Hi meiden, Ik ben momenteel 13 weken zwanger en heb al een tijdje last van een opgeblazen buik/gevoel, vooral na het avondeten. Maar sinds afgelopen week doet het ook gewoon heel erg pijn, en heb ik steken in mijn buik en maag erbij. Mijn buik is dan ook echt ontzettend dik en hard.. (ik had trouwens ook diarree afgelopen paar dagen..) Is dit normaal? Het opgeblazen gevoel was vervelend, maar die pijn erbij zorgt ervoor dat ik liever alleen maar stil lig.. zelfs een zittende houding is vervelend en heb dan ook geen zin om iets te doen. Ik maak mij dan ook gelijk zorgen om het kindje, want die pijn lijkt mij niet goed!! (al zit de pijn wel echt bij mijn maag en darmen... maar toch..) Hebben jullie tips hiervoor??
Komt idd van je darmen. In je onderbuik wordt plaats gemaakt voor het kindje waarbij oa je darmen aan de kant worden geschoven. Hierop kunnen je darmen gaan reageren. Kan helaas heel de zwangerschap duren. De ene keer meer last dan de andere, waarbij diarree en obstipatie elkaar afwisselen. Kan geen kwaad, alleen vervelend. Sterkte!
Wat vervelend. Ik herken je omschrijving inderdaad alszijnde darm- en maagkrampen. Heb er al mijn hele leven last van, dus kan ze prima onderscheiden van andere pijntjes. Tijdens mijn zwangerschap ook weer met vlagen gehad en zoals je zegt, het kan echt zeer doen. Zo zeer dat je niet meer weet welke houding je moet aannemen. Gelukkig is het voor jou van voorbijgaande aard. Heel veel succes ermee!