Hoe herken je een zwangerschap?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Buikvlinder, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja136

anja136 Actief lid

7 jul 2008
    408
    0
    0
    hallo allemaal,
    Ik heb even meegelezen.

Vorige week ben ik licht ongi geworden en zit nu in ronde drie. Ik was vorige week twee dagen overtijd, toen kwam er iets lichtroze, alleen met afvegen. Daarna 1 uur heftig bloed en toen weer klaar. Ik was hier erg over ontdaan, omdat ik me heel erg zwanger voelde en eigenlijk nog steeds.

Ik heb veel onrustige nachten, constant misselijk, erge lage rugpijnen, lusteloos, dodelijk moe, pijnlijke tepels enz.

Sinds gistermiddag ben ik ontwijs misselijk, zelfs overgeven, kan niet op mijn buik liggen. Vandaag alleen nog maar beschuitje op en zelfs dat kan ik nog maar net binnen houden. Nu lig ik hier op de bank lamlendig te zijn.

Zou het toch kunnen dat ik zwanger ben? Ik weet dat ik gewoon een test moet doen, maar is dat wel reeel om te doen als ik vorige week wel gevloeid heb?

Mijn moeder is nog drie keer ongesteld geweest terwijl ze al zwanger was van mij, dus...

Ik begrijp al jullie verhalen zo goed en wordt zelf af en toe helemaal gek van mezelf. Bij elk ding dat ik voel denk ik ...zou het... Heel herkenbaar voor jullie denk ik.

Nou ja, ik heb in elk geval mijn verhaal weer gedaan, wat denken jullie is testen zinvol of niet?

xx

2. mamavan1

mamavan1 Actief lid

16 jul 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    ik heb sinds deze morgen ook zo pijn in mijn onderrug ,precies ook een ongigevoel ,en in vanalles zin om te eten :( ,en een zwaar gevoel in mijne buik,zouden dit ongi symptomen al zijn?

3. Buikvlinder

Buikvlinder Actief lid

13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Kan, is lastig he die onduidelijkheid, hoe zouden vrouwen dat vroeger gehad hebben?

4. esli81

esli81 Nieuw lid

26 aug 2008
    1
    0
    0
    Hallo mensen,
    ik heb sinds een paar dagen dat ik verschrikkelijk moe ben en maagzuur heb. Ook na een lange nacht slapen wordt ik moe wakker.
    Dit heb ik normaal gesproken niet en ben van nature erg actief.
    Ik ben afgelopen week wel ongesteld geworden door pil maar was zeer licht en heb zelfs geen buikpijn gehad. Dit heb ik normaal gesproken wel altijd.
    Ik weet dat je van de pil in principe niet zwanger kan worden maar ben pas net begonnen. Slikte hem al 8 jaar, ben er toen voor 4 maanden af geweest en ben nu weer begonnen.
    Kan het dan toch zijn dat ik zwanger ben?
    O ja veel plassen moet ik ook.
    Alvast bedankt voor jullie reactie

5. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    hallo allemaal!
    Wat spannnend he als je lichaam allerlei signalen af gaat geven waar je in principe alles mee kan en eigenlijk dus ook weer helemaal niks mee kan. Ik ben momenteel ook even in eem kleine crisis beland met mijn lijf. Waar de f*ck is ze mee bezig? Na vermoedelijk ei week kramp en steken in baarmoeder en omstreken gehad. Lage rugpijn en van het ene op het andere moment zooooooooooo moe kunnen zijn. Lijkt dan wel of ik onder de valium zit en zo het volgende moment ben ik weer "bij". Borsten waar mevrouw Parton jaloers op zou kunnen zijn en een heel vreemd kort lontje. Darmen die maar blijven rommelen en van verstopping naar diarree switchen (sorry :( ) Het is mijn eerste ronde na een half jaar de pil en we gaan er gewoon vanuit dat er zowieso wel een paar maanden overheen aan voordat het raak is maar dan wil ik graag wel dat mijn lichaam "normaal"doet ;)

@anja136: Ik zou toch maar gaan testen. Ben je iig van die onzekerheid af en kan je zaken gaan bevestigen of uitsluiten, dit is toch ook niks lijkt mij? Sterkte

Liefs Michelle

6. anja136

anja136 Actief lid

7 jul 2008
    408
    0
    0
    ik had gisteren getest, vaag tweede streepje, maar echt heel vaag, vandaag getest met kruidvat en negatief.
    Dus zal wel niet raak zijn

7. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Oooh wat jammer anja. Blijf voor je duimen hoor, volgende ronde dan maar [-o<

8. mamavan1

mamavan1 Actief lid

16 jul 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    vandaag heb ik het weer zo een felle pijn in onderbuik en overgeefachtig erbij :( .ik word zot van die onzekerheden maar eigenlijk moet ik er niet teveel op hopen want het is niet binnen de vruchtbare periode geweest normaal gezien

9. Buikvlinder

Buikvlinder Actief lid

13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Jammer Anja!
    Volgende ronde nieuwe kansen, een dooddoener maar toch.

Ik vraag me toch af hoe vrouwen daar vroeger mee omgingen, toen ze nog geen ovu testenendergelijke hadden!

Intressant!

10. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Hmm volgens mij deden ze toen ook niet aan anticonceptie. Je trouwde, had af en toe sex onder de dekens en verhip de vrouw werd steeds dikker. Verklaard ook de grote gezinnen van vroeger hihi.
    Volgens mij waren ze er toen niet zo mee bezig en als een vrouw kinderloos bleef dat was ze vast "door de duivel bezeten".. Of ga ik nu te ver terug ;)

11. Buikvlinder

Buikvlinder Actief lid

13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Ik heb geen idee!? Maar denk er wel eens over na, dan denk ik meid wat een luxe heb je tot je beschikking, ovu testen, anticonceptie, ivf,iui etc.

Dat hadden mijn overgrootouders vroeger allemaal niet en ja daarom heb ik nu zoveel ooms en tantes, ik kom zelf ook uit een groot gezin, zou ik zelf ook wel willen maar met mijn leeftijd is dat A niet haalbaar en B financieel is het dan ook niet haalbaar, oig moeilijker!

12. Annemarie21

Annemarie21 Actief lid

27 jun 2008
    395
    0
    0
    Verzorgende
    Winkel
    goede morgen allemaal,heb hier 1 x eerder gereageerd omdat ik vaage klachten had en dacht misschien ben ik zwanger?!? nu had ik de afgelopen dagen best wel pijnlijke borsten maar dit gevoel neemt af ook ben ik echt heel moe moet vaak plassen en heb moeilijke stoelgang?zou ik zwanger zijn of is het vals alarm omdat de pijnlijke borsten minder worden o ja heb ook opgezette buik

13. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Hoi Annemarie! Wat verwarrend he al die klachten, ik zou het je ook niet durven zeggen. Loop zelf ook met allemaal vreemde symptonen rond die kunnen zijn omdat ik of: ongesteld moet worden/aan het ontpillen ben/zwanger ben. Er zit helaas niks anders op dan te wachten tot nod of menstruatie. Geloof dat we op dezelfde dag mogen testen, hou nog even vol.

Liefs Michelle

14. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik heb ook voor het eerst nu geen klachten!
    Hoop dat het voor mij net zoiets goeds betekend als jou :D
    Gefeliciteerd met je zwangerschap :D

15. Annemarie21

Annemarie21 Actief lid

27 jun 2008
    395
    0
    0
    Verzorgende
    Winkel
    hoi michelle,ik mag 1 dag later testen als jou maar ben bang dat,dat niet meer hoeft ik voel nu al dat mijn menstruatie er aan komt GEK WQRD IK ERVAN!

16. andrea83

andrea83 Actief lid

23 apr 2008
    241
    0
    0
    hallo meiden,

Wat herkenbaar allemaal. Na mijn miskraam nog niet 1 keer het gevoel gehad zwanger te zijn en ik heb nu allemaal klachten waardoor ik echt begin te hopen dat het zo is en aan de andere kant denk ik dat mijn lichaam me voor de gek houdt en ik dit allemaal nog helemaal niet kan voelen.
    Ik heb een zeurderig gevoel in mijn buik en het borrelt, gevoelige tepels en je begint blauwe aderen te zien, ik heb moeite met inslapen terwijl ik normaal echt alleen maar mijn bed hoef te zien en ik slaap al, ik plas me gek, ben moe en gister tijdens klussen voelde het bij mijn baarmoeder heel apart, net alsof ik een klein hard balletje in mijn buik had en ik had in het weekend bruinige afscheiding. Maar ik had alleen maar op de 14e dag van mijn cyclus geklust dus in mijn idee kan ik helemaal niet zwanger zijn. Ik wacht maar gewoon af, maar het is wel erg fijn dit even me af geschreven te hebben.

Groetjes,
    Andrea

17. kiekeboe

kiekeboe Actief lid

21 aug 2008
    108
    0
    0
    IK heb ook vreemde klachten. Ik zeg af en toe tegen mijzelf dat je lichaam je ook voor de gek kan houden, maar ondertussen blijf je hopen!

Ik ben snel bijna misselijk. Ik werd gisteravond van mijn cola (heb er normaal geen last van en het was de eerste van die dag), rommelende buik, vanmorgen werd ik wakker met een zeurderige pijn in mijn linkerbeen (terwijl ik daar ook last van kan krijgen tijdens mijn ongi). af en toe steken in mijn zij, moe, er zitten dagen tussen dat ik veel moet plassen, maar over het algemeen plas ik meer! Op mijn buik liggen is af en toe gevoelig! Gek wordt ik ervan!

Liefs

18. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Goedemorgen meiden!
    Nog 1 dagje wachten hier, nergens een spoor van een ongi dus ik hou goede hoop. Annemarie heeft het bij jou nog doorgezet?
    Fijn weekend allemaa,

Liefs

19. supershiva

supershiva Actief lid

9 jul 2008
    172
    0
    0
    flevoland
    ik merkte het verschil door mn borsten en door het vele plassen,

20. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ik had een hele hoop kwaaltjes,

maar ik merkte het vooral door mijn borsten (groter, zeer, grotere tepels, meer bultjes en doorbloedde aderen) en de ongi-achtige krampjes enkele dagen na mijn eisprong. Ook heb ik last van obstipatie en winderigheid.

Deel Deze Pagina