Hoe herken je koemelkallergie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koesje, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koesje

Koesje Niet meer actief

Trouwens gefeliciteerd met je zwangerschap!!

2. Koesje

Koesje Niet meer actief

Ook heel herkenbaar.. Voel me daar ook schuldig over!
    Ga heel hard voor ons beide duimen. Nu eerst maar de nacht in.. Ik houd m'n hart vast..

3. M84

M84 Actief lid

7 dec 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje reageerde heel slecht op nutriton. Deze bestaat maar uit 30% jbpm en voor de rest nutteloze toevoegingen die heel vaak krampen veroorzaken. Daarom gebruik ik nu voor mijn zoontje ook de pure variant, misschien een idee om dat eens te proberen? Te koop bij natuurwinkel en online van merk Tammi, een potje van 90 gram kost 5,95 maar je hebt er maar heel weinig van nodig.

4. demidepemi6

demidepemi6 Actief lid

13 jan 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Koesje ik lees al heel lang mee ook in je andere topic. En vind het vreselijk voor je. Ook voor alle andere dames met een huilbaby. Helaas 10 jaar geleden een huilbaby gehad en sinsdien allergisch voor gehuil.. een tip sab simplex niet in de fles doen.. als hij de fles niet leegdrinkt weet je niet of hij alle druppeltjes binnen heeft.. ik zou ze puur geven 15 druppels op een theelepeltje.. en als hij een speen heeft die als laastste over het kepeltje en speen in de mond..

Je mag de druppels ook tussendoor geven als je ziet dat hij er erg last van heeft.. heel veel sterkte als je in de buurt zou wonen kwam ik je helpen.ook voor alle andere dames heel veel sterkte!!!

Mijn moeder zei altijd huilbaby s worden de liefste kinderen en bij mij klopt dst idd..:)

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Dankjewel !

6. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Met die nutriton hebben wij ook flink moeten zoeken.
    Hier is ze er nog nooit verstopt van geraakt.

Jaylin is trouwens sinds ze 11 maanden is van de allergie af en drinkt gewone koemelk nu, haar reflux medicijnen hebben we toen ook afgebouwd en ze heeft er nooit meer last van gehad.

Hopelijk groeit jou mannetje er ook snel overheen

7. M84

M84 Actief lid

7 dec 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ging de nacht gelukkig ongelofelijk goed. Om 23u fles gehad, toen om 4u weer en vanmorgen kwam hij weer om 7.15u. En hij viel in tegenstelling tot voorgaande nachten gewoon meteen weer in slaap, heerlijk! Wel flink wat krampen na de fles vanmorgen en ook meteen een poepluier, ik blijf het lastig vinden of ik niet zou moeten stoppen met de jbpm maar dat durf ik eigenlijk echt niet aan. Opzich is het ook wel normaal dat baby's krampjes hebben dus ik kijk gewoon en als het te erg wordt toch maar afbouwen. Zoontje zijn huid is echt een stuk rustiger en hij oogt weer ontspannen gelukkig. Inmiddels slaapt hij ook weer sinds een uurtje, helaas niet in zijn eigen wiegje want dat gaat moeizaam overdag, schrikt steeds wakker. Hij ligt nu (veilig) op ons bed, valt daar binnen twee minuten in slaap dus ik heb besloten het maar even te accepteren zo...

Koesje, hoe ging het vannacht?

8. Koesje

Koesje Niet meer actief

Bedankt voor je tip wat betreft jbpm! Kan ik idd ook nog proberen ipv nutriton..
    Wat fijn dat de nacht zo goed is gegaan bij jullie en dat je verschil merkt!! Krampjes horen er idd ook bij maar ik vind het net als jij lastig wanneer nou iets"normaal" is of een oorzaak heeft!
    En idd lekker laten slapen.. Ik heb daar ook nog niet echt een vaste plek voor. Ze zijn nog zo klein!
    Was ze een ontlasting eigenlijk al beter? Hier is het wat compacter.. Was eerst waterdun.

