Wakker maken of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door flappie, 3 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Stijn slaapt nu soms wel 7 uren achter elkaar, maar dit is meestal van ene uur of 8,9 's avonds tot dan een uur of 3 in de nacht. Het zou mooi zijn als dit ritme drie uurtjes zou verschuiven ;) . Komt dit vanzelf of moet ik hem nu wakker maken rond een uur of 11? Of wordt de tijd van 9 tot 3 steeds langer, dat ie dus vanzelf eens slaapt tot een uur of 5?? En hij slaapt soms 's middags ook wel eens 5 uren achter elkaar om vervolgens de rest van de middag wakker te zijn ook wel een uur of 4 a 5. Ik maak hem nu dus wel wakker na 4 uur slapen......
    Kortom: moet ik hem helpen met een ritme krijgen of regelt moedertje Natuur dit?

XXX

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb geen idee, Iman heeft hetzelfde... Ze is wel laatst de hele avond wakker gebleven en toen heeft ze de hele nacht doorgeslapen... Ik heb de dag erna geprobeerd om haar 's avonds een paar uurtjes wakker te houden, maar dat lukte niet, ze viel gewoon in slaap en heeft dus ook niet meer doorgeslapen... Toch blijf ik het proberen om het ritme te verschuiven!

3. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Hugo deed dit ook. Hij sliep dan van 20.00 tot 02.00. Ik heb hem toen wel wakker gemaakt om 23.00, maar het ritme is er niet door verschoven. Hij bleef om 02.00 en om 05.00 wakker worden. Nu, een paar dagen later, slaapt ie wel van 23.00 tot ongeveer 03.30.

Ik heb het advies gekregen om hem overdag niet langer dan 4 uur achter elkaar te laten slapen omdat ie anders 's nachts een inhaalslag gaat maken. Alles vóór 23.00 zie ik dan als overdag...

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi Flappie,
    Steven slaapt ook meestal van 21.00 tot 6.30.
    Maar zoals gisteravond had hij een flesje om 19.30 en viel daarna als een blok in slaap, toen heb ik hem tegen 21.30 een schone luier gedaan, en nog een klein flesje gegeven.
    Hij heeft geen 1 keer z'n oogjes open gedaan,
    maar vanmorgen om 05.00 had hij wel weer honger.
    Dus als hij echt slaapt helpt het bij hem niet om hem nog wat te laten drinken zodat hij een paar uurtjes later komt.
    Hij drinkt het wel braaf op, maar het helpt niet.
    Ach soms is hij zo lekker aan het slapen dan denk ik ik laat hem lekker liggen, dan moet ik er maar weer vroeg uit.
    Het is ook z'n schattig jochie.
    dat heb ik er dan wel weer voor over.

5. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Het ritme komt wel vanzelf hoor, ik zou hem niet wakker maken en zelf z'n ritme laten zoeken en op een dag zal hij die vinden. Hij is tenslotte nog geen 2 maandjes hé. Bij Serjenka heeft het zo'n grote drie maanden geduurd eer ze een ritme had van te gaan slapen en nu pas heeft ze een ritme gevonden in haar voedingen. Je kunt dit niet forceren.

Deel Deze Pagina