Goedemiddag, Ik ben inmiddels bijna 8 weken blij in verwachting. Vorige week zaterdag toen ik wakker werd had ik wat last van bruine afscheiding, dit maakte me zorgen en heb de VK gebeld en die zei dat ik geduld moest hebben. Vervolgens is het de hele week rustig geweest en afgelopen zaterdag weer bruine afscheiding, dus ik schrok weer. Net had ik weer een beetje licht rose / bruine afscheiding, ik weet het allemaal even niet meer..Moet ik me zorgen maken? Gister heb ik een intake bij de Verloskundige gehad en ik krijg de 25e de eerste echo. Ik hoor graag Roos
Ha Roos, wat vervelend dat je je zorgen maakt. Ik heb sinds afgelopen weekend ook bruine afscheiding/wat oud bloedverlies. Echo toonde gisteren een kloppend hartje maar een bloeding naast de vruchtzak, dat het bloedverlies kan verklaren. Vooralsnog geen reden tot grote zorgen. Het kan bij jou ook iets totaal onschuldigs zijn zoals een gesprongen vaatje na niezen, hard persen, vrijen etc. Als je je zorgen maakt zou ik vragen of ze de echo willen vervroegen. Bij mij zijn ze daar heel makkelijk in. Succes en ik hoop dat alles goed zit!
dank voor je bericht, de echo is al een week naar voren gehaald vroeger kan niet, ik heb net wel gebukt op straat om iets op te rapen, daarna had ik het. Nu momenteel is er niets te zien...ik wordt er een beetje moedeloos van, ik weet niet of ik blij of bang moet zijn...
Helaas is het enige wat je kunt doen afwachten. ....Bij mij was het overigens zo dat ik tijdens mijn miskramen direct aardig wat helder rood bloed verlies had als in een maandverband vol. Sterkte! Heel vervelend die onzekerheid misschien is er gewoon een klein bloedvaatje geknapt.
Het enige wat je kunt doen is afwachten. Maar wees meer gerust als ik je vertel dat het nu erg goed doorbloed is en een beetje spanning al snel wat bloed veroorzaakt. Zolang je geen krampen of echt stolsels krijgt is er in de meeste gevallen niets aan de hand. Sterkte met wachten!
oo meis, het is net of ik mijn eigen verhaal lees, alleen ben ik geen 8 weken maar 6 weken, het begon bij mij ook maandag met bruin verlies en toen roze verlies gisteren, meteen in de stress want zo begon mijn eerste miskraam ook, heb er vandaag ook een topic voor geopend, ik kan ook niks doen dan afwachten, ik krijg volgende week woensdag mijn vroege echo. Het begon bij mij nadat ik mij had verslikt in een glas water, nu denk ik komt het daardoor? dat er een adertje is gesprongen? en in het gunstigste geval is dat het maar in het slechtste geval is het weer een miskraam echt 50/50. Op dit forum vind je gelukkig veel steun en positieve verhalen. Ik hoop zo dat het goed zit voor ons beiden!! en wat duren die dagen dan lang hé??
Ik heb dit ook een paar keer gehad toen ik pas zwanger was. Bruine afscheiding wijst op oud bloed en kan in de meeste gevallen geen kwaad. Roze afscheiding is erg verdund bloed. Ook dit kan in de meeste gevallen geen kwaad. Heb je buikkrampen? Zo nee dan zal alles wel goed zitten. Je zou eventueel ook met een pretechobureau contact kunnen opnemen. Wellicht kan je daar nog terecht dit weekend voor een pretecho. Kost wel een paar euro maar dan weet je wel dat alles goed is.
dank voor je bericht, nee ik heb helemaal geen krampen of iets, ik heb alleen groter borsten gekregen, erg moe, en af en toe hoofdpijn o ja en me lichaamstemperatuur is hoger dan normaal. ik heb steeds een heel klein beetje verlies, en ook maar af en toe, laat ik het zo zeggen bij 1 op de 10 wc checks