De nacht ging op zich best goed maar hij is weer ontzettend onrustig. Heeft sinds 7 uur vanmorgen amper geslapen. Valt telkens 5min in slaap om dan weer wakker te worden. Wil ook niet alleen zijn.
    Heeft rot nu toe maar flessen gedronken van 60a70cc. Thats iT.. Veel te weinig! Wat moet ik daar jou mee? Misschien vaker kleine beetjes aanbieden? Of zou de oorzaak ergens anders liggen.. Of is het geen grote eter.. Hihi lastig hoor.

Hoe slaapt jouw zoontje overdag? Veel of weinig?

9. Koesje

Koesje Niet meer actief

Denk dat ik het er toch maar op ga wagen en iets meer jbpm erbij ga doen. Misschien drinkt hij dan wat rustiger.

Goed om te lezen dat je dochter erover heen gegroeid is.. Er is hoop :D

10. Koesje

Koesje Niet meer actief

Bedankt voor je reactie!!
    Wat een goede tip van je wat betreft sab simplex. Deed het idd in de fles maar aangezien hij zo weinig drink krijgt hij de helft ervan niet binnen.
    Ik merk dat ik idd ook steeds meer een reactie begin te ontwikkelen tegen het gehuil.. Zodra ik hem hoor gaat m'n hart als een razende tekeer.. Zo vervelend.. Ik kan gelukkig over het algemeen nog relativeren dat het een fase is maar soms wordt het me echt teveel.

11. M84

M84 Actief lid

7 dec 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een getob he met die ukkies. Ik zou als ik jou was inderdaad vaker kleine beetjes aanbieden. Hij gaat dan waarschijnlijk vanzelf wennen en weer meer drinken en hij krijgt het in ieder geval binnen.

Ik ben sinds mijn zoontje uit het ziekenhuis is begonnen met inbakeren. Dit heb ik bij mijn dochter ook gedaan en ik ben echt groot fan ;) Sloeg mijn zoontje zichzelf door alle onrust steeds wakker, nu lukt dat dus niet meer. Je zag ook aan hem dat doordat hij zo'n gespannen lijfje had dat bij elke beweging die hij onwillekeurig maakte in zijn slaap hij gigantisch schrok en dus ging brullen, dit doet hij nu niet meer. Voordeel is ook dat als ze ietsje ouder zijn ze snappen dat wanneer ze ingebakerd worden het tijd is om te slapen.
    Wat ik nu s nachts doe is de fles geven terwijl hij uit de bakerdoeken is, dan boertje laten, verschonen, weer inbakeren en dan het laatste beetje geven. Zo valt hij veel rustiger in slaap want hij kan niet meer druk liggen doen als de fles op is.

Ik denk dat mijn zoontje nog uitgeput is van gister, hij heeft vanmorgen van 8.00-10.45 geslapen, daarna nog in de auto en nu alweer sinds 13.00. Echt heerlijk, al blijft de angst dat het van korte duur is en al het gehuil weer opnieuw gaat beginnen. De ontlasting is trouwens nog dun, maar wel iets minder vergeleken met gisteren. Stinkt wel verschrikkelijk!;)

12. Koesje

Koesje Niet meer actief

Ik baker onze zoon s nachts ook in maar overdag eigenlijk niet.. Doe jij je zoontje dan ook inbakeren? S nachts doe ik precies hetzelfde als jij. Dan blijft hij het rustigst en gaat hij over het algemeen wat makkelijker weer slapen. Ipv s nachts heeft de onrust zich nu naar overdag verplaatst.
    Wat heerlijk meid dat hij zo lekker gaat vandaag! Ik hoop zo dat het bij jullie de goede kant op gaat.. Snap je angst wel heel goed hoor. Het is zo intensief allemaal en gaat je niet in de koude kleren zitten. Hoe reageer je oudste op de nieuwe situatie?

