We hebben een badje in de tuin staan, een speciekuip met water én een piraten pot watertafel. Maar mijn dreumes wil niet in het badje of de kuip... Hij spettert en speelt wel met de boot. Als je hem er in zet begint ie meteen te gillen. Hij MOET van mij niets maar t zou wel fijn zijn als hij er in gaat spelen want hij raakt echt overhit/oververhit. Boven in bad gaat wel altijd goed?
Mijn peuter wil ook niet in het badje. Maar bij mij op schoot durft ie wel, dus zitten we er samen in.
Af en toe wat water over zijn benen gooien, je natte hand in zijn nekje doen, haartjes namaken. Dat is ook genoeg verkoeling
Een gietertje bij de piratenboot doen en hem leren hoe leuk het is die over jezelf heen te gieten. Hier zijn ze er heel druk mee.
Mijn zoon gaat er alleen ook niet in. Hij zet het dan op een gillen. Samen wilt hij wel altijd, dan begint hij juist te gillen als het tijd is om eruit te gaan. Dus samen vindt hij wel leuk, alleen lijkt hij eng te vinden.
De oudste is 5 en gaat pas sinds vorig jaar echt in het badje en erin zitten is nog steeds spannend, gisteren voor het eerst gedaan, maar wel samen met z'n kleine zus. Ik zet elk jaar het badje op en zie wel wat hij ermee doet. Meestal gaat hij uiteindelijk wel met het water uit het badje spelen, vorig jaar durfde hij er dus toch opeens in te stappen en speelde dan staand in het badje en dit jaar gaat hij weer een stapje verder. Gewoon in bad gaan of in de douche is nooit een probleem geweest, maar buiten in badje is toch anders, gek en een beetje spannend. Als alleen de voeten en handen nat zijn koelen ze ook al wel af hoor, ik ben ook geen waterrat, vraag alleen de kinderen om soms even m'n voeten nat te maken met de gieter of een emmertje en heb het direct minder warm. Ik zou dus echt niet dwingen. Eventueel als hij het echt warm heeft gewoon in het normale bad zetten met een bodempje lauw/koud water.
Uit de zon blijven, zoveel mogelijk binnen als t daar een beetje te doen is. Af en toe een natte doek om hem heen als hij toch buiten aan t spelen is. En goed drinken. Als hij het prettig vindt om af te koelen in t water gaat hij het vanzelf doen. Je wilt geen waterangst creëren
Er is koud water in het badje gegaan maar zeker het water in de kuip is lauwwarm. Helaas is het binnen ook warm. En buiten raakt hij echt te warm. Gaat wel met zijn kont in een teiltje.
Natte pet op zn koppie. Of de tuinslang ophangen als een douche of zon ding wat heen en weer sproeit. En veel drinken. Maar ik zou ook lekker binnenblijven. Die van mij spelen voor 9en en na 5en buiten, daartussen blijven we zoveel mogelijk binnen. Binnen is het hier trouwens 28 graden, maar buiten veeeel warmer.
Onze kinderen zitten op zulke dagen binnen, omdat ik het buiten te warm vind. Dus hier geen badje. Kun je ook doen
Prima toch? Je kan ‘m nog een natte lap over z’n hoofd doen ofzo, maar gedeeltelijk in een teiltje lijkt me al prima. Vooral goed drinken, uit de zon blijven, en dan een paar keer even een natte koude lap over z’n hoofd ofzo.
Misschien is die zwarte kuip eng? Bij kruitvat hebben ze voor een paar euro leuke badjes. Ik kan me voorstellen dat zon zwart gat best eng is.