het onderwerp zegt het al ik heb het idee dat Zoëy te weinig drinkt overdag. Hoe vaak leggen jullie je kindje aan. Zoëy krijgt alleen borstvoeding te drinken
oef...mijn jochie krijgt geen bv meer, maar die drinkt overdag toch wel wat meer als alleen melk...hij drinkt nog 2x een flesje van 120/4 en savonds 1 van 180/6 poedermelk. En dan daarnaast krijgt hij zoveel water als hij wil drinken...en dan nog 3 momenten op de dag dat hij een tuitfles of rietjesbeker ofzo met sap/thee/ranja krijgt van denk dat ik er ongeveer 200ml in doe..hij drinkt die soms helemala leeg, maar soms ook niet..varieerd.. Dus best wel veel eigenlijk als ik het zo bekijk....
ik leg op dit moment Zoëy nog 4 a 5 keer aan. Meer vraagt ze niet. denk je dat dit te weinig is? Ze is altijd helemaal voldaan erna.
owja flesje krijg ik er nog steeds niet in...ik probeer het wel met een sapje of water maar ze lijkt maar niet te snappen hoe ze het naar binnen moet krijgen. Ze bijt alleen maar op de tuit of de speen. Ik krijg er met de fles slechts 10ml in met moeite. Het zou handiger zijn als ze de fles ging accepteren dan kan ik de bv afbouwen.
en uit een gewone beker? Mijn meisje had ook moeite met fles en tuit bekers...die dronk met 5 maanden al uit een gewone beker (met hulp...) En of ze te weinig drinkt..weet ik niet, wie weet wat ze binenn krijgt nog met het voeden he! Als ze er tevreden mee is, en goeie plasluiers heeft...is er toch neits aan de hand.
ze heeft goede plasluiers en ziet er na iedere voeding voldaan uit. misschien is een gewone beker een oplossing..thanx
Mijn jongste zoontje komt nu drie tot vier keer per dag, drinkt gok ik zo'n 600-750 ml en daarnaast bied ik hem nu bij het fruit 's morgens en tussendoortje 's middags een paar slokjes water aan om eraan te wennen. Ik geef dit gewoon uit een gewone beker, gaat prima hier. Ik zou op deze leeftijd niet meer beginnen aan een fles. Bij onze oudste (die kreeg fv) zijn we ook met 1 jr. Volledig overgegaan op bekers.
rond zijn 1 jaar kreeg hij nog maar 1 keer. Bij zijn broodje kreeg hij daarnaast wel een fles. Voor de rest water, thee en diksap. Eerst uit een gewone beker hij wou dat niet uit de fles. Nu drinkt hij het uit zijn tuitbeker en krijgt hij 's ochtends pap met een lepel en tussen de middag een fles melk. Hij is nu bijna 13 maand en ben sinds 2 weken gestopt met borstvoeding.
Hier krijgt ze 4x bv en verder drinkt ze bij iedere maaltijd een beetje water, ik denk dat ze in totaal zo'n 150 a 200 cc water drinkt naast die 4x bv.
Probeer eens een rietjesbeker! Of een gewone beker. Met deze leeftijd zouden ze toch wel iets naast de bv mogen gaan drinken. Hier drinkt de jongste 2 keer per dag nog: 's avonds voor ze gaat slapen en 's ochtends vroeg (4 uur ofzo). Ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee, maar wacht even met helemaal stoppen tot we op vakantie zijn geweest in juni. Overdag drinkt ze water, denk in totaal 300 cc ofzo.
Mijn dochter drinkt goed uit de 360 beker van Avent, en gewone bekers gaan soms ook goed (tot ze 'm omdraait om de onderkant te bekijken ).
Hier een dochter van net 1 en die drinkt nog 3 of 4 keer overdag en 's nahts nog een paar keer. Ik bied haar bij de maaltijden wel altijd water of thee en soms diksap aan, maar daar drinkt ze nog maar heel kleine hoeveelheden van.
Ze kan de gewone beker al prima aan, juist omdat je BV hebt gegeven/geeft ( ik ben lgoepdist). Onze zoon drinkt vanaf 8mnd uit een beker+ daarbij live bv in de ochtend en avond tot 15 mnd. Je schrijft dat ze goede plasluiers heeft, dan zou ik me niet te druk maken. En oom uit fruit/yoghurt en evt pap halen ze veel vocht. Wil je de BV nog wel even aanhouden? Miss als start een combi met opbouw van 1 beker drinken bij het eten, water oid en dan als toetje BV?
ik ben van plan om zeg maar nog 2 keer te geven (s'morgens en savonds voor het slapen gaan) en dat ze overdag gewoon diksap krijgt. Ik ben er nog niet echt klaar voor om te stoppen ook omdat ze het zelf ook zo fijn vind. Zolang ze het wil..alleen overdag vind ik niet meer kunnen. Als je bijvoorbeeld visitie hebt vind ik het geen gezicht meer als een grote baby aan de borst wil. We gaan gewoon aan de beker beginnen is ook gelijk makkelijk hoeven we ook geen fles af te leren.
dat was mujn idee toen ook En evt een tussenniveau is een rietjesbeker, gewoon van de Hema. Het zuigen aan een rietje zou ook nog kunnen oefenen met een wat dikkere substantie zoals yoghurt en dan de onderkant lateraal iets open knippen. Een soort lepelidee krijg je dan. Succes!