hallo allemaal, In november is helaas mijn eerste ivf poging mislukt. Gisteren ben ik begonnen met prikken voor de tweede poging. Het lijkt me leuk en fijn om met meiden te praten die nu in hetzelfde schuitje zitten als ik. Dus begin je ook nu met je ivf poging, schrijf lekker mee! Vorige keer heb ik er erg veel aan gehad om dingen met anderen te delen. Ik ben nu gisteren begonnen met het korte schema, deca en gonal f. Vorige keer had ik het lange schema. Maar omdat ik toen maar 1 eitje had, gaan we het nu anders doen. Spannende tijden dus weer!
Hallo Poema, Ik heb in September ook het ivf traject doorgelopen... Helaas gewoon ongesteld geworden de 2de week van Oktober. In November heb ik weer een terugplaatsing gehad van een ingevroren cryo, helaas ook mislukt. Dus we hebben alle moed weer verzameld, en gaan er met goede moed weer tegenaan... Liefs Liz
Ha Lizz, helaas komt dit topic niet echt van de grond... Volgens mij kunnen we beter meekletsen hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/408088-ivf-december-januari-wie.html
Heey heey Hier nog 1tje ! Nov vorig jaar gestart met onze eerste ivf poging van de 5 eitjes waren er maar 2 die het gehaald hadden 1 werd er teruggeplaats en op 2de kerstdag bloed prikken (was zo mooi geweest) maar helaas niet zwanger nu wachten dat ik mijn regels krijg en dan mogen we weer opnieuw! Hopelijk gaat alles goed bij het ontdooien! Ik ga ook voor jullie duimen!!!
@poema ik ben bezig met mijn eerste ivf poging en gebruik ook decapeptyl en gonal-f. Ben 41 jaar. Ik klets ook mee in het topic in dec 2012/Jan 2013 starten met ivf-icsi. Heb jij last van bijwerkingen? Hoe vond jij de punctie? Ik zie er namelijk wel tegenop. Ben ook heel benieuwd maandag bij de uitgangsecho hoeveel eitjes er zitten ivm mijn leeftijd. Heel veel succes.
Ha het begint toch te leven hier Qua bijwerkingen ben ik vooral erg moe en ik heb nu ook behoorlijke hoofdpijn van de gonal. Ik spuit 450eh. En jij Stanst? Zit nu weer in het zh voor meting. Woensdag waren het er maar drie dus ben benieuwd. Reken nergens op eigenlijk. Hoop dat er dit keer meer dan 1 eitje uitkomt. Punctie viel me echt 200% mee. Echt, zou ik me niet do druk over maken. Maar er hoefden er toen bij mij ook maar twee aangeprikt te worden dus ja... Maar het was echt prima te doen. Wanneer heb je de punctie denk je?
Hallo Poema, Ik spuit 300. Ben ook erg moe. Heb wel een paar dagen last gehad van de groei van de eitjes. Dat voelde ik goed. Nu is het gevoel weer weg. De eitjes kunnen toch niet al gesprongen zijn, schiet het dan door mijn hoofd?? Wanneer de punctie is weet ik nog niet. Eerst maandag echo. Zal wel ergens volgende week zijn donderdag of zo.
Ik heb waarschijnlijk ook donderdag of vrijdag de punctie! Lopen we gelijk op! Helaas zitten er maar drie follikels bij mij en groeien ze langzaam. Maandag dus weer een echo. Komt denk ik door mijn leeftijd, ben 40. Vorige keer had ik maar twee follikels waar uiteindelijk maar 1 eitje en 1 embryo is gekomen. Vond ik echt wel een tegenvaller... Nu dus maar drie. Echt irritant helemaal omdat ik zoveel gonal f spuit. Maar goed. Hopen op meer eitjes en embryo's dit keer en dat er twee teruggeplaatst kunnen worden. Vergroot toch de kans weer wat...
Ik heb maandag pas mijn eerste echo. Dat is dan dag 11. Vind het jammer dat ik niet eerder een echo heb gehad. Ben zelf bang dat mijn eitje al gesprongen is, omdat ik op dag vier al die druk goed voelde. Dit hield drie dagen aan, maar nu voel ik dat niet meer. Vind het erg spannend. Hoop zo dat deze ronde niet verprutst is. Ik heb zelf altijd een korte cyclus waarbij ik vaak al op dag tien de IUI had. Decapeptyl moet de eisprong toch tegen gaan.
