Hoi, Ik ben benieuwd of er nog meer mama's zijn met een kindje dat HUS heeft gehad. Ik zou graag ervaringen delen namelijk. Mijn zoontje heeft pas 12 dagen in het ziekenhuis gelegen met HUS. Hij heeft dit opgelopen na een EHEC bacterie.(ons nog steeds een raadsel waar hij dit met zijn 6 maanden opgelopen moet hebben trouwens) Het begon met alles eruit spugen. Na 3 dagen naar de SEH geweest maar niks te zien. De dag erna leek hij wat gelig, maar nog geen zorgen. Hij bleef wel alles eruit gooien. Na nog 2 dagen was zijn kleur nog geler en bleker en spuugde hij nog steeds. Naar de huisarts geweest en deze stuurde ons weer door naar het ziekenhuis. Na bloedafname bleek hij een HB van 2,9 te hebben (zeer zware bloedarmoede!) en had hij een bloedtransfusie nodig. Het bleek dat zijn lichaam zijn rode bloedcellen afbrak en zijn bloedplaatjes waren zeer laag. Dit zorgde weer voor falen van de nieren. Met spoed naar de intensive care gegaan en afwachten hoe hij de nacht zou doorkomen....... Helaas waren alle ziekenhuizen in de buurt vol en moesten we naar een ziekenhuis op 2 uur rijden afstand. Met een ambulance met gillende sirenes erheen. Gelukkig bleek hij al op zijn diepste punt te zitten en herstelde hij langzaam aan. Na nog 2 bloedtransfusies begon zijn lichaam gelukkig zelf te herstellen. Hij is nu nog aan het herstellen, maar zijn waardes blijven nu gelukkig stijgen. HIj heeft nog wel een hoge bloeddruk en krijgt hier medicijnen voor. Over 1,5 week weer op controle. Ik ben benieuwd of er nog meer ervaringen met HUS zijn en hoe jullie kindjes nu zijn. Hebben zij er wat aan over gehouden? Ik weet trouwens niet zo goed waar ik dit moet plaatsen dus doe het maar even op 2 plekken omdat er misschien ook oudere kindjes kunnen zijn die dit gehad hebben.... Groetjes Manon
Geen ervaring maar wil je vooral even een knuffel geven.. wat een nare ervaring en wat een opgave voor je kindje. Veel sterkte daar en op naar een volledig herstel!
Ik heb er ook geen ervaring mee. Maar wat een toestand meid, wat zullen jullie in angst gezeten hebben Heel veel sterkte en beterschap voor je mannetje, hopelijk gaat het snel beter met hem.
Dank jullie wel meiden voor jullie lieve woorden. Dat doet een mens goed!! We hebben inderdaad behoorlijk in angst gezeten. Je voelt je zo machteloos...... Vooral omdat je niks kan doen, en je kindje zelf moet vechten om beter te worden. Maar gelukkig is onze kanjer sterk, en gaat het nu weer de goede kant op met hem. Het is weer het oude vrolijke mannetje dat hij altijd was. En het lijkt zelf wel of hij een enorme sprong heeft gemaakt. Hij rolt nu af en toe om, wat hij daarvoor nooit deed. En hij lijkt wijzer geworden te zijn.