donkerbruin bijna zwart sliertje verloren miskraam?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Dior, 27 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    Vraagje

Met pasen positieve test gehad de woensdag erna anderhalve dag helder bloed verloren.
    Test bleef positief streep werd zelfs nog dikker.
    Ook de misselijkheid enz bleef aanhouden, dus afgelopen woe op controle geweest bij de gyn
    voor een inwendige echo, er was een vruchtzakje te zien. Moest 15 mei weer terug.

Vandaag zou ik 6 wk en 2 dg zwanger zijn.
    Na het tillen van een doos voelde ik een ploep in mijn buik daarna werd het warm.
    Ik dacht oh jee dit is mis en ja hoor helder rood bloed, ongeveer 2 inlegkruisjes vol.
    Daarna geen bloedverlies meer gehad, om half 7 bij het plassen zat er iets op het wc papier.

Een donker bruin bijna zwart sliertje 2 cm lang ongeveer 2 mm dik zoiets.
    Ik probeerde het uit elkaar te halen omdat ik zoiets nog nooit ben verloren heb gezien
    kwam er 1 druppel helder rood bloed uit maar kreeg het niet uit elkaar het was heel elastisch.... mijn misselijkheid is ook over of het is toeval of dit was het vruchtzakje?
    Was dit voor de 2e keer een vroege miskraam?

Morgen op controle moest direct afspraak maken maar krijg het nu niet uit mijn hoofd...

2. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    Update en nieuwe vraag.

Bij de gyn geweest, en het vruchtje is nog aanwezig maar in 6 dg tijd is het niet gegroeid.
    De gyn had in 6 dg tijd wel verwacht dat het gegroeid zou zijn, en omdat ik nu voor de 2e keer bloed ben verloren gaat hij ervan uit dat er alsnog een spontane miskraam gaat optreden.
    Hij wilde geen curretage doen omdat er nog een hele kleine maar echt minimale kans is dat het alsnog goed komt. De 15e mei moet ik gewoon nog op controle komen, om te kijken of de baarmoeder dan leeg is na de miskraam of als dit niet is gebeurd, wat hij niet verwacht te kijken of het vruchtje toch bij gegroeid is, zo niet dan krijg ik medicijnen voor een abortus op te wekken. Maar hij drukte nogmaals op mijn hart omdat het de eerste keer ook al fout is gegaan en nu al 2x een bloeding is geweest en hij geen groei ziet dat ik echt me moet voorbereiden op een miskraam.

Nu is mijn vraag hoeveel zou het vruchtje dan gegroeid moeten zijn in 6 dg tijd gebeurd het niet vaker dat het even stil staat? Komt het soms toch nog goed? Komt zo'n wonder wel eens voor?

De bruine sliert moet iets van heel oud bloed zijn geweest?

3. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    Oh ja het vruchtje was 4mm en ik zou vandaag 6 weken en 3 dg zwanger zijn en volgens andere berekening ivm cyclus van 30 dg 6 wk en 1 dg 14 mrt 09 was laatste ongi

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hallo,

wat verdrietig om te horen allemaal.
    Di ebruine sliert is inderdaad oud bloed, dat kan zomaar voorkomen, dat op zich wijst niet op een miskraam. Maar in combinatie met het feit dat het niet gegroeid is moet je daar wel rekening meehouden. Ik weet niet hoeveel millimeter een kindje groeit precies in 6 dagen, maar in deze periode zie je heel duidelijke groei en ontwikkeling elke week en dat moet je terugzien op een echo, anders is er eigenlijk altijd iets aan de hand. Dus hoe verdrietig het ook is, je moet er toch ernstig rekening meehouden dat het niet goed zit nu.
    Heb je meer vragen laat het ons weten, sterkte!

Mirjam

5. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    Heel erg bedankt voor je antwoord Mirjam.

Ik heb helemaal geen bruinverlies meer en ook geen helder rood bloed meer verloren(gelukkig), na de laatste keer zelf niet na het bezoek aan de gyn.
    En veel last van zwangerschapsverschijnselen ik voel mijn borsten, en heb blauwe aders nu, ben misselijk en in mijn onderbuik een licht gevoel alsof hij aan het rekken is. Kan dit betekenen dat het toch nog goed komt? En loopt het wel eens goed af al is de kans natuurlijk klein dat besef ik wel. Wil alleen niet opgeven (nog niet) ;) Ik denk steeds misschien is het vruchtje nu een inhaal slag aan het maken is dat mogelijk?

Oh ja de gyn zij ook je baarmoeder zit potdicht, ik vroeg om uitleg en hij zei ik leg het je zo uit als je bent aangekleed, helaas was ik zo in de war dat ik vergeten ben om nog uitleg te vragen is dit goed of niet?

6. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    Even een update

Mijn voorgevoel was goed het vruchtje is gegroeid en het hartje klopt!
    Het ziet er goed uit, volgende week op controle omdat het er waarschijnlijk 2 waren dit was vorige keer niet te zien het andere is niet gegroeid en nog 4mm waarschijnlijk een onbevrucht vruchtzakje.Ook zou ik iets minder lang zwanger zijn 6 wk en een paar dagen en niet 7wk en 4 dg.

Hopelijk gaat de rest van de zwangerschap nu goed.

Deel Deze Pagina