Oud en nieuw

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Juudje27, 22 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Wat zouden jullie doen...
    Ik ben met oud en nieuw ruim 36 weken zwanger en we zijn bij vrienden uitgenodigd 1,5 uur bij huis vandaan. Zouden jullie dan gaan?
    Zou je dat eigenlijk wel volhouden?

En de dag erop komen 's middags 8 man familie bij je op bezoek en mee eten...

Ik vind het voor mijn man ook zo wat om thuis te blijven zitten maar zit best met de afstand in mijn maag!

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik zou niet gaan. Als je er niet lekker bij voelt, zit je daar ook niet op je gemak.

3. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik zou ook niet gaan, zeker niet als je de dag erna mensen te eten krijgt. Ik zou lekker thuisblijven en misschien wat mensen uitnodigen.
    Vorig jaar met oud en nieuw was ik 39 weken zwanger, en we zijn toen gezellig naar mijn schoonmoeder gegaan die om de hoek woont. Maar goed ook, want om 5 uur s'nachts begonnen de weeen, en op nieuwjaarsdag is Alyssa geboren.

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik zou doen waar jij je prettig bij voelt! Als je het niet vertrouwd en liever thuis in je eigen omgeving blijft moet je dat doen! Gewoon even afwachten hoe je je dan voelt.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zo zit ik te twijfelen over Sinterklaas, dat vieren wij 1 december en dan ben ik 37 weken... en het is 2 uur rijden. Ik denk dat we toch gaan (andere optie is bij mijn ouders 10 minuten hiervandaan), mocht het beginnen dan hebben we nog genoeg tijd om naar huis te gaan, al heb ik dan misschien liever dat we kunnen blijven en dan in 10 minuten thuis zijn.

Lastig hoor... ik vind het zo moeilijk inschatten hoe ik me dan voel. Volhouden zal ik het wel denk ik, gewoon lekker rustig aan doen. Maar wat inderdaad als het dan gaat beginnen. Ze zeggen wel dat het over het algemeen niet begint als je niet op je gemak bent, dus als je bijvoorbeeld ver van huis bent. Ik ga het nog wel even navragen bij de verloskundige donderdag.

Liefs,
    Snoopy

6. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    wij vieren sinterklaas ook 1 dec

dan ben ik 38 wekken. als ik ga bevallen tja dan gaat het gewoon niet door

Met oud en nieuw zal de kleine er wel zijn want dat is na de 42 weken

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar hoe doe je het dan als de weeen beginnen? Wij moeten dan nog 2 uur rijden. Dat vind ik op zich nog niet zo'n probleem (denk ik), maar ik ben ergens bang dat het dan misschien oefenweeen zijn die ik niet herken en dat we na die 2 uur dan gezellig met z'n 2-en thuiszitten en er geen wee te bekennen is...

8. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    meestal beginnen de weeen pas als je helemaal rustig bent en niet van alles moet.

bij ons is het dichtbij.

je zou kunnen besluiten om het bij jou thuis te vieren ipv weg gaan

9. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben ongeveer even ver als jij. Wij gaan met Kerst wel naar mijn ouders (meer dan een uur rijden), maar verder is dat redelijk rustig. Ik zit dus niet zo over de afstand te dubben, als wel is het vol te houden. Zeker oud en nieuw, hoe lang hou je het vol etc. Wij gaan met oud en nieuw naar vrienden in de buurt, dan kan ik naar mijn eigen bedje als ik het heb gehad. Het lijkt mij vrij zwaar straks, eerst ver weg oud en nieuw vieren (en wil je dan nog 's nachts naar huis rijden?) én de volgende dag weer visite.

10. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    De zondag voor kerst gaan we overdag nog naar Duitsland naar mijn schoonvader. Dat vertrouw ik allemaal dat is ook overdag...

Maar oud en nieuw is weer ff een goede week verder en 's nachts. Want idd we moeten dan wel weer terug rijden in de nacht.

We gaan dus niet... want als ik mijn man om half 1 al mee terug krijg lig ik nog pas om 2 uur in mijn bed en de volgende dag idd bezoek. Pffff volgend jaar weer een jaar! ;)

Bedankt voor jullie reacties!

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    lekker doen wat je zelf wilt...

wij gaan normaal gesproken om en om naar mijn moeder en het jaar erop komen zij en haar vriend bij ons, afgelopen jaar zijn we thuis geweest dus met zijn allen, maar dit jaar toch nog maar 1 x, ik loop dan net op het einde dus tja mocht er wat gebeuren heb ik liever dat het thuis gebeurd...

zou ik nog 4 wkn moeten tja ligt er maar net aan hoe ik me voel, maar denk dat we dan "gewoon" naar mijn moeder zouden gaan...

dus doe wat je zelf het liefste wil meid...

succes

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou een slag om de arm houden en afspreken met je ouders/vrienden/etc. dat je op de dag zelf beslist of je gaat komen ja of nee. Geeft rust voor jezelf en duidelijkheid voor hun. Als je je goed voelt dan kun je gaan, maar als het al aan het rommelen is (of je bent gewoon te moe) dan blijf je lekker thuis ...

(zo gaan wij het in ieder geval doen, ik ben uitgerekend op 23 dec ...)

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Moet wel zeggen dat mijn ouders op 25 minuten rijden wonen en mn schoonouders op 5 minuten ... Twee uur in de auto zou ik denk ik niet doen (volgens mij kan ik tegen die tijd niet eens meer zo lang in een houding zitten ;))

14. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Grappig trouwens wij zijn als het goed is op dezelfde datum uitgerekend :D . Maar goed ik doe het ook niet is ben nu al vaak moe zal het dan wel helemaal zijn! Ach en volgend jaar ga ik weer helemaal los met oud en nieuw ;)

15. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Precies daarom doe ik het ook niet! En mij man begrijpt het helemaal. Hij moet er niet aan denken dat het daar bij vrienden allemaal begint. Nee hoor ik blijf liever meer in de buurt van mijn eigen huisje....

Idd beide op 25-1-08 uitgerekend! Leuk :D

Deel Deze Pagina