relactatie gelukt, hoe nu verder?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door KimMo, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimMo

KimMo Niet meer actief

Hoi,

drie weken geleden ben ik bevallen van een zoon, helaas liep de borstvoeding niet en mede onder druk van de kraamverzorgster gestopt... Nadat ze wegging kreeg ik toch spijt en de week erna heb ik besloten om te gaan relacteren.
    Nu 12 dagen verder en het gaat goed, ik heb een kolfopbrengst van 600 ml per dag (sinds twee dagen), ik kolf nog wel 10 keer per dag. Tijden zijn: 02:30-06:00-08:00-10:00-12:00-14:00-16:00-18:00-20:00-22.00.
    Mijn zoontje drinkt ongeveer 800 ml, hoe kan ik de productie nog meer opkrikken? en wanneer kan ik minder gaan kolfen? Ideaal zou 8 keer per dag zijn. Ik durf het eigenlijk nog niet aan om al minder te gaan kolfen, ben bang dat de productie instort. Moet ik wachten totdat ik de gewenste kolfopbrengst kolf en dan na een paar dagen naar 8 keer per dag kolfen gaan? En hoe kan ik de productie nog meer opkrikken? Gewoon zo door blijven gaan of misschien nog meer kolfen?
    Ik hoop niet dat het een warrig verhaal is geworden en dat jullie me kunnen helpen...

Liefs Kim

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Lukt het aanleggen niet? Ik zou 'm nl. live laten drinken als dat lukt (en als het niet lukt een lk inschakelen) en dan op verzoek gaan voeden.
    Borstcompressie en wisselvoeden moet dan denk ik wel voldoende zijn om hem volledig de borst te geven zonder kolven en bijvoeden.

3. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eens met Red, probeer hem aan de borst te krijgen! Je kind krijgt meer uit de borst dan jij kunt kolven tenslotte. En hij gaat alleen maar meer drinken de komende tijd.

Ben ook benieuwd waarom hij nog niet aan de borst is, daar heb je vast een reden voor. Hopelijk is dat op te lossen met hulp van een lk. Het is zeker de moeite, aan de borst is zoveel fijner, en bespaart je een boel tijd.

Succes!

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    idd met bovenstaande eens...ik heb zoontje met 10 weken terug aan de borst gekregen....dus het kan wel!

5. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Wat goed van je!!!
    Ook ik zou proberen je kindje aan de borst te laten drinken, desnoods met hulp van een lk.

Mijn zoontje dronk in het begin ook niet bij mij, maar een flesje gekolfde melk. Toen hij 4 maanden was (ongeveer) ging hij volledig op de borst over, nu drinkt en geniet hij nog steeds! Oh ja, mijn zoontje is wel prematuur en dysmatuur geboren ;)

6. KimMo

KimMo Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties.

Het aanleggen is tot op heden niet gelukt. De lactatiekundige heeft meegekeken en geprobeerd te helpen met aanleggen, maar hij pakt de borst niet. Ik probeer het wel elke keer, heb ook tips van haar gekregen. Maar tot op heden niks dus. Voor maandag staat weer een consult gepland.
    Ik zou alleen graag nu wel verder mijn productie willen verhogen. Kan mijn vraag natuurlijk ook wel stellen maandag bij de lactatiekundige, maar wil eigenlijk niet zo lang wachten:)..
    Dus ik hoop op wat tips van hier...

7. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat super goed gedaan! Ik heb zelf gerelacteerd dus weet hoe zwaar het soms is.
    Jammer dat je zoon niet aan de borst wil, zo kwam bij mij het laatste stukje op peil.
    Ik heb er wel domperidom bij moeten slikken wat onwijs goed hielp.
    Misschien kun je wat borstvoedingsverhogende middelen gebruiken.
    Met betrekking tot het aanleggen, misschien een borstvoedingshulpset.

Succes! Je hebt al een hoop borstvoeding terug, je komt er wel. En vooral geniet ervan dat hij zoveel mamamelk al kan drinken.

8. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Krijg je wel een toeschietreflex als je kolft? Zo nee, vraag om syntocinon. Snuffel evt aan je kindje, ontspan je, kijk naar een fotootje of filmpje ;)

Idd evt domperidon, is vrij verkrijgbaar meestal.

Kolf liever vaker wat korter als je je productie wilt verhogen.

Je kunt ook nog borstcompressie toepassen.

Heb je een goede kolf? Tweezijdig electrisch?

Hoop dat aanleggen alsnog lukt! Ze schijnen rond zes weken opnieuw een zuigreflex te krijgen, dus geef niet op.

Veel huidcontact, samen kroelen, evt samen bloot in bad. Evt wat melk in zijn mondje druppelen als je probeert aan te leggen, misschien "valt het kwartje".

Krijgt hij de melk nu via vinger- of cupvoeden? Uit een flesje gaat te makkelijk en kan voor tepel/speenverwarring zorgen. Zo'n set is ook een idee.

9. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik weet dat het misschien vloeken in de kerk is, maar ik ben in de kraamweek gaan voeden met een tepelhoedje omdat mn dochter de tepel niet goed te pakken kreeg. Na een paar weken is het gelukt om zonder te voeden, maar die eerste tijd lukte dat niet. Misschien zou je dat tijdelijk kunnen proberen? Verder geen tips, maar ik wil wel even zeggen dat ik het heel knap van je vindt!

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.500
    36.455
    113
    Ja, een tepelhoedje is niet aan te bevelen op zich, maar bij dochtertje heeft dat hem wel gedaan, toen pakte ze direct de borst. 6 weken later weer afgebouwd en 26 maanden gevoed.

Verder zou domperidon kunnen helpen, maar dat zijn medicijnen, dus dat moet je maar net willen natuurlijk.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.500
    36.455
    113
    Oh, en als eerste natuurlijk de andere manieren:
    _wisselvoeden (met kolf dan)
    _clusterkolven
    _borstcompressie

Deel Deze Pagina