hoe herken jij homo's?

Discussie in 'De lounge' gestart door jmm, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nee via een zwangerschapsforum gaan vragen hoe andere een homo zouden herkennen is niet raar, vind dit topic veel beledigender overkomen ;)

Vraag het dan gewoon en doe niet zo moeilijk.

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Je kunt het toch ook gewoon vragen omdat je nieuwsgierig bent? En zeker als het een familielid is. Ik zou het persoonlijk niet vragen, omdat ik vind dat het er niet toe doet, niet omdat ik het beledigend vind.

Ik zou het persoonlijk echt niet beledigend vinden als iemand me zou vragen of ik lesbisch ben. Ik zou het wel een erg persoonlijke vraag vinden, maar dat hangt dan weer meer samen met wie het zou vragen. ;)

3. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Dat eerste ben ik helemaal met je eens. ;)

Nee, ik zou zoiets nooit vragen, maar goed, ik zou er zelf ook geen minuut van wakker liggen. Denk ook niet dat dat ik beledigd zou zijn wanneer ik de vraag zou krijgen of ik lesbisch ben, zou het waarschijnlijk in m'n broek doen van het lachen, maar zou zelf wel bang zijn om de ander te kwetsen door dit te vragen.

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Vraag me trouwens af waarom dit topic nog open is of op z'n minst de titel niet is veranderd.

Je mag het niet over seks hebben, maar 'Hoe herken je homo's?' is blijkbaar geen probleem voor het imago van zwangerschapspagina.

*NIET omdat er iets mis is met homo's, maar omdat het topic -en dan vooral de titel- zwaar discriminerend overkomt.

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

Is dit serieus..?...?...

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Sommige zeggen dat ze homo's niet herkennen... Nou mijn broertje is er duidelijk eentje hoor :D Daar kan je niet omheen.
    Een oud collega, grote stoere vent met tattoos, zo eentje die je niet in een donker steegje tegen wilt komen bij wijze van... Hartstikke homo... Die staat dus gerust op zondagmiddag heel burgerlijk appeltaartje te bakken :p

7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Uhmm.. volgens mij hebben ze net zoals de ''normale'' mensen een neus, 2 oren, 2 ogen en een mond.. Wat een vraag zeg :(

8. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Hahaha. Sorry, maar het klinkt bijna alsof er gevraagd wordt om de symptomen van homoseksueel zijn :p

Je kan een homo niet herkennen. Ja hoogstens de extreem flamboyante, maar dan NOG heb je het risico tegen een heteroseksueel iemand aan te kijken.

Dus hoe herken je een homo?
    Afwachten tot deze zelf zegt dat hij homo is denk ik.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

nou, ik dacht aan zijn roze schoenen, zijn overhemd met rushes, een fluwelen pantalon, een hoge stem, en het hangende handje........

:D:):p (sorry, kon het niet laten)

geen idee, ik zou zeggen: vraag het hem!

10. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Nauwelijks.

11. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Aparte vraagstelling, waar ik ook geen pasklaar antwoord op heb.

Los van de vraag vind ik het altijd zeer bijzonder dat een gedeelte van homo's en lesbiennes het nodig vinden om zich zo uitbundig te gedragen. Denk aan gaypride, roze maandag etc etc.
    Je geaardheid heeft toch te maken met wat je voelt? Dan hoef je je toch niet zo absurd te gedragen?
    Ik ken bijvoorbeeld 2 mannen die homo zijn en die zich graag willen distantiëren van dit soort associaties.

Ik bedoel, als hetero ga ik me toch ook niet verkleden als roze sinterklaas omdat ik trots ben op het hetero zijn?

Als je wilt dat iets "gewoon" gevonden wordt, moet je er vooral zo de nadruk op leggen.....

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn oom is homo op een manier dat je het je niet hoef af te vragen zeg maar. :) Maar ik ken ook homo's waarvan je pas opmerkt hebt dat ze homo zijn, als ze je voorstellen aan hun vriend. (Of vriendin, als het een vrouw betreft.)

