Ik heb al een paar dagen last van lage rugpijn, in rust wordt het wel minder maar gaat niet helemaal weg. Trekt soms ook door richting mijn buik. Iemand tips om dit te verlichten?Ik werk nog 4 dagen en vind dit zo erg zwaar! Groetjes
he meid wat vervelend. ik ben dan nog niet zo lang zwanger maar ik heb er ook erg last van. heb sowieso een zwakke rug maar sinds in zwanger ben is het alleen maar erger geworden. ik kan niet lopen, zitten, staan en liggen. het doet me toch pijn. dus blijf lekker ff hangen misschien heb ik ook iets aan de tips...
Misschien is een hittepit iets? Weet niet of dat gebruikt mag worden tijdens een zwangerschap Maar dat gooi je een paar minuutjes in de tron/ oven en dan lekker tegen je rug aan. Misschien een afspraak maken met een fysio, manuele therapeut of een chiropractor, Die weten allemaal wel oefeningen voor je rug waar mee het kan verlichten. Hopelijk heb je er wat aan Lies Ikke
zo'n kussen met van die pitjes erin mag je gewoon gebruiken, of bijv een kruik in je rug mag ook gewoon. Diut heb ik zelf als advies van de fysio gehad. Ik heb het zelf nmog niet uitgeprobeerd, maar het schijnt te werken.. of idd je vriend met olie je onderrug wrijven een tijdje. dan komt de doorbloeding op gang. dit heeft de fysio bij mij wel gedaan en dat is errug lekker
hoi hoi Ik heb ook heel veel last van mijn rug . En bij mij helpt een warm bad best goed. Ik voel de pijn dan echt langzaam wegtrekken. Ik ga dus ook wel ooit 2 keer per dag in bad liggen. xxx kim
Ik heb het ook heel erg, en het is geen spierpijn, maar echt op twee kleine plekjes soort van zenuwpijn. Omdat ik al vanaf mijn 11e rugpatient ben loop ik nu al bij mensendieck. mijn mensendieck therapeut heeft me uitgelegd dat dit komt door het weker worden van je gewrichtsbanden waardoor alles wat losser zit. ze adviseerde me het volgende: *bij heel veel pijn om de 4 uur twee paracetamol(liever niet natuurlijk) * een oefening waarbij je plat op je rug op de grond ligt, op een matje of kleedje en dan met je onderbenen op de zitting van een stoel. Dit is een ontspanningsoefening *daarbij kan een warme kruik verlichten en niet teveel rusten en/of beweging dus een goeie balans zoeken. * en van een andere zwangere heb ik de tip gekregen voor die heupband, die heb ik en dat verlicht enigszins. sterkte ermee!
ik heb er ook al tijden last van, ongeveer vanaf week 14. Ik heb 2 keer in de week fysio en bij zit het pribleem in mijn SI gewiricht. (Zdie 2 bultjes die uitsteken in je onderrug!) Sinds ik bij de fysio loopt gaat het veel beter! Tips: - wissel steeds van houding, blijf niet te lang zitten, staan, lopen, liggen) - Niet slenteren, tis heel jammer, maar voor mij is het uren in de stad lopen shoppen echt voorbij voor de komende 4 maanden! - Blijven bewegen, alleen als je een dag extreem veel pijn heb rust nemen, maar verder je gewrichten/spieren goed blijven bewegen, je moet je spieren niet lui maken, dan wordt het alleen maar erger! - Van de fysio kreeg ik ook bepaalde oefeningen, maar misschiend at je die bij een eigen fysio moet navragen, want dadelijkz eg ik het verkeerd en krijg je meer last! - Lang in de auto? Kussentje mee! - Let nu helemaal goe op of je goed door je knieen buigt met bukken! - Liever fietsen dan lopen. - En 4 hele dagen werken? Besef je goed dat je nog een lange tijd te gaan heb, dus kies op tijd voor je lichaam! Ik werk nu 50%. als je niet minder gaat doen en er meer rekening mee gaat houden wordt het alleen maar erger, de oorzaak van je probleem kunnen ze namelijk nu eenmaal niet weg nemen! (want das je ukkie in je buikkie!) Ze kunnen je alleen helpen de pijn te verzachten! ik hoop dat je er wat aan heb, ik heb dagen dat ik me niet kan bewegen van de pijn, maar ook dagen dat ik bijna nergens last van heb! Dus er is hoop! hahahaha Suc6 en sterkte, kus miek
ok ok, ik geloof dat er iets mis ging! hahahahahah Nou ja, extra tips zo he! Sorry! Edit: Heb je dubbele berichten verwijderd, door een upgrade van de server was er wat vertraging bij het posten. Sorry voor het ongemak! Groetjes, Wendy
Bij mij heeft de chiropractor erg geholpen ik loop daar ook al 5 jaar. Hij kraakt om de zoveel tijd mijn rug en dan ben ik voor weken weer aardig soepel
Ik ga morgen mn fysio/manueel therapeut ook maar ens bellen. Door de verhuizing en de feestdagen is het er niet meer van gekomen, maar ik denk nu echt dat het nodig is. Niet alleen voor mn rug, maar ook mn nek en ik wordt knetter van de koppijn waar ik elke dag mee opsta. Is dat normaal trouwens? Thanx voor de tips trouwens, heb er nu al veel aan! Liefs, Duveldraakje
Als je last hebt van je nek is hoofdpijn heel normaal. Alle kans dat als je nek weer recht staat en ontspannen is, je hoofdpijn ook weg is. Wel genoeg drinken want van teveel afvalstoffen in je lijf kan je ook behoorlijk hoofdpijn krijgen.
Helaas zal mn nek nooit recht staan, ik heb torticollis spasmodica dit is een vorm van dystonie. Daarvoor ben ik ook onder behandeling bij een neuroloog en krijg ik om de 3 maanden botoxspuiten om de spieren te verlammen. Maar deze mag ik nu natuurlijk niet hebben. Mijn fysio helpt me wel zo goed als het kan, gelukkig! Misschien dat hij me morgen kan helpen. Liefs, Duveldraakje
hahahahaha! Ik dacht al dat mijn pc vastgelopen was! Ik weet ook nog wel een prettige tip: slapen met een groot dik kussen onder je benen, dus je moet je voorstellen dat je knieen in een hoek van 90 graden liggen. Heb zelf 2 hernia-operaties gehad en met kussen onder je benen haal je de druk van de zenuwen af. Je ligt dat ook erg ontspannen. Ik weet alleen niet of je, als je al in vergevorderde zwangerschap bent, een hele nacht op je rug mag liggen. Dat zou je VK even moeten vragen. Sterkte!