de vakantie begint 6 juli), hopelijk krijgen we het volgende week, maar het schijnt een enorm gepuzzel te zijn dit jaar.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat zou ik ook doen... en eventueel 2 of 3 x vragen ;) . Hier wisselde het lijstje nog weleens binnen een dag.
    Gewoon kijken wat je kindje wil dus..

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha hier kwam er opeens nog een kindje bij, gelukkig had ik ook een extra uitnodiging laten printen dus was geen probleem ;)

12. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Bij ons geven de meeste kinderen nog geen feestje als ze vijf worden, pas vanaf 6. Leek mij een heel goed plan!
    Maar nu heeft zoonlief laatst 2 feestjes gehad van kinderen die 6 werden en nu wil hij dat ook! Hij is midden in de zomervakantie jarig, dus ik kijk in het nieuwe schooljaar. Begint hij er niet meer over, slaan we het dit jaar nog lekker over. En anders een klein groepje vriendjes.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat zou ik ook doen :)

Deel Deze Pagina