Wat betreft 'vraag het gewoon', tja. Ik zou het nooit op de man af vragen. Om te beginnen omdat ik vind dat het mij niet echt aangaat. Ik ga toch ook niet aan iemand vragen of hij hetero is? Bovendien zijn er misschien ook mensen die er (nog) niet voor uit willen komen. En dan is het niet aan mij om dat te forceren. Ik vind dat het geen issue zou moeten zijn, maar de realiteit is dat het dat vaak nog wel is. (Denk aan René van de Gijp, om maar een naam te noemen.) Als mensen iets over hun voorkeur of hun partner willen vertellen, dan hoor ik het wel. Blijkbaar vinden ze dan dat het mij wat aangaat en ze hebben dan zelf het moment kunnen kiezen. Dat is voor mij de belangrijkste reden om er niet naar te vragen. Ook al zijn er eerlijk gezegd best situaties geweest dat ik nieuwsgierig was.

Een andere reden om er niet naar vragen is ook omdat toch best veel hetero's (en dan met name mannen) het toch als een soort belediging opvatten als je niet zeker bent van hun geaardheid. Er rust helaas toch nog een flink taboe op. Ondanks dat veel mensen -gelukkig- vinden dat het niet uitmaakt, vinden veel hetero's het denk ik toch nog vervelend als ze merken dat een ander twijfelt aan hun geaardheid. Dus ook daarom zal ik er niet naar vragen.

Ik vind het trouwens prettig om in dit topic te lezen dat veel mensen het de normaalste zaak van de wereld vinden en er geen punt van maken. Maar laten we ons vooral blijven realiseren dat er nog veel te winnen is. Er is nog steeds veel onwetendheid, afwijzing en discriminatie. Ook in ons zo 'tolerante' land. (Dat echt niet altijd zo tolerant is als we zelf graag geloven.) En dan gaat het echt niet alleen maar om wat grapjes over en weer. Er worden nog steeds mensen buitengesloten, uitgescholden, ontslagen, bedreigd, in elkaar geslagen of beschuldigd van pedofilie vanwege hun geaardheid.

13. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik ben met het vragen altijd bang voor hetzelfde effect wat je krijgt als je aan een vrouw vraagt of ze zwanger is en niet blijkt te zijn ;).

14. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik pik de homo's er altijd zo tussenuit.
    Ik heb geen enkel probleem met homoseksualiteit,moeten ze lekker zelf weten..

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Eitje. Die hebben allemaal een roze sjaaltje om hun nek.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Jongen op de middelbare school. Iedereen overtuigd dat hij homo was. Hij kwam er zelf pas 4 jaar later achter.

17. adi

adi Niet meer actief

?
    Noouu, in dat geval zeg je eigenlijk tegen de vrouw dat je haar (niet zwangere) buik dik vindt.
    Vermoeden van homoseksualiteit vind ik daarentegen geen belediging.

Mijn man heeft overigens zo'n 'radar' :), hij herkent homo's altijd (ook in dat programma toen)

18. senta

senta Niet meer actief

Hoe herken ik een Homo? Niet denk ik het boeit mij echt niet soms lopen mannen hand in hand c weg en denk ik oh ja ik ben wat niet door gehad.

Geen problemen mee in ieder geval.

19. senta

senta Niet meer actief

Maar je denkt toch niey dat die er op alle dagen van het jaar zo bij lopen. Mijn vorige werkgever was een Homo hij liep er dan als travestiet bij. Maar de rest van het b jaar zat hij in pak op kantoor en versierden vrouwen hem. Niemand die het door had.

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm dat heb ik ook ooit gehad..
    Jongen helemaal in de stress en hij durfde het enkel tegen mij te vertellen (op de sportclub)
    Heb hem maar vertelt dat iedereen al stevige vermoedens in die richting had en dat hij het zelf dus het moeilijkst vond.
    Hij bleek later helemaal blij want inderdaad niemand had raar gereageerd.
    Nouja.. Behalve z'n ex dan.. Die wilde er gewoon niet aan :)
    Maargoed.. Die was nog steeds heftig verliefd dus dat telt niet echt.

Overigens kan ik me slecht voorstellen dat mensen van mijn leeftijd maar 1 homo kennen/gekend hebben in hun leven...

Deel Deze Pagina