Hoe herken je een miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door SylviaM, 10 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

1 jul 2008
    2.292
    0
    0
    Hallo allemaal,

Misschien een rare vraag maar, hoe herken je een miskraam?
    Mijn zusje zegt een miskraam gehad te hebben 2 dagen voordat ze ongesteld moest worden (ook al heeft ze niet een positieve zwangerschapstest gehad). Is dit wel een miskraam?

Zelf ben ik inmiddels al 2.5 week overtijd en test steeds negatief.

Is het bloedverlies anders bij een miskraam?

2. Ilse100

Ilse100 Actief lid

4 jan 2007
    153
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Volgens mij kun je het nooit zeker weten in het geval van je zus. Met een miskraam verlies je vaak stolsels, maar als het al zo vroeg mis zou gaan valt dat ook erg mee. En een menstruatie laat zich niet voorspellen. Soms is het bloedverlies gewoon erger dan de andere keer.

En ook al denk je, voordat je ongesteld wordt, dat je last hebt van zwangerschapskwaaltjes het hoeft lang niet altijd te betekenen dat je zwanger bent. Het lichaam kan je mooi voor de gek houden.

Het is dus eigenlijk niet te zeggen.

Groetjes Ilse

3. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Als je twee dagen voor je nod ongesteld wordt, heb je geen miskraam gehad. Pas als je ongesteld geweest had moeten zijn en je test positief en het gaat dan mis, dan heb je een miskraam.

Ik lijkt trouwens wel dat sommige mensen graag willen dat het een miskraam is ipv menstruatie, als je begrijpt wat ik bedoel... Zoals dit dus ook, geen positieve test, voor NOD ongesteld geraakt (dus gewoon wat eerder dan anders), maar dan toch zeggen dat het een miskraam is. Het is al sneu genoeg als je wel echt een miskraam hebt gehad.

Als je zelf 2 weken overtijd bent kun je bij je huisarts een bloedtest laten doen he!

4. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Je hebt ook nog een missed abortion. Bij deze vorm van een miskraam heb je geen bloedverlies, dit is alleen op de echo te zien.
    Maar kan het zijn dat je gewoon geen lange cycles hebt of misschien verkeerd berrekend.
    ik hoop dat je toch nog positief gaat testen.

5. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

1 jul 2008
    2.292
    0
    0
    Ben inmiddels al bijna 3 weken overtijd, bloedtest huisarts geeft aan dat er te weigig hcg in mijn bloed zit om een zwangerschap te bevestigen.

Heb inmiddels 4 dagen geleden 1 druppel bloed verloren en 2 dagen geleden ook.
    Verder gebeurd er helemaal niks, terwijl ik altijd heel regelmatig was (29 dagen)

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    wanneer heb je bloedtest gehad?

Deel Deze Pagina