agressief kindje psz

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Casara, 10 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Bij mijn dochter in de klas zit een behoorlijk agressief kindje. Hij plaagt haar geregeld, bijt. Laatst zei dochter dat ze pijn tussen haar beentjes had. Ik vroeg haar hoe dat kon. Ze zei: dat heeft 'X' gedaan. Doordat we zelf ziek waren niet de mogelijkheid gehad met de juf dit te bespreken. Nu gebeurde vanmiddag in bijzijn van mijn man dat hij mijn dochter vanuit het niet tussen haar benen schopte. Hij kreeg straf. Ik heb het gevoel dat de juffen ook met de handen in het haar zitten. Dus weet niet wat ik moet. Moeten we toch even met de juf erover praten. Dochter is type kind dat makkelijk over zich heen laat lopen en huilend naar de juf gaat. Wat ik extra vervelend vind is dat ze bij iedere keer plassen zegt dat dit pijn doet..... Zat zelfs beetje bloed bij afvegen.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Natuurlijk met de leidsters over praten! Dat is toch de eerste stap.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Ik zou het zeker aangeven, vooral als je dochter er ook nog echt last van heeft, zowel mentaal als lichamelijk!
    Als de leidsters met de handen in het haar zitten zullen zij toch ook stappen moeten omdernemen, dan helpt alles aan meldingen ed, zeer belangrijk om dit soort dingen te noteren.
    Er moet hulp/begeleiding komen voor zo'n jochie! Voor hem zelf maar ook om de veiligheid van de andere kinderen te waarborgen!

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik zou het zo snel mogelijk aangeven!

Daarnaast even langs de dokter gaan aangezien er bloed bij zit.. een schop ok.(nouja niet ok maar gebeurt wel eens met kids). maar op die plek moet je dan wel heel hard hebben geschopt als het daar bloed!!!

5. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik ga donderdag even een gesprekje aan vragen met de leidster. Ze gaat supergraag, maar ik ben heel bang dat ze straks niet meer wil gaan. Dit kind is inderdaad een probleem voor de hele groep. Ik heb hem vaker agressief gedrag zien vertonen naar kindjes en meestal ook nog net als ze juffen het niet zien.

Bah, kan er niet tegen dat zo'n kind mijn kind pijn doet. Als ze het nu uitlokte, dan zei ik er zijn er twee schuld, maar omdat mijn man er ongeveer naast stond weten we dat dat niet het geval.

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Goed dat je het gesprek aan gaat. Wel op je strepen gaan staan hoor. Want zo hard trappen dat je dochter er zo lang zoveel last van heeft kan gewoon niet.

Dan moeten ze er maar een man extra op zetten tijdelijk om dat kind in de gaten te houden! Misschien kun je evt de druk opvoeren door te zeggen dat je anders zelf blijft?

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Natuurlijk moet je dit bij de leidsters aangeven. Als het goed is weten ze het al, maar hoe meer signalen ze krijgen hoe beter het is!

Zorg alleen wel dat je met de juiste verwachtingen het gesprek aangaat: jij komt iets melden. Maar waarschijnlijk krijg jeweinig informatie terug. Verwacht dus niet dat er gelijk een oplossing komt, want dit soort dingen is vaak niet zo 1-2-3 op te lossen. Bovendien mogen ze jou eigenlijk geen informatie geven over een ander kind. Dus ze kunnen wel wat algemene dingen vertellen die ze doen ("in de gaten houden" en dat soort vage dingen). Maar ze mogen niet precies vertellen welke stappen er gezet worden in de begeleiding van dit kind of wat er precies met zijn ouders besproken wordt.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Al lokte ze het we uit... Je moet daar flink schoppen voor er bloed bij komt kijken.
    Heeft je man het ventje niet in z'n lurven gegrepen dan?

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hoe frustrerend ook.. Is dat maar goed ook :)

Stel het is jouw kind die dat doet.. Daar ben je dan al niet blij mee en dan laat de leerkracht ook nog even aan de hele school weten wat hij/zij er van vind en er mee doet...
    Dat kan ook niet.

Overigens heb ik ook ooit geklaagd over een kindje dat op het toilet heel opdringerig was.
    Uiteindelijk enkel gehoord dat er een gesprek is geweest met het meisje en mijn dochter en dat ze heeft moeten beloven het nooit meer te doen.
    Gezien het daarna ook nooit meer gebeurde is dat uiteindelijk genoeg info wat mij betreft.
    (Bij mij rinkelden aanvankelijk hele andere belletjes...)

Deel Deze Pagina