Heb je een lang of een kort schema? Hoelang spuit je dan nu met de deca en hoelang met gonal f? Volgens mij kan je ei niet zomaar springen als je spuit. De deca houdt dit inderdaad tegen.
Ik heb een kort schema. Ben 10 januari begonnen met decapeptyl en 11 januari met gonal. Normaal gesproken niet decapeptyl de eisprong tegen houden, maar las op internet dat een eitje soms toch springt. Ik moet het maandag maar afwachten en mezelf nu niet gek maken 😉.
@Sanst: ben benieuwd... denk dat er gewoon follikels bij je zitten hoor. Ik heb morgen ook weer een echo. Kijken hoeveel ze gegroeid zijn... pffffff
en Sanst? Hoe was het vanmorgen? Er is mij verzekerd dat de eitjes echt niet kunnen springen als je deca spuit. Hier vanmorgen echo gehad. Het zijn er drie: 11mm, 15mm en 18mm. Ze groeien dus wel... Maar moet nog wel even door blijven spuiten.
@poema de eitjes zaten er inderdaad nog. 6 stuks (20mm, 16 mm en de rest 10 mm). Donderdag weer echo, dus nog even doorgaan met spuiten. Dan hoor ik donderdag meer wanneer ze de punctie gaan doen. Succes hè!
Ha Sants, ik heb vanmorgen weer een echo gehad. Drie follikels (want eitjes kunnen ze niet zien he, bij jou zijn het ook de follikels) van allemaal bijna 20 mm. En nog een kleinere waarvan ze hopen dat die nog meegroeit... Maandag heb ik in ieder geval de punctie. Spannend! Want ik hoop dat er twee of meer eitjes uitkomen... Weet jij al mee na gisteren?
Hee poema Ach ja natuurlijk bedoel ik follikels. Ik had gister en vanochtend een echo. Sinds gister spuit ik 450. Er zaten nu 10 follikels. Maandag heb ik ook de punctie. Vind het zo spannend. Hopelijk zit er bij jou in elke follikel een eitje. Zitten we echt gelijk. Nu hopen dat we allebei donderdag een tp hebben!!! Nu eerst de punctie nog....
@sanst, dan lopen we inderdaad gelijk! Spannend. Hoe laat is je punctie maandag? Ik heb hem om 9.30u. Morgen de deca en de overtelle spuiten. Voorlopig even de laatste spuiten. Ook wel lekker. Hou je me op de hoogte?
Poema ik houd je op de hoogte. Ik heb maandag om 9.00 uur de punctie. Vanavond alleen nog de pregnyl spuiten. Inderdaad wel fijn om ff niet meer te spuiten.
pfff. ik heb vandaag echt even een off day. Door die hoge dosis hormonen ben ik niet echt mezelf en ik ben er eigenlijk vandaag een beetje klaar mee. Ben mezelf niet en heb constant hoofdpijn... Kan wel janken. Stom he? Om niks eigenlijk. Zal echt blij zijn als het vanavond half tien is en ik de laatste spuiten kan zetten voor nu even... Weer even mezelf worden de komende tijd. Heb jij daar ook last van Sanst?
Ik heb gelukkig weinig last van de hormonen. Ben wel erg moe. Hoofdpijn heb ik ook niet gehad. Wel heel erg toen ik de pil slikte 3 weken geleden. Kreeg er flinke migraine van en was toen ook niet mezelf. Daarom mocht ik stoppen met de pil en aan het korte traject beginnen. Nog heel even vol houden poema, je bent er bijna. Vanavond laatste spuit en dan kan je weer rustig aan jezelf worden. Ja, we moeten er wel wat voor over hebben he. Het is behoorlijk pittig. Ik houd maar voor ogen dat ik weet waarvoor ik het doe, onze grootste wens. En als je het gevoel hebt te moeten huilen, gewoon laten gaan. Dat lucht vaak ook wel op. Nou sterkte en we houden elkaar op de hoogte.