Ik denk dat ik idd maar wat vaker kleine beetjes aan ga bieden. Dit schiet zo ook niet op en en ik wil wel wat dat hij genoeg binnen krijgt. Als het dan nog niet beter wordt is hij waarschijnlijk gewoon niet zo een grote eter.

13. M84

M84 Actief lid

7 dec 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het schijnt dat als je inbakert je dat eigenlijk bij alle slaapjes moet doen, dus ook overdag om verwarring te voorkomen en regelmaat te creëeren. Maar goed, elk kind is anders dus lekker doen waar jij je goed bij voelt hoor, je weet zelf het beste wat goed is voor je kind!

Mijn oudste heeft gelukkig totaal geen last van het gehuil, die vraagt alleen wat meer aandacht. Als zoontje dan even stil is zegt ze 'hij is opgehouden met piepen', maar verder reageer ze er niet eens op gelukkig! Toch denk ik dat ze de spanning wel voelt. Hoe gaat jouw oudste ermee om?

Ik hoop echt dat je zoontje snel rustiger wordt en beter gaat drinken, dan keert de rust weer een beetje terug.

14. Koesje

Koesje Niet meer actief

Het lijkt hier alleen maar slechter te gaan. Hij heeft over heel de dag (vanaf 7uur) tot nu maar 1,5uur geslapen :( En dat waren hele korte slaapjes van Max 10min. Ook drinken gaat slecht. Max 50cc per fles..
    Ik ga morgen echt de dokterspost bellen als dit zo blijft. Ik word er radeloos van.. Sta echt op het punt van breken. Mijn kindje zo te zien en zelf gewoon geen moment rust:(

Ik hoop dat het bij jou beter gaat! Dit gun ik niemand..

15. Koesje

Koesje Niet meer actief

Ik heb net weer even zitten googelen en denk dat de verborgen reflux hem patten speelt. We hebben hier al medicijnen voor (rantidine) maar ik denk dat we iets sterkers nodig hebben. Alle symptomen kloppen!
    Overstrekking, onrustig drinken, overdag niet willen slapen, weinig drinken, zuur uit mondje ruiken enz. Hoogstwaarschijnlijk zal het erger zijn geworden door de wisseling van voeding.
    We gaan morgenochtend de weekenddienst van de dokterspost bellen om te overleggen.

16. M84

M84 Actief lid

7 dec 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah wat vervelend joh. Zeker bellen morgen, dit ga je niet volhouden zo. Als jouw gevoel zegt dat er iets niet goed is moet je daar zeker wat mee doen, dat heb ik de afgelopen weken wel geleerd. Laat je weten hoe het ging?

Sterkte vannacht!

Het is hier trouwens ongelofelijk goed gegaan vandaag, ik durf nog niet te hopen maar ben er wel heel blij mee. Ik hoop dat jij dit ook snel kan zeggen.

17. Koesje

Koesje Niet meer actief

Dankjewel ik laat het morgen zeker even weten!
    Wat fijn om te horen dat het zo goed is gegaan bij jullie!! Ben echt blij voor je!

18. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Sterkte en als tip vraag Nexium...wij hadden ook eerst dat andere wat jij nu hebt maar hielp niks. Binnen 24 uur hadden wij een heel ander meisje...en anders vragen om opname om hem te observeren. Hebben ze met ons meisje ook gedaan.

19. Koesje

Koesje Niet meer actief

Dankjewel! Ik ga dit zeker voorleggen aan de ha of ka!
    Heb ook al aan een opname gedacht.. Lijkt me echt niet leuk maar wel goed voor de kleine zodat ze hem kunnen observeren!

20. Koesje

Koesje Niet meer actief

Vanochtend bij de dokterspost geweest. Hebben hem nagelopen en denken ook aan verergering verborgen reflux. We mogen de dosis verdubbelen en moeten het even aankijken. Anders terug en dan weer overleggen. Hij drinkt nog steeds erg slecht dus vaker kleine beetje aanbieden... Arme ventje :)

Deel Deze Pagina