Ik ben 25 februari bevallen van onze dochter Eline, ze was pas 16 weken oud. Mijn vriend heeft zich 17 feb. toen we het slechte nieuws kregen ziekgemeld en we zijn een paar dagen na de bevalling een weekje weg geweest om even bij te koemn met z'n tweeen. Nu is mijn vriend vorige week weer begonnen met halve dagen werken op advies van de arboarts. Niets aan de hand zou je denken, nou was het maar zo. Ten eerste heeft maar 1 collega van zijn afdeling het fatsoen gehad om hem via een mail sterkte te wensen deze periode. De rest had commentaar op het feit dat hij ook met iets van zijn werk bezig was geweest ('s nachts toen hij niet kon slapen) . Een mail die hij naar 1 collega stuurde met daarin een persoonlijk verhaal werd doorgestuurd aan de hele afdeling met daarop het nodige commentaar als antwoord. Ik ben overspeold met lieve reacties van collega's kinderen en ouders. Ook de directeur is persoonlijk langsgeweest met een grote bos bloemen en een boekje van de kinderen van mijn klas. Bijna alle collega's hebben een kaartje of mail gestuurd.. Mijn vriend, niets van het werk echt niets. Toen hij dat vandaag bij zijn chef ter sprake bracht reageerde ze van; 'Oh maar we hebben bloemen gestuurd hoor!" Nou wij hebben niets ontvangen. Is ze het na gaan zoeken bleek er iets mis te zijn gegaan met de mail en zei ze tegen mijn vriend, uhh even denken er moet natuurlijk wel een pakkende zin op het kaartje echt te genant voor woorden, waar mijn vriend bij stond. Geen sorry, geen schaamte niets. Daar bovenop komt nog een keer dat ze hem blijkbaar vorige week maandag zonder overleg beter heeft gemeld en toen die donderdag weer ziek ? De week dat we weg zijn geweest met z'n tweeen (, woensdag ben ik bevallen, zaterdag zijn we een week weggeweest , in overleg met beiden werkgevers,) heeft ze als vakantiedagen geboekt? Hoe kan ze echt ik word er zo boos om. Nu kan mijn vriend boven op zijn verdriet van het verlies van ons kindje ook nog een juridisch gaan uitzoeken hoe dit zit. Echt soms begrijp ik mensen echt niet, zijn chef is zelf moeder van 2 kinderen, ik had iets meer begrip verwacht.... Zijn er nou meer bazen die zo lomp reageren of is dit een uitzondering? Nicole
Dit is toch niet te geloven, wat een b*tch zeg. Waar is het medeleven gebleven. Gelukkig was het aan jouw kant wel goed. Onze bazen hebben ons alle ruimte gegeven en we hebben heel veel fijne reacties gehad. Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen.
hoi meid nou hier nog zo'n lompe boer, op het moment dat mn zoontje is overleden had mn man alle vrijheid en was zn baas echt super hij kon vrij krijgen enz.. maar later toen we er in september er samen even tussen uit wouden omdat er zoveel was gebeurd, ik heb niet alleen mn zoon verloren maar ook in schieding gelegen met mn man toen werd er kei hard gezegd ja toen met je zoon heb je ook al vakantie gehad:S:Shet einige wat mn man heeft gezegd is dat je dat vakantie durft te noemen... vanaf die dag is ie in de ziekte wete gegaan en weg gegaan toen zn contract was afgelopen.. sommige mensen denken echt niet na over wat ze zeggen:s
Leonie, jeetje dat is ook zeker lomp zeg, vakantie! Hoe durven ze. Ik zou echt alle vakanties van de komende 10 jaar in willen leveren als ik daarmee mijn dochter terug kon krijgen gezond en wel in mijn armen. Mensen hebben echt geen idee! Mijn vriend gaat nu juridisch uitzoeken hoe het zit en of het mag wat ze hebben gedaan, hij heeft zich immers netjes ziek gemeld en contact hierover gehad met de arbo-arts.
Tja er zijn veel mensen die zich absoluut niet kunnen inleven in het gevoel van een ander, jammer is dat! Succes!
jeetje...wat erg! Sommige mensen leven echt alleen maar in hun eigen wereldje. Ik wil het niet weten, ik wil het niet horen dus het is er ook niet. Ik vind dit echt te bot voor woorden. Ze heeft totaal geen respect voor jullie situatie. Heel veel sterkte X
hey meiden wat er tegen jullie allemaal is gezegt, kan echt niet! bah! wat een harteloze mensen zeg. wij zijn ons meisje met 26 weken verloren en we hebben daarna alle tijd gekregen wat we nodig hadden en ook zijn alle collega`s bij ons langs geweest om ons meisje te zien..en om ons te steunen. we kwamen er uiteindelijk wel achter dat er bij mijn vriend vakantie dagen waren afgehaald. dus hij heeft toen meteen gebeld en gevraagt waarom ze dat in mindering hadden gebracht. ze hadden hem niet ziek gemeld dus gingen er vak. dagen vanaf werd er uitgelegt. toen stond hij er ook op dat dat meteen werd terug gedraaid en dat het ziekte dagen waren. want je kan toch niet werken in deze situatie! dus het kost hem absoluut geen vak. dagen hoor! dat kunnen ze niet maken en mag ook niet. zolang hij zich heeft ziek gemeld en dit besproken heeft met de arbo, kunnen ze niks doen. liefs nance
hoi, jeetje mina zeg! sommige mensen hebben echt geen fatsoen of respect of wat dan ook meer in hun botte kop! ongelooflijk zeg. kan me voorstellen dat je je daardoor nog downer voelt. Dat mens moet haar ogen uit de kop schamen man! vreselijK! en dat van die vakantie dagen weet ik niet of ze dat kan maken. als je kijkt naar het principe en qua gevoelens zou de baas jullie dat gewoon zo moeten gunnen ... met niks er tegenover. maar ja sommige mensen ... grrrrrrrrr! om vreselijk kwaad om te worden. ik ken het gevoel wat je hebt meid! ik zou zeggen sterkte nog de komende tijd ... en zulke mensen veranderen nooit. Kus Wendy
Ik herken het allemaal heel goed. Ik heb in dec een mk gehad en toen ik na een maand weer terug kwam om weer met een ( zover dat mogelijk is) met een goed gevoel te gaan werken en een beetje afleiding te hebben kreeg ik een mailtje van mijn manager die ze eigenlijk naar iemand anders wilde sturen. Daar stond een hoop negatieve dingen in maar het ergste wat ze zei was dat ik een salaris had ontvangen voor een maand thuis niets doen. Ik zou willen smeken om die maand gewoon aan het werk te mogen en gewoon nog zwanger te zijn. Onbegrijpelijk toch hoe mensen kunnen zijn. Gelukkig waren al mijn andere collega's heel begripvol maar het vertrouwen was zo beschaamd dat ik inmiddels weg ben bij het bedrijf. Wat kwetsend kan het zijn als mensen zo reageren, je bent al zo verdrietig. xxx