Ww en een nul uren contract

Discussie in 'De lounge' gestart door Suzzert, 19 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    #1 Suzzert, 19 jul 2015
    Laatst bewerkt: 19 jul 2015
    Kan iemand mij ergens mee helpen, want ik word er niet wijzer van, ik ben flexmedewerker. Ik krijg altijd anderhalve maand van te voren een rooster voor de maand er op en de rest is oproep basis. Nu word 8 sept geopereerd en kan ik 2 weken niet werken. Dus dit weet ik al van te voren. Als ik dit aangeef, krijg ik dan gewoon ziekte geld?

Ik heb het op internet opgezocht maar daar word ik niet wijzer van.

Edit: ww was niet het goede woord! Ik was aan het lezen en tikken tergelijk (moet ik ook niet doen ;) )

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Stel de vraag even bij het UWV hier!

3. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Huh ww? Je bent toch niet werkloos?

4. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Voor zover ik weet bouw je met een 0 uren contract geen ww op..

weet niet of je eerder wel ww hebt opgebouwd?

Alleen idd, je bent gewoon in dienst.. dus dan ga in ziektewet. Echter weet ik niet of ze verplicht zijn je door te betalen omdat je een 0 uren contact hebt..

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Normaal krijg je dan ziekte geld vanuit werkgever.

6. Bailey1989

Bailey1989 Niet meer actief

Jawel hoor een ziektewet uitkering. Hoeveel dit is hangt af van het aantal uur wat je dit jaar gemaakt heb, gedeeld door de maanden.
    Stel je heb dit jaar 120 uur gemaakt 120/12= 10 uur dus 2 weken is 5 uur. Dit was toendertijd bij mij het geval (6 jaar geleden)
    MAAR ik heb er toen zelf achter aan gemoeten en dit was in mijn geval een periode van een jaar en ik had een ongeluk op het werk gehad. Ik had een lul van een baas die geen ongevallen verzekering had voor ons dus kreeg het zwart..

7. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Een ziektewet s heel wat anders dan een ww.

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Je krijgt geen ww. Dat is alleen als je werkloos bent. Wel kun je eventueel de ziektewet in, dit doe je bij je werkgever. Alleen ik weet niet hoe dit uitbetaald wordt.

En ik weet niet wie het zei. Maar ww bouw je ook op met een 0 uren contract. Als je minsten een halfjaar werkt kijken ze naar de gemiddelde aantal uren per maand. En dat betalen ze uit. Zou een bak zijn in deze economie waar veel mensen een 0 uren contract hebben.. bbrr

9. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Haha sorry ww was niet het goede woord!! Ik dacht even niet na.

Even alle antwoorden lezen ;)

Alles gelezen, ik stel mijn vraag ook even hier op het forum bij het UWV.

10. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Andere situatie, maar ook ik moet met een 0 uren contract de ziektewet in. Internet is hier inderdaad heeel onduidelijk in. Ben bij het juridisch loket langs geweest en die gaan het nu precies uitzoeken.

11. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Bij ons is t zo dar als je al ingepland staat en dan pas te horen krijgt dat je dan geopereerd word dan moet je die 2 weken doorbetaald krijgen als ziekte uren.

Maar. ...zeg jij bijv eerder dan dat het rooster gemaakt is dat je die bepaalde 2 weken er niet kan zijn dan word je gewoon niet in gepland en dan krijg je dus niks.

Wat is dan wijsheid hè? Succes!

12. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Dat denk ik ook!

13. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Je krijgt dan het gemiddelde van de afgelopen weken uitbetaald. Ik heb met een nuluren contract altijd ziektegeld gekregen.

14. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam

Nou dat dacht ik dus ook, dat je inderdaad anders gewoon uit geroosterd word. Want meld ik mij ziek en sta ik gewoon ingepland, dan krijg ik die uren uitbetaald. Maar nu kan ik het ruim van te voren aangeven. Maar ja, je zelf laten inplannen en dan komen met 'ik word geopereerd' voelt ook zo krom.

15. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    je krijgt gewoon een gemiddelde uitbetaald van het afgelopen jaar/half jaar. Ik zit op het moment in de ziektewet en heb ook nul uren contract (onofficieel een 32 uurs contract) en krijg dus elke week het gemiddelde wat ik de afgelopen tijd gewerkt heb.

16. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Dat is idd waar je dan tegen aan loopt. Als je lang in e ziektewet zit zoals gail dan moeten ze t gemiddelde pakken maar zoals in jou situatie zullen ze t oplossen met niet inplannen. Dat is voor hun goedkoper...en dan komt weer die vraag; wat is wijsheid?

Ga je t nu zeggen en loop je geld mis of ga je t niet zeggen en meld je je na t rooster inplannen ziek om zo wel die 2 weken ziekteverlof te krijgen...
    Je moet doen waar jij je goed bij voelt en geen schuldgevoel aan over houdt. ..je moet er nog lang mee werken met dat gevoel

17. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Dit kreeg ik terug van het UWV. Dus ik ga van de week even mijn werkgever bellen.

Deel Deze Pagina