Hallo verloskundigen, Doordat ik veel last heb van bekkenpijn en mijn rug, en deze koter al erg groot is geschat, hebben wij morgen een gesprek in het ziekenhuis om over een eventuele inleiding te praten. Ik ben nu 39,2 weken en mijn eerste kind was 4210 gram bij de bevalling en die is vrij heftig verlopen. Vandaar dat de vk graag advies wil over een eventuele inleiding. Nu is mij al vertelt dat inleiden alleen kan als de baarmoedermond verstreken is. En dit was afgelopen woensdag nog niet. Hoe zit dat dan met wee-opwekkers? Moet daar ook je baarmoedermond voor verstreken zijn? De laaste optie is een keizersnede maar dat stellen we liever uit tot zeker 40 weken. Alvast bedankt weer. Liefs INky
HOi Inky, Inleiden kan op verschillende manieren, je kan bij je verloskundige vragen hoe ze het bij jou in het ziekenhuis doen. Het is namelijk mogelijk met een ballontje die ze in je baarmoedermond plaatsen als deze iets open is en blazen dit langzaam op tot 4 cm. Het is ook mogelijk dat ze je een infuus geven en je medicijnen toedienen die de weeen opwekken. Meestal breken ze dan ook de vliezen en daar heb je ook al iets ontsluiting voor nodig. Praat er goed over met je verloskundige en gynaecoloog. Heel veel sterkte met je laatste loodjes, Imke