Buisjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Pleak, 2 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Geen idee of dit de goede plek is voor mijn vraag, maar kan even het juiste kopje niet vinden.

Mijn zoontje heeft vorig jaar juni buisjes gekregen. Tegelijkertijd zijn zijn neusamandelen verwijderd.
    Hij is hier best beroerd van geweest en was echt helemaal in paniek toen hij weer uit narcose kwam.

Nu zijn we vandaag weer terug geweest naar de KNO arts, omdat hij toch weer steeds last heeft van zijn oortjes. En mijn vermoeden klopte, de buisjes zitten niet meer goed, er moeten nieuwe in.

Wat zijn de ervaringen van alleen buisjes plaatsen? Hebben ze hier ook flinke napijn van? Hoe lang duurt het voor ze weer een beetje de oude zijn?

Mijn zoontje was vorige keer heel rustig onder de narcose. Heeft geen kik gegeven en is heel rustig gaan slapen.
    Maar nu zegt hij dat hij echt niet meer wil. Hij herinnert zich vorige keer nog maar al te goed en dat maakt het net iets lastiger vind ik, deze keer.

Hopelijk positieve ervaringen van anderen in elk geval. ;)

2. bloem3

bloem3 Actief lid

17 mrt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou de voordelen voor langere tijd verkiezen boven het liever niet onder narcose willen van het kind. Hier alleen buisjes geplaatst en wij (inclusief kind) zo blij mee. Dochter heeft er zo goed als geen last van gehad.

3. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Fijn om te horen dat je dochtertje er bijna geen last van heeft gehad!

Overigens staat het niet ter discussie of ze wel of niet geplaatst gaan worden hoor. Ik bedoelde meer te zeggen dat hij er nu anders in stapt dan vorige keer.

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Alleen buisjes geeft niet zoveel pijn. Stelt weinig voor en is zo gepiept.

5. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Mijn zoon heeft vorig jaar ook alleen buisjes gekregen. 0,0 pijn gehad ervan! Hij mocht paracetamol mocht hij wel een beetje last krijgen. Maar die heeft hij niet nodig gehad. Hij sliep juist weer goed na 5 oorontstekingen....

6. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Hoi! Geeft je zoon aan waarom hij niet onder narcose wil? Ik ben zelf erg vaak geopereerd als kind, diverse dingen maar voornamelijk buisjes. Ik vond de operatie niet zo erg, het kapje vond ik echter vreselijk! Als ik er nu nog aan denk.... Die geur en de dromen die ik ervan kreeg 😔. Toen ik me goed uit kon drukken, wilde ik absoluut geen kapje meer en kreeg ik een infuus. Dl krijgt binnenkort ook buisjes en vind het nu al vreselijk dat ze zo'n vies kapje krijgt 😳 (Al weet ik dat het noodzakelijk kwaad is, ze heeft veel pijn aan haar oortjes). Misschien dat je zoontje ook erg tegen dat ding opkijkt, een infuusje is dus ook mogelijk.

Beterschap met z'n oortjes!

7. Hemera

Hemera Actief lid

31 aug 2014
    187
    10
    18
    Alleen buisjes was hier geen probleem.

8. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Dank je wel voor je reactie. Ik zal vanavond voorzichtig het gesprek aan gaan.

Verder fijn om te horen dat alleen buisjes plaatsen weinig tot geen klachten geeft :)

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Hier drie keer alleen buisjes gehad. Onder narcose gaan vond ze geen probleem, wakker worden kostte meer moeite (ze wilde gewoon lekker verder slapen ;) zonder mij raakte ze wat in paniek, maar zodra ze mijn stem hoorde werd ze gelijk weer rustig), een half uur na de operatie wil ze eten en spelen. ;) Ze heeft alleen de laatste keer een beetje gevoelige oren gehad, maar pijn was het niet te noemen (PCM erna was ook niet nodig bv.).

10. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Enkel buisjes is idd echt piece of cake. Stelt weinig voor. Zou hem dat ook vertellen en het voorbereiden vooral kort vooraf doen. Niet nodig om hem onnodig lang te plagen met het idee van herhaling van de vorige keer: hij zal, ondanks dat je vertelt dat het anders zal zijn nu en minder pijn, toch wel bang blijven.
    Onze jongste was door de amandelen ook heel bang, maar inmiddels weer twee keer buisjes sindsdien ook. Eerste keer daarna was lastig en drama, laatste keer was ze heel rustig. Wel ook bang en spannend, maar rustig. Vroeg bij wakker worden gelijk om eten... ;) Dat nuchter blijven is dan toch uiteindelijk wel het grootste dingetje in het hele verhaal ;)

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mijn jongste dochter heeft ze in oktober gekregen.
    Geen centje pijn. Het kapje van de narcose vond ze nog het ergst. Daarna ook niet gehoord over pijn.
    Binnen een kwartier zat ze in haar ziekenhuisbedje te smullen van een ontbijtkoek. Een dik uur later waren we thuis.

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Lees nu dat het kapje een probleem is. Tegelijk met mijn dochter was er een jongetje met ruime kno-ervaring. Hij was panisch voor het kapje. Daarom kreeg hij een 'normale' narcose via infuus (lage dosis).
    Enige 'nadeel' is dat wakker worden dan meer tijd kost.
    Voor hem was dit echt de ideale oplossing. Misschien kun je hier eens naar informeren.

13. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Alleen buisjes is prima te doen.
    Echter wordt mijn dochter ook altijd mega kwaad wakker uit narcose (vaak gehad) wel of geen pijn.

Ik oefen altijd veel van te voren en bereid haar zoveel mogelijk voor.

14. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Mijn zoontje zat 3 kwartier later in een opperbest humeur thuis een fles te drinken! Zeer goede ervaring dus.

Deel Deze